Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

62
Ik heb een vroeger bericht verkeerd geplaats, deze plek leent zich meer voor dit bericht!

Een poos geleden werd er een wijk van me afgepakt omdat je tegenwoordig maar 1 wijk mag lopen.

Wat schetst mijn verbazing toen er een "collega" mijn wijk had overgenomen omdat hij als OVO bezorger een paar centen goedkoper kon werken en het mooiste is dat hij een uitkering had. De beste man had boven zijn uitkering nog 3 a 4 zwarte wijken voor Sandd te lopen. Sandd moet dat gewoon geweten hebben, maar heeft er voor gekozen om eerlijke bezorgers en zwart werkers tegen elkaar uit te spelen. Er is hier over ook een klacht bij de sociale dienst ingediend en ik heb hem daarna niet meer gezien.

Het is wel grappig dat blauwe brieven soms door zwartwerkers bezorgd worden, en dat door een bedrijf dat eerlijkheid zo hoog in het vaandel heeft staan. Wel moet eerlijke bezorgers en een eerlijk bedrijf voor deze praktijken bloeden.

Ik verbaas me ook over de aanspreekvormen van de CEO de heer Meijerink. Hij spreekt in de contracten de bezorgers aan met jij en jou en noemt je bij de voornaam terwijl hij de brief ondertekent met z'n voorletters en achternaam. Dit betekent dat hij de bezorgers probeert te intimideren en dat de goede man totaal geen sociale vaardigheden bezit.

Het 1 en ander wordt onderstreept door uitlatingen die door de TMB in Rotterdam die postbezorgers simpele zielen noemt en tegen me gezegd heeft dat hij het leuk vindt dat ik tegenspartel als hij mij de les probeert te lezen. Ik heb ook de bewijzen in handen dat liegen zijn grootste kwaliteit is, en daarin ondersteunt wordt door de Hr adviseur

Berichten: 5
Geregistreerd: 23 jul 2013, 19:22
PrivéberichtE-mail Peterb

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

63
Werk zowel bij Postnl als nu nog even bij Sandd. Heb ontslag ingediend bij Sandd........omdat ik het schandalig vind dat je die postcode zooi voor niets weg brengt. Die extra bijdrage die je krijgt mag je niet eens "fooi" noemen.
Blijf dus maar lekker bij PostNL, die bieden toch net iets meer en zijn schappelijker in het uitbetalen van meer werk, extra tijd etc.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

64
Ja Newman, bij PostNL hebben ze toch vast geen duizenden mensen nodig. Overstappen zal ik niet zo gauw doen maar ernaast voor PostNL werken zou nog kunnen. Wist ik maar of ze in mijn dorp iemand nodig hadden op termijn van 1 maand. Zal dadelijk eens kijken. Indien dat zou is moet ik folderwijken laten vallen en dát doe ik pas als ik zeker weet iets anders te hebben. Ik moet rondkomen van het salaris van Sandd en de weduwe-uitkering. Nu ben ik, net als veel Nederlanders, zuinig maar wat extra geld is zeer meegenomen. Ben dol op geld. Kun je leuke dingen mee doen en het geeft een veilig gevoel een aardig sommetje op je bankrekeningen te hebben. Bovendien moet ik toch eten, energierekening en zorgrekening e.d. betalen. :D

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

66
maroma64 schreef:Werk zowel bij Postnl als nu nog even bij Sandd. Heb ontslag ingediend bij Sandd........omdat ik het schandalig vind dat je die postcode zooi voor niets weg brengt. Die extra bijdrage die je krijgt mag je niet eens "fooi" noemen.
Blijf dus maar lekker bij PostNL, die bieden toch net iets meer en zijn schappelijker in het uitbetalen van meer werk, extra tijd etc.
Ik hoor de PostNL'ers in mijn wijk anders vaak grommen dat ze
bijna niets terug krijgen voor extra stapels huis-aan-huis die
ze in hun mik geschoven krijgen.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

67
Whitney Jenna, ik heb een officiële klacht ingediend bij de SZW. Zij beoordelen of bedrijven zich houden aan de Wet op het Minimumloon. Het is duidelijk dat Sandd zich er niet aan houdt. Behalve de klaks van het forum werkt vrijwel iedereen onder het minumumloon. De één meer onder het minimum dan de anders. En dat is zorgelijk, onrechtvaardig en niet nodig.
Sandd maakt winst en is een gezond bedrijf dat zijn werknemers dient uit te betalen volgens de wet op het minimumloon.
Uiteraard moet Sandd ook vergoedingen verstrekken waar deze redelijk geacht worden.

Waar moeten de mensen in het land hun zorgkosten straks nog van betalen. En de eigen bijdrage? Ik veronderstel maar even dat je nog thuis woont Whitney Jenna, omdat je de hulp krijgt van je vader. (zegt overigens niets dat je niet ergens zelfstandig woont en zelfstandig bent). Maar er zijn mensen met allerlei kleine baantjes en contactjes die op deze manier al hun rekeningen willen betalen. Ze willen onafhankelijk blijven van de Sociale Dienst. Deze mensen verdienen steun. Steun van Sandd. Daar hoort een nette betaling bij. Als je opzegt is het toch handig om wat gegevens bij mij achter te laten. Ik zal je gegeven op mijn formulier van SZW bijschrijven. Als er een nabetaling komt dan ben je er van verzekerd dat die nabetalig ook voor jou geld.
Voor degenen die mij volgen: Ik heb financiële steun toegezegd gekregen. Ik kom daar tzt op terug, zonder daarbij in te gaan op identiteit van de geldgever

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

68
RedSquirrel schreef:
maroma64 schreef:Werk zowel bij Postnl als nu nog even bij Sandd. Heb ontslag ingediend bij Sandd........omdat ik het schandalig vind dat je die postcode zooi voor niets weg brengt. Die extra bijdrage die je krijgt mag je niet eens "fooi" noemen.
Blijf dus maar lekker bij PostNL, die bieden toch net iets meer en zijn schappelijker in het uitbetalen van meer werk, extra tijd etc.
Ik hoor de PostNL'ers in mijn wijk anders vaak grommen dat ze
bijna niets terug krijgen voor extra stapels huis-aan-huis die
ze in hun mik geschoven krijgen.
De redenatie van PostNL is dat je toch al overal moet wezen met de post, dus dat zo'n foldertje erbij je nauwelijks extra tijd kost. Vandaar dat je ziet dat de basistijd voor een wijk met hah niet heel veel meer is dan de basistijd voor diezelfde wijk zonder hah. Bij een grote wijk praat je over 20 tot 30 min. die je extra krijgt, bij een klein wijkje is het misschien maar 5 of 10 minuten. Wanneer het gaat om een enkel foldertje dan gaat die vlieger wel op, maar op het moment dat het hele zware hah uiteraard niet. Dan moet je misschien extra bijladen of kleinere rondjes lopen. Die extra tijd wordt in principe wel gewoon uitbetaald, maar dat moet je dan expliciet aangeven op je bezorgrapport. Doe je dat niet, dan krijg je natuurlijk geen extra tijd bovenop de hah vergoeding, want de teamcoach is uiteraard niet helderziend. Dan nog kan het gebeuren dat je de uitloop niet betaald krijgt, als je bijv. zoals ik een nogal chaotische teamcoach hebt, die van alles vergeet. Dus moet je wel de wekelijkse urenlijsten altijd goed controleren, en meteen aan de bel trekken als het niet klopt. Samengevat: Bij PostNL krijg je gewoon je uren uitbetaald, maar het gaat niet vanzelf, je moet er kort bovenop zitten. Maar da's altijd nog beter dan bij Sandd, waar je het maar moet doen met een door de computer vastgesteld bedrag, waartegen geen bezwaar mogelijk is.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

70
maroma64 schreef:Werk zowel bij Postnl als nu nog even bij Sandd. Heb ontslag ingediend bij Sandd........omdat ik het schandalig vind dat je die postcode zooi voor niets weg brengt. Die extra bijdrage die je krijgt mag je niet eens "fooi" noemen.
Blijf dus maar lekker bij PostNL, die bieden toch net iets meer en zijn schappelijker in het uitbetalen van meer werk, extra tijd etc.


Misschien een afscheepfooi?? :lol:

Bij Post.nl verdien je dus altijd meer dan het minimumloon als bezorger begrijp ik?
cron