Re: cao contract

11
@koewartje

je krijgt een 3-16 uren contract.. waarin sandd verplicht is om je ( al is er geen post maar dat komt nog niet voor)
je 3 uur per week uit te betalen.

je krijgt de kans niet om een contract te tekenen voor meerdere wijken is mijn ervaring.
volgens mij heeft 40% dat tot nu toe geaccepteerd..

2e /3e ? wijken zijn invalwijken geworden tot er een nieuwe bezorger is gevonden .

Re: cao contract

12
Nu onder ovo krijg je helemaal niets als je ziek bent. En ook geen vakantiegeld. Je 'vakantiegeld' moet je dan in de zomermaanden via invalwijken bij elkaar sprokkelen. Dus onder contract ga je volgens mij toch wel vooruit.

Nu woon ik in een stad en ik bezorg in Arnhem-Zuid. Arnhem-Zuid heeft veel wijken, ook veel compacte wijken. Ik woon centraal in Arnhem-Zuid. Dus als ik een invalwijk loop, is dat altijd tussen de 2 minuten en 15 minuten fietsafstand van mijn huis.

Onder contract is een invalwijk inderdaad op vrijwillige basis. Als ik een contract zou hebben zou ik doorgeven dat ik het hele jaar beschikbaar ben, mits het op maximaal 20 minuten fietsafstand van mijn huis is. Dus heel Arnhem-Zuid tot het Centrum van Arnhem. Het centrum zou ik dan niet willen doen. Maar goed, dat geef ik door en als ze dan bellen en mij Westervoort aanbieden (wat ze wel eens gedaan hebben jaa.jaa) dan zeg ik 'neen' en dan bellen ze een ander. Geen moeite mee. :mrgreen:

Maar ja, ik kan Koewartje heel goed begrijpen. Als je in een landelijk gebied woont en werkt, ligt dat toch wel even heel anders dan als je in een stad woont en werkt, zoals ik. Dus @Koewartje, ik zou als ik jou was en als je op gesprek gaat, even heeeeele goede afspraken maken met Sandd. Niet zomaar meteen tekenen. Je mag er best op vooruit gaan. Maar geef door dat als je nog maar 1 wijk mag lopen, dat je je andere wijken dan op invalbasis gaat doen en dan maar hopen dat het heeeeel lang duurt eer ze daar een vervanger voor hebben. En dat de invalwijk die je zou doen, niet verder dan zoveel kilometer is. Het moet wel te doen blijven.

En hoe zit het met vergoeding voor benzine @Koewartje? Misschien dat je daar ook eens met hen over kunt praten. Anders wordt het een erg dure grap. Dat is het dus al.

Re: cao contract

14
koewartje schreef:ik sla bij deze alarm, ik mag nu niet meer dan 1 wijk hebben, sandd kan dit volgens mij niet zomaar doen.Er is mij verteld dat ter zijner tijd de ovo gaat verdwijnen.Onder deze voorwaarden gaan we niet onder contract!!
Als ik het goed lees ga je er dus mee stoppen.Logischerwijs optimaliseert Sandd haar postwijken zodat ze door één (vervangende)medewerker belopen kunnen worden.Grote wijken worden opnieuw in gedeeld.Nieuwe bezorgers worden op basis van CAO-contract aangenomen ;hiermee aangevende dat OVO geleidelijk uit beeld zal verdwijnen.Benieuwd hoe je dit wilt tegenhouden ; je kunt je energie vlgs mij beter steken in een frisse nieuwe wijk met een contract opzak. (Y)
Postbezorger Sandd

Re: cao contract

15
Nee Fred, ik ga er niet mee stoppen, ik hou mijn 2e wijk als invalwijk en hou deze tot er eventueel een andere bezorger is gevonden, dat is wat ik telefonisch geregeld heb met het depotjuffie, we hebben van onze 4 wijken nu 1 afgestoten naar onze schoonzoon en die is er heel blij mee, het is wel onze grootste wijk maar mijn vrouw is er heel bij mee omdat zij nu in het dorp waar we wonen bezorgd, dit hadden we ook voor selektmail dus heeft ze deze nu terug. Voor het contrakt ga ik onderhandelen. Trouwens, op het hoofdkantoor beweerden ze dat een en ander uit de onderhandelingen met de bond was gekomen maar de bonden weten van niets, zij zeggen dat het regels van sandd zelf zijn en vragen zich af of er meer bezorgers bezwaren hebben tegen deze regels want dan willen zij wel gaan praten met sandd.

Re: cao contract

16
@Koewartje

wel grappig..
eerst schrijf je.. "onder deze voorwaarden gaan we niet onder contract!""

en nu.. "ik hou mijn 2e wijk als invalwijk en hou deze tot er eventueel een andere bezorger is gevonden.."
tja dat is dus wat de meeste bezorgers doen die ovo-er af zijn.
take it or leave sandd..

dus als ik het goed begrijp koewartje ga je gewoon akkoord met de nieuwe regels van sandd. :lol:
maar heb je een slimme constructie verzonnen om toch die wijk in de familie te houden.
zou ik ook doen hoor als ik zo,n zwager had (Y)
Laatst gewijzigd door Carla41 op 10 mar 2013, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: cao contract

19
koewartje schreef:Hoezo maar 3 uur per week? ik ben al minimaal 2,5 uur per wijk bezig per bezorgdag, het depot had het ook over een contract van 3 uur per week, ik wil daar toch over praten want je krijgt dan wel meeruren maar als je vakantie hebt of ziek word krijg je volgens mij alleen je contracturen betaald, hebben jullie daar wel eens over nagevraagd?
En zijn er bezorgers die al eerder het contract getekend hebben voor meer dan 1 wijk en verliezen die nu de extra wijken?
minimaal 3 u per week werk, de rest is idd meeruren
~~
vakantie-uren:

(heb t toevallig nog net gevraagd: want de opgebouwde vakantie-uren van 2012 vervallen per 1 juli 2013, dus na een half jaar)
en ik heb nog 10 uur nog-wat aan vakantie-uren op te maken van 2012...

op mijn vraag: hoelang is een chinees/mijn vakantie dan?
uhm .... dit werd mij verteld:

"Ze (HK) kijken naar het gemiddeld aantal uren van de afgelopen 13 weken voor jouw
wijk en daarbij maken ze ook onderscheid tussen de dinsdag en de vrijdag."

min of meer logisch, als ik zelf eea nareken: post op vrijdag is vaak meer dan post op dinsdag, ja,
dûh,
ik blijf rekenen (...haha), ongeveer kom ik uit op 2 vrijdagen en 2 dinsdagen vrij verlof

Re: cao contract

20
@fiets

volgens cao sandd heb je 4 weken per jaar vrij. oftewel 4 dinsdagen en 4 vrijdagen.
dit is gelijk aan het minimum aantal verplichte vakantiedagen waar je als werknemer in nederland volgens de wet recht op hebt.

als je meer vrij wilt dan kan je nog 4 weken onbetaald verlof nemen.
ik heb nog niet gehoord dat ze kijken naar hoeveel uur je werkt op vrijdag of dinsdag..

is bij iedereen toch anders.. andere hoeveelheid post.. lijkt me erg arbeidsintensief om bij te houden.
simpeler is.. per kwartaal 2 dagen.. oftewel 1 week.. :P
cron