Re: cao contract

21
Carla41 schreef:@fiets

volgens cao sandd heb je 4 weken per jaar vrij. oftewel 4 dinsdagen en 4 vrijdagen.
dit is gelijk aan het minimum aantal verplichte vakantiedagen waar je als werknemer in nederland volgens de wet recht op hebt.

als je meer vrij wilt dan kan je nog 4 weken onbetaald verlof nemen.
ik heb nog niet gehoord dat ze kijken naar hoeveel uur je werkt op vrijdag of dinsdag..

is bij iedereen toch anders.. andere hoeveelheid post.. lijkt me erg arbeidsintensief om bij te houden.
simpeler is.. per kwartaal 2 dagen.. oftewel 1 week.. :P
ja, Carla,
maar ben pas onder CAO gekomen in mei 2012, vandaar niet een vol jaar

en stel je voor: dat ze je teveel vrije tijd geven , :lol:

nee onzin; vrije uren naar aantal gewerkte uren lijkt me redelijk

Re: cao contract

23
@koewartje
bij forum onderwerp veel post vermeld je het volgende:

Ja, we hebben afgelopen week getekend, ik begreep steeds maar dat er een contract van 3,5 u zou worden aangeboden maar het is een contract van 3-16u per week en als je dan boven die 16u uit komt dan krijg je 'meeruren'.

al verbaast het me dat je toch overstag bent gegaan :roll:
je begrijpt nog niet waar je voor getekend hebt.
Meeruren gaan in boven de 13 uur die je per MAAND standaard maakt.

de berekening is als volgt:
op mijn vraag hoe komt sandd aan standaard gewerkte uren 13 per Maand kreeg ik het volgende antwoord:
" Dit is normaal, en staat bij iedereen op het contract.
Dit komt doordat je minimaal 3 uur per week uitbetaald krijgt. (3 uur x 52 weken)/12 maanden = 13 uur per maand."

dus je krijgt geen meeruren betaald boven 16 uur per week.. sandd zal er trouwens voor waken dat iemand dat
haalt.. te veel wijken en dan ben je je inval wijk(en) heel snel kwijt.
maar je krijgt meeruren betaald boven 3,15 uur per week.

.


..

Re: cao contract

24
Carla41 schreef:...je krijgt geen meeruren betaald boven 16 uur per week.. sandd zal er trouwens voor waken dat iemand dat haalt.. te veel wijken en dan ben je je inval wijk(en) heel snel kwijt.Je krijgt meeruren betaald boven 3,15 uur per week.
Als aan de werknemer NIET het minimum aantal uren kan worden aangeboden kan de werkgever,de werknemer te werkstellen in een andere wijk tot het maximum aantal uren van de arbeidsovereenkomst.Binnen de CAO zijn 3 categorieén : postverspreider A - B en C.Naar verluid werkt Sandd hoofdzakelijk met de categorie C : minimaal 3 uur/week en tot 16 uur. Zijn er bezorgers welke contracten hebben binnen de A of B categorie ? Wat bedoel je precies met 3,15 uur ; pikt Sandd 0,15 uur in ??
Laatst gewijzigd door fredselekt op 24 mar 2013, 16:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Postbezorger Sandd

Re: cao contract

25
@fred

nee hoor sandd pikt daar niets mee in.
enige versimpeling van mij.. 13 uur per maand = ong.. 3.15 uur per week in een maand bestaand uit 4 weken.
oftewel 8 slagen..

volgens mij vallen alle bezorgers onder categorie C.
het lijkt me haast niet mogelijk om meer dan 16 uur per week te kunnen werken..
met 1 of 2 wijken.

en fred.. je wordt alleen een tweede wijk toegewezen als je MINDER dan 3 uur per week haalt.
nou dat lijkt me eveneens onmogelijk.. hoe klein moet je wijk dan zijn en hoe weinig post ..
Laatst gewijzigd door Carla41 op 24 mar 2013, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: cao contract

26
Carla41 schreef:nee hoor sandd pikt daar niets mee in. enige versimpeling van mij.. 13 uur per maand = ong.. 3.15 uur per week in een maand bestaand uit 4 weken.oftewel 8 slagen..
oke ja, tuurlijk krijg je variatie in aantal weken/mnd. Basis 13 uur x 12 mnd = 156 uur p.jaar : 52 = 3 uur p.week
Postbezorger Sandd
cron