cao contract

1
Geachte bezorgers, ik sla bij deze alarm, ik ben zojuist uitgenodigd om binnenkort naar het depot te komen om contracten te tekenen, maar................ik mag nu niet meer dan 1 wijk hebben, gezien er veel bezorgers zijn die méér dan 1 wijk hebben, ook ik, zitten we met een groot probleem, sandd kan dit volgens mij niet zomaar doen en ik vind dat we nu met z'n allen moeten gaan protesteren tegen deze maatregel.
Er is mij verteld dat ter zijner tijd de ovo gaat verdwijnen dus krijgen we geen keuze en worden we gewoon door sandd hiermee geconfronteerd.
Ik ga nu meteen een brief op hoge poten sturen naar Apeldoorn.
Onder deze voorwaarden gaan we niet onder contract!!

Re: cao contract

2
Succes met het protesteren. Of het helpt moeten we maar afwachten. Wij van depot Breda mogen ook maar 1 wijk. We mogen wel meer wijken doen als er iemand ziek is of op vakantie gaat. Geef je op als algemene vervanger voor meer collega's. Heb ik ook gedaan. Gelukkig is er een bij die regelmatig op vakantie gaat. Maar ik baal ook dat ik maar 1 wijk mag. Zogenaamd omdat er zoveel post zit aan te komen. Ja, dat valt nog wel mee.

Re: cao contract

3
@Koewartje

risicospreiding van sandd koewartje.
als jij ziek wordt/op vakantie gaat en je hebt 1 wijk is er zo iemand gevonden die het even overneemt.
met meerdere wijken moet sandd meer moeite doen het te regelen.

bij postnl is het op piekdagen ook meestal 1 wijk geloof ik..
.
er wordt ook door sandd gezegd dat op piekdagen meer dan 1 wijk teveel is voor een bezorger.
het helpt er natuurlijk niet aan mee als bezorgers op een forum uitgebreid gaan klagen
over veel kratten/poststukken .

hoe vaak komt het nu voor meer dan 15 kratten?
is het structureel en vind je het teveel nou dan sta je vanzelf wel een wijk af lijkt me.

Re: cao contract

4
15 kratten per wijk? dat hebben wij hier nog nooit gehad, hooguit 15 kratten voor 3 wijken en in een extreem geval 19 kratten voor 3 wijken, onze wijken hebben elk +/- 400 afgiftepunten waarvan 2 wijken buitengebied zijn, momenteel hebben we 4 wijken en redden het prima, altijd rond de middag al klaar.
Maar oke, ik begrijp dat postbezorgers van sandd niet de handen ineen willen sluiten.

Re: cao contract

5
@koewartje

jij schrikt ook niet van 15 kratten lees ik zo.
zeker met wijken in buitengebied zou je denken dat ze wat soepeler zijn.. blij met de bezorger. :idea:

hoe wil je de handen ineen slaan koewartje..?
door het ontbreken van het kennen van je collega,s is het ieder voor zich..
we zijn niet georganiseerd..

in jouw situatie kan ik me voorstellen dat je liever ovo-er blijft.
80% moet ovo-er af zijn in september 2013.

Re: cao contract

6
Omdat ik voor een onderaannemer werk zal ik zowiezo ovo'er blijven. Het is wel de bedoeling dat we naar een wijk gaan, maar zolang ik daar niets over hoor, hou ik mij stil. Dan maak ik geen slapende honden wakker. Vanaf mei ga ik weer een invalwijk erbij lopen t/m augustus. Vanwege de vakanties van collega's. Als ik naar een wijk terug moet gaan, dan geef ik gewoon door dat ik het hele jaar beschikbaar ben voor een invalwijk. Postservice kennende, wil dat dan zeggen dat ze om de haverklap zullen bellen.

Re: cao contract

7
Voor een invalwijk kunnen ze overal naar toe sturen, dus kilometers ver weg van je woonplaats, aangezien ik geen auto heb zie ik dat niet zitten, mijn eigen route is al 32 kilometer uit en thuis op mijn brommertje, ik heb het een paar keer geprobeerd en ik werd 10 kilometer verderop ingezet en moest zelfs herladen, en dat voor een luizige 2,50€, nee dankje, dat is niet mijn ding. Daarom vind ik het belangrijk dat wij als bezorgers ons organiseren, dan moet sandd de adressen van de bezorgers maar vrijgeven, desnoods voor de bonden zodat die iedereen kunnen bereiken, via de media is ook nog een mogelijkheid om zoveel mogelijk bezorgers te bereiken.

Re: cao contract

8
@koewartje

nou dat is mijn ervaring gelukkig niet koewartje.
maar ik woon dan ook gewoon binnen de bebouwde kom.

alleen op vrijwillige basis kan je inval wijken lopen. dat hoeft niet want als je 3 uur per week haalt is dat voldoenden.
en dat halen we helaas allemaal met gemak :mrgreen:

Maar jij wil graag meer dan 1 wijk nou dan moet je accepteren wat er op dat moment vrij is.
je woont nogal ver van de bewoonde wereld zo te lezen dat je 32 km per slag moet rondtoeren.. :mrgreen:
ik volg je niet .. je wil meer wijken lopen maar toch ook weer niet?


@slagvaardige
heel slim.. roeien met de riemen toch.. we hebben weinig keus.. ook bij postnl mag je las ik op piekdagen
nog maar met 1 wijk lopen.. ook daar worden de contracten klein gehouden en de rest is meeruren..

Re: cao contract

9
Hoezo maar 3 uur per week? ik ben al minimaal 2,5 uur per wijk bezig per bezorgdag, het depot had het ook over een contract van 3 uur per week, ik wil daar toch over praten want je krijgt dan wel meeruren maar als je vakantie hebt of ziek word krijg je volgens mij alleen je contracturen betaald, hebben jullie daar wel eens over nagevraagd?
En zijn er bezorgers die al eerder het contract getekend hebben voor meer dan 1 wijk en verliezen die nu de extra wijken?

Re: cao contract

10
koewartje schreef:Daarom vind ik het belangrijk dat wij als bezorgers ons organiseren, dan moet sandd de adressen van de bezorgers maar vrijgeven, desnoods voor de bonden zodat die iedereen kunnen bereiken, via de media is ook nog een mogelijkheid om zoveel mogelijk bezorgers te bereiken.
informeer eens hoe dit zit bij


E.Groen@bg.fnv.nl


(hij is vast wel geïnteresseerd in dit soort verhalen)
heb ergens gelezen dat hij een contactpersoon is tussen vakbond en sandd
en geef ons dan ook hier op het forum zijn reactie door dan weten we het allemaal !
cron