Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

71
Frank V. schreef:
maroma64 schreef:Werk zowel bij Postnl als nu nog even bij Sandd. Heb ontslag ingediend bij Sandd........omdat ik het schandalig vind dat je die postcode zooi voor niets weg brengt. Die extra bijdrage die je krijgt mag je niet eens "fooi" noemen.
Blijf dus maar lekker bij PostNL, die bieden toch net iets meer en zijn schappelijker in het uitbetalen van meer werk, extra tijd etc.


Misschien een afscheepfooi?? :lol:

Bij Post.nl verdien je dus altijd meer dan het minimumloon als bezorger begrijp ik?
Als je in dienst komt krijg je eerst gewoon het minimumloon, na 1 jaar stijgt dit naar 9,13 en na 3 jaar naar 9,31. Dit ervan uit gaande dat je ouder dan 23 bent, wie jonger is krijgt minimum jeugdloon. Daar bovenop komt nog 8% vakantiegeld, wat uitbetaald wordt in mei. Verder krijg je een kledingpakket (2 jassen, een aantal polo's en een regenpak), en worden fietsreparaties vergoed (helaas moet je ze wel eerst zelf voorschieten).

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

74
Ze verdienen dat puntje wel.
Newman kan het weten. Hij werkt bij Post.nl.
Post.NL zet jaarlijks bovenop zijn loon enkele duizenden euro's voor zijn pensioen op de pensioenrekening. (pensioenpremie van de werkgever is ruim 20%). Dat is een belangrijke bijdrage.

Ik hoop echt dat voor de volgende CAO onderhandelingen de vakbond LBV en Sandd bekend zijn met de woorden pensioen.
Het zou fijn zijn voor de medewerkers. Het gaat er mij niet om dat Post.NL een veel betere CAO heeft. Het is veel belangrijker dat de Sandd werknemers een goede CAO krijgen

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

77
Frank V. schreef:@Newman, een startende postbezorger die wordt uitbetaald volgens de CAO van PostNL verdient direct meer dan 9 euro.
058-2333331. Is het telefoonnummer om het te checken. En anders staat het ook in de bijlage van je CAO. Maar dan moet je nog enig rekenwerk verrichten.




qft
@FrankV......postbezorgers vallen niet onder de grote PostNL CAO, maar hebben een eigen CAO. Uit deze CAO komt de volgende loontabel:
Salaristabel per 1 juli 2013

leeftijdsjaren salaris
15 wettelijk minimumloon per maand/165,2
16 wettelijk minimumloon per maand/165,2
17 wettelijk minimumloon per maand/165,2
18 wettelijk minimumloon per maand/165,2
19 wettelijk minimumloon per maand/165,2
20 wettelijk minimumloon per maand/165,2
21 wettelijk minimumloon per maand/165,2
22 wettelijk minimumloon per maand/165,2

schaaljaren
0 wettelijk minimumloon per maand/165,2
1 (1 jaar na in dienst treden) 9,13
2 (3 jaar na in dienst treden) 9,31

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

79
Minimumloon PostNL
Ik heb in een vorig bericht een telefoonnummer geplaatst waar de informatie over de lonen (van de bezorgers uiteraard) opgevraagd kan worden.

Je kan het dubbel checken op:
http://www.werkenbijpostnl.nl/postbezorger/

Op deze pagina vind je aan de linker zijde een kader met daarin de tekst : WAT GA JE VERDIENEN? Vul je uren in en je leeftijd. je zult zien dat iedereen vanaf 23 jaar meer dan 9 euro verdient (exclusief toeslagen)

Hoogte van pensioenpremies
Bij de meeste pensioenbeheerders ligt de premie boven de 20%. Een enkele pensioenbeheerder lukt het de premie eronder te houden. Zulke hoge premies zijn gangbaar en normaal.
cron