Re: App verplicht stellen..

38
DE BEZORGER APP is NIET VERPLICHT BESTE BEZORGERS ; LAAT JE NIET GEK MAKEN !
Berber schreef:1)
Ik krijg de laatste weken van mijn coördinator elke bezorgdag een berichtje wie de gps van de app gebruikt heeft en waarom anderen dat niet gebruikt hebben. Ook met wijknummers erbij wie het gebruikt hebben. Formulieren in de krat wat de reden is dat je het niet gebruikt.

2)
Zij geven aan zo aan grote klanten te kunnen laten zien dat jij de post hebt bezorgd.

3)
wanneer wordt je bolletje groen?
1)
Ik vind dit behoorlijk ver gaan / bedrijfsbrutaliteit ............mensen tegen elkaar uitspelen / onder druk zetten.

Ook hier is de landelijke APPdruk van Sandd voelbaar ; aan bezorgers welke afmelden via App zónder GPS , werd gevraagd GPS IN- te schakelen.
Aan bezorgers welke zich afmelden via mijnsandd.nl werd gevraagd de App te gaan gebruiken voor aan/afmelden ; hierna volgt de "2e druk" om GPS vooral IN te schakelen.

2)
Dit is vlgs mij zeker NIET de hoofdreden ; bovendien zijn er nog heel wat " lekkages " waardoor de bezorgkwaliteit onbetrouwbaar weergegeven wordt.

3)
" Ik wil voorlopig geen groen bolletje :mrgreen: "

Of het bolletje " betrouwbaar " groen/geel/oranje/blauw wordt, is gewoon een probleem voor Sandd ; ik zie het GROTE voordeel voor de bezorger nog steeds niet wél voor Sandd.

HOE is dit bij POSTNL geregeld ? Is er bij jullie een bezorger App verplicht in de zin van " functie eis " :?:
( zit dit er aan te komen ? )
Postbezorger Sandd

39
fredselekt schreef:
HOE is dit bij POSTNL geregeld ? Is er bij jullie een bezorger App verplicht in de zin van " functie eis " :?:
Breek de Postenèllers de bek maar niet los, dat zit er nu allemaal aan te komen (ook om pakjes te scannen) en het laatste woord is er nog niet over gezegd. Verplicht in de zin van: anders ga je maar elastiekjes sorteren.

40
fredselekt schreef:DE BEZORGER APP is NIET VERPLICHT BESTE BEZORGERS ; LAAT JE NIET GEK MAKEN !
Berber schreef:1)

De app is nog niet verplicht, maar PostNL is wel stapsgewijs de smartphone aan het invoeren. Er is nu een abonnement via Hollandse Nieuwe wat 8 euro per maand kost (inclusief toestel), en dat is precies genoeg voor de vergoeding van 8 euro per maand die PostNL verstrekt.

Voor wie geen abonnement op eigen naam wil is PostNL een prepaid oplossing aan het bedenken, maar de details hiervan zijn nog niet bekend, maar ook hier zou die 8 euro vergoeding per maand de kosten moeten dekken.

Als jouw gebied aan de beurt is ben je volgens PostNL verplicht om met een smartphone te werken en de app te gebruiken. Wie dat niet doet mag en kan niet worden ontslagen, zo zegt PostNL tenminste in een brief die ze aan de bonden hebben gestuurd. Tegelijkertijd heb ik wel geruchten gehoord van postbezorgers die wel degelijk met ontslag of het niet verlengen van hun contract zijn gedreigd. Of PostNL dat ook kan waarmaken? Als iemand in vaste dienst is denk ik dat het erg lastig wordt om iemand te ontslaan omdat deze weigert een smartphone aan te schaffen en te gebruiken. Maar als iemand niet in vaste dienst is kan PostNL natuurlijk altijd besluiten om het contract niet te verlengen, om welke reden dan ook.

Volgens de brief aan de bonden zouden mensen echter niet ontslagen worden als ze niet aan de smartphone willen, maar moeten ze "alternatieve werkzaamheden" gaan doen. Maar wat dit inhoudt weet niemand, en gezien de functie-omschrijving van postbezorger denk ik dat de mogelijkheden ook zeer beperkt zijn. Want je mag als postbezorger niet gaan voorbereiden, of zoiets.

44
fredselekt schreef:
Webrunner schreef:Geen probleem met gebruik app, al is hij niet betrouwbaar qua afstand en calorieemgebruik e.d.
Hoe bepaal jij dat de app (on)betrouwbaar is ? Dan heb je een betrouwbare referentie nodig.
Nou, als er na 4 uur werken staat dat je 1,2 kilometer hebt gelopen en 0,5 kcal verbrand (of zoiets) maakt dat geen betrouwbare indruk....

45
fredselekt schreef:
Webrunner schreef:Geen probleem met gebruik app, al is hij niet betrouwbaar qua afstand en calorieemgebruik e.d.
Hoe bepaal jij dat de app (on)betrouwbaar is ? Dan heb je een betrouwbare referentie nodig.
Na 1 uur lopen 120 km op de teller lijkt mij redelijk onbetrouwbaar haha. En inderdaad 1 cal verbranden hierbij ook, haha. Maar achter de schermen blijkt hij eea wel goed aan te geven, er wordt nog aan gewerkt.