Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

82
Frank V. schreef:Kan je schrijven Newman van welke internetpagina je de cijfers hebt geplukt over het minimumloon. Ik wil het checken. Het kan zijn dat de informatie die ik via de telefoon heb doorgekregen en de website van PostNL oude informatie is. Dat zou erg slordig zijn, maar moeten we nu wel even uitzoeken.
Dat komt niet van een website, maar heb ik gekopieerd uit de meest recente CAO voor postbezorgers, die ik als PDF-heb gedownload van ons Intranet.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

83
Frank V. schreef:Minimumloon PostNL
Ik heb in een vorig bericht een telefoonnummer geplaatst waar de informatie over de lonen (van de bezorgers uiteraard) opgevraagd kan worden.

Je kan het dubbel checken op:
http://www.werkenbijpostnl.nl/postbezorger/

Op deze pagina vind je aan de linker zijde een kader met daarin de tekst : WAT GA JE VERDIENEN? Vul je uren in en je leeftijd. je zult zien dat iedereen vanaf 23 jaar meer dan 9 euro verdient (exclusief toeslagen)
Maar dit komt toch volkomen overeen met de informatie die ik verstrekt heb? Als je daar 23 invult voor leeftijd komt hier een uurloon uit van EUR 9,05.

En laat dat bedrag nu precies, net zoals ik al citeerde uit de CAO, het minimumloon per maand zijn, gedeeld door 165,2

Het minimumloon per maand voor 23 jaar en ouder is 1495,20 (zie http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... mloon.html), delen door 165,2 levert EUR 9,05 op.

De informatie die ik heb verstrekt klopt dus gewoon, en de informatie die PostNL verstrekt ook.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

84
ike schreef:
Frank V. schreef:een startende postbezorger die wordt uitbetaald volgens de CAO van PostNL verdient direct meer dan 9 euro.
Volgens de website van PostNL verdient een startende postbezorger 9.05 euro per uur.
Dat is precies het minimumuurloon bij een 38-urige werkweek.
Je kunt de actuele hoogte van het wettelijk minimumloon vinden op http://www.rijksoverheid.nl/minimumloon .

Ik heb de cijfers even niet bij de hand, maar volgens mij ligt het minimumuurloon van Sandd op dit moment ergens rond 8,58. Het uurloon van een startende bezorger bij PostNL is 9,05 euro per uur.
Daarnaast heb je bij PostNL een goede pensioenopbouw voor later. De werkgever geeft daar veel extra geld voor uit.
De voordelen bij PostNL zijn aantrekkelijk. Er staan er meer in de CAO. Een aantal heb ik eerder op dit draadje beschreven.

De verwarring begrijp ik overigens wel. Maar een minimumuurloon en een minimumloon met elkaar vergelijken kan niet. Dat is appels en peren ......

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

85
Frank V. schreef: De verwarring begrijp ik overigens wel. Maar een minimumuurloon en een minimumloon met elkaar vergelijken kan niet. Dat is appels en peren ......
[/quote]

Het probleem is dat het minimumloon een door de overheid vastgesteld maandbedrag is, gebaseerd op iemand die fultime werkt. Alleen is bij het ene bedrijf fulltime 40 uur, en elders 38, of 37. Dat betekent dat bij het ene bedrijf het uurloon lager kan uitvallen dan bij het andere bedrijf, terwijl beiden toch hetzelfde minimum-maandloon uitbetalen.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

86
@FrankV

Je hebt de cijfers van Sandd niet bij de hand?
Als bezorger mag toch verondersteld worden dat je weet hoeveel je ontvangt bij Sandd als postbezorger Frank?
En jij wil er werk van maken dat de vergoeding omhoog moet..
werk je wel voor Sandd of ben je een buitenstaander die zich ergens mee bemoeit maar geen kennis van zaken heeft. :roll:

je struint het internet af naar cao,s .. wie ben je eigenlijk FrankV.. een onruststoker?

"Daarnaast heb je bij PostNL een goede pensioenopbouw voor later. De werkgever geeft daar veel extra geld voor uit.
De voordelen bij PostNL zijn aantrekkelijk. Er staan er meer in de CAO."

"

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

88
Frank V. schreef: ... Daarnaast heb je bij PostNL een goede pensioenopbouw voor later ...
Er zijn vrijwel geen voltijdbanen meer bij PostNL en
van een enkelvoudige part-time baan kun je nooit een goed pensioen opbouwen.

Bovendien zul je "later" nooit halen in je functie als bezorger, tenzij je ijzersterk bent,
terwijl het kenmerk van de meeste pensioenen is dat je vooral vermogen opbouwt
in de laatste jaren van je dienstverband.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

89
@FrankV

Frank, even voor de duidelijkheid.. wie je echt bent dat moet je lekker voor jezelf houden. :D
maar meepraten op het forum van postbezorgers.. terwijl je mischien wel helemaal geen
postbezorger bent en al je informatie over postnl en sandd van het internet plukt..

wat is dan jouw ervaring met het bezorgen van post?
Het komt mij wat onnozel over als je niet eens weet wat het uurloon bij sandd in houd.

Het is: 8.63 euro per 1 -07-2014 op basis van een 40-urige werkweek .

en om dan direct maar een fabel te ontkrachten dat je bij PostnL een hoger uurloon ontvangt:
bij Postnl is sprake van 9.08 euro per uur vanaf 1-07-2014 maar dit is omdat er daar wordt uitgegaan van
een 38=urige werkweek. Je kan dat dus niet met elkaar op 1 lijn zetten.
Newman is degene die dit , Netjes van je Newman! ook al heeft onderkend.

@Redsquirrel
de meeste contracten die bij Postnl worden uitgedeeld zijn er dan ook 3. Om te voorkomen dat
je loon na 3 jaar moet stijgen, moet je er na 3 contracten 3 maanden tussenuit en dan kan de werkgever weer opnieuw beginnen bij het jaar 0.



Zou men bij Postnl uitgaan van een 40-urige werkweek dan zou het daar ook 8.63 euro per uur zijn.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

90
Carla41 schreef:@FrankV



Het is: 8.63 euro per 1 -07-2014 op basis van een 40-urige werkweek .

en om dan direct maar een fabel te ontkrachten dat je bij PostnL een hoger uurloon ontvangt:
bij Postnl is sprake van 9.08 euro per uur vanaf 1-07-2014 maar dit is omdat er daar wordt uitgegaan van
een 38=urige werkweek. Je kan dat dus niet met elkaar op 1 lijn zetten.
Newman is degene die dit , Netjes van je Newman! ook al heeft onderkend.
Wacht even! Als je bij PostNL EUR 9,08 per uur verdient (dat moet EUR 9,05 zijn, trouwens) en bij Sandd EUR 8,63 dan is het uurloon bij PostNL wel degelijk hoger. Niet veel, maar toch. Dat is dus absoluut geen fabel. Je kunt echter niet zeggen dat PostNL de startende bezorger meer dan het minimumloon betaalt, het is precies het minimumloon, geen cent meer of minder. Datzelfde geldt, op papier althans, voor Sandd (mits de bezorger een arbeidsovereenkomst heeft ipv een OVO). Je kunt de uurlonen van beide bedrijven echter wel degelijk uitstekend met elkaar vergelijken, je kunt echter nooit zeggen dat om het even welk bedrijf een uurloon heeft wat boven of beneden of precies op het minimum zit, om de eenvoudige reden dat er niet zoiets bestaat als een minimum uurloon. Bij Sandd heb je dus hetzelfde loon als bij PostNL, je moet er alleen meer uur voor werken. :lol:
cron