invaller

1
hallo.
ik ben benaderd om als invaller te gaan werken. Als er om wat voor reden dan ook een bezorger uitvalt, zal ik zijn/haar wijk overnemen. Is dit nog wat om te proberen ?
Ik zal dan nl wel meer inwerktijd nodig zijn, dat duurt dus og langer. Ook loop ik de kans dat er bijv net met slecht weer iemand even geen zin heeft. De betaling is niet extra om de extra inwerktijd te compenseren.
Het voordeel is wel dat ik dan eerste gegadigde zal zijn om een wijk over te nemen.
Iemand ervaringen hiermee ? En hoeveel invallers zal Sandd hebben ? Dit met het oog op 'eerste gegadigde' zijn.
Straks zijn er meerdere 'eerste gegadigden'

Re: invaller

2
och, ik ben zovaak benaderd om ff een wijkje in te vallen. niks bijzonders eraan. ze bellen tevens alleen als ze denken dat de betreffende persoon het aan ken om een extra wijkje in te vallen voor een lange of korte tijd! en het is natuurlijk hoe je het bekijkt, hoe meer je invalt des de beter het is voor je bankrekening! :lol:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: invaller

3
@Anyone

vorig jaar ben je toch niet begonnen?
als je binnen wil komen dan is dit een manier.

iedereen die met een wijk start moet even wennen anyone. inwerktijd?
gewoon even thuis slim de route googlen en dan gaan :P

het is een buitenbaantje dat moet je je goed realiseren. het is geen werk voor watjes..

Re: invaller

4
Ik zou ook zeggen pak maar aan! Je doet ervaring op en leert de wijken kennen, ook wel handig als je zelf een wijk hebt laters.
En zo kom je erachter of je het wat vindt, misschien is het helemaal niet je ding. Ga er voor!!:)

Re: invaller

5
Carla41 schreef:iedereen die met een wijk start moet even wennen anyone. inwerktijd?
gewoon even thuis slim de route googlen en dan gaan :P
Je kunt toch beter vantevoren naar de wijk gaan. Want Google stemt niet altijd goed af op de wijk zelf. Bijv. even en oneven huisnummers of juist op volgorde etc. ;)
ex Sandd Postbezorgster

Re: invaller

6
Je moet vragen of je van tevoren de stratenoverzicht van de wijk krijgt, zodat je van tevoren de wijk al kunt bekijken en zodoende al een overzicht voor je zelf kunt maken hoe je het beste die wijk kunt lopen.
Dit doe ik namelijk ook altijd als ik gevraagd wordt om in te vallen in een voor mij onbekende wijk.

Re: invaller

7
Dat kan, maar wijkinformatie is ook niet altijd juist.

Kijk bijvoorbeeld naar mijn wijkinfo en wijk..

Wijkinfo:
1 - 27 oneven
2 - 28 even
29 - 47 oneven
30 - 48 even
49 - 67 oneven
50 - 68 even
69 - 87 oneven
70 - 88 even
89 - 117 oneven
90 - 118 even

Werkelijkheid:
1 - 18
19 - 38
39 - 58
59 - 78
79 - 98
99 - 118
ex Sandd Postbezorgster

Re: invaller

8
@postgirl

klopt.
van sandd krijg je alleen de lijst welke even/oneven nummers er zijn met een plattegrondje.

via routenet.. zoek ik thuis de wijk op.
en vergroot dat wijkkaartje zo dat je ziet hoe de huisnummers ongeveer lopen.
dat zet ik thuis even globaal mijn route uit.
en fiets deze route een keer voor om te zien of alle nummers te vinden zijn .

Maar bij een inval wijk heb je daar niet altijd de tijd voor. je hoort mischien op maandag of je dinsdag wil lopen.
dan google ik het thuis even uit en loop de 1e keer op de gok. al doende bijschaven.

Re: invaller

9
Nu weet ik niet hoe dat gaat bij Sandd.
Kun je niet gewoon aan de vaste of de vorige loper het lijstje met route/nrs vragen ?
Dus niet de Sandd lijst maar een "ervaringslijst"

Re: invaller

10
@88CE

iedereen loopt die route vanuit zijn eigen huis.
dus vertrekpunt is al anders.

en sandd bezorgers kennen meestal hun voorgangers niet.
of deze zouden de route op het depot moeten achterlaten..

ik heb er zelf weinig moeite mee een route a/d hand van de bijgevoegde stratenlijst samen te stellen.
en zeker met een inval wijk is het ook wel leuk, avontuurlijk... om zo,n route voor het eerst te doen.

hoe is dat bij postnl geregeld 88CE?
cron