Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

91
@Newman

het minimumuurloon bij een 38-jarige werkweek bij Postnl = toch echt: 9.08 per uur Newman.
Betekent dat dat Postnl HET MINIMUMUURLOON ontduikt ? :D
Grapje Newman. je moet die info niet van de Postnlvacature site halen.. dat is alweer achterhaald.

maar dat weet jij natuurlijk niet, want jij werkt al langer dan 3 jaar voor Postnl en jouw uurloon is veel hoger (Y)

tip": de vermelding dat sanddbezorgers de PCL agenda bezorgen voor 1,8 cent per stuk is natuurlijk ook ONJUIST.
Bovenop de standaardvergoeding van sorteren/ bezorgen/ basisvergoeding/ herlaadvergoeding ontvangen we nog een
Extra vergoeding van 1,8 cent per Agenda...

ik had het over het Uurloon Newman.
maar hard werken moeten we zeker :mrgreen:

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

92
Carla41 schreef:@Newman

het minimumuurloon bij een 38-jarige werkweek bij Postnl = toch echt: 9.08 per uur Newman.
Betekent dat dat Postnl HET MINIMUMUURLOON ontduikt ? :D
Grapje Newman. je moet die info niet van de Postnlvacature site halen.. dat is alweer achterhaald.
Je kunt het minimumuurloon niet ontduiken, want er bestaat niet zoiets als een minimum uurloon.

Volgens de CAO is het uurloon van een startende postbezorger het minimumloon gedeeld door 165,2. Het minimumloon voor 23 jaar en ouder is thans 1495,20. Delen door 165,2 levert EUR 9,05 op.

Hoe ze op die 165,2 komen weet ik ook niet precies. Als ik (38x(365/7))/12 doe, kom ik uit op 165,12 dus er zal wel ergens een tussentijdse afronding in hun voordeel hebben plaatsgevonden.

Maar goed, ik zit inmiddels op een royale EUR 9,31 per uur, dus ik zit sowieso boven het minimumloon (fles Dom Pérignon ontkurkt)

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

94
Carla41 schreef:@FrankV

Frank, even voor de duidelijkheid.
Het is: 8.63 euro per 1 -07-2014 op basis van een 40-urige werkweek .

en om dan direct maar een fabel te ontkrachten:
bij Postnl is sprake van 9.08 euro per uur vanaf 1-07-2014

Zou men bij Postnl uitgaan van een 40-urige werkweek dan zou het daar ook 8.63 euro per uur zijn.
Het is: 8.63 euro per 1 -07-2014 op basis van een 40-urige werkweek .

en om dan direct maar een fabel te ontkrachten:
bij Postnl is sprake van 9.08 euro per uur vanaf 1-07-2014

Zou men bij Postnl uitgaan van een 40-urige werkweek dan zou het daar ook 8.63 euro per uur zijn.[/quote]
bij Postnl is sprake van 9.08 euro per uur vanaf 1-07-2014

Zou men bij Postnl uitgaan van een 40-urige werkweek dan zou het daar ook 8.63 euro per uur zijn.[/quote]

Het is: 8.63 euro per 1 -07-2014 op basis van een 40-urige werkweek .

en om dan direct maar een fabel te ontkrachten:
bij Postnl is sprake van 9.08 euro per uur vanaf 1-07-2014

Zou men bij Postnl uitgaan van een 40-urige werkweek dan zou het daar ook 8.63 euro per uur zijn.[/quote]

Dank je wel Carla. Dat is dus één verschil tussen Sandd en PostNL. Een verschil van 5%


Andere verschillen in de CAO-'s
de winstdelingpremie
Pensioenopbouw
de uitbetaling van feestdagen
minimumuurloon verschil van 5%
de vakbondbijdrage
de jaarlijks eenmalige uitkering van 1%
de doorbetaling vanaf de eerste ziektedag

bijwonen van vakbondsdagen wordt uitbetaald.

maroma64 schreef:Werk zowel bij Postnl als nu nog even bij Sandd. Heb ontslag ingediend bij Sandd........omdat ik het schandalig vind ..........................................
Blijf dus maar lekker bij PostNL, die bieden toch net iets meer en zijn schappelijker in het uitbetalen van meer werk, extra tijd etc.
Maroma schrijft dat ze bij PostNL meer bieden. Haha, Maroma, je beschrijft ""de zooi"" omfloerst, maar het is klare taal en het lijkt te kloppen als ik de CAO's tegen met elkaar vergelijk.


De discussie begon bij Maroma. Door de verschillen van de CAO's in een rijtje bij elkaar te zetten, kan iedereen nu zelf bepalen wat beter is. Als je bij PostNL werkt en je prefereert een uurloon dat 5% lager ligt, stap dan even over naar Sandd.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

97
opdedeurmat.nl schreef:
Carla41 schreef:@Newman
Ga ik voor 9,59 per uur morgenochtend vroeg jouw postzakken vullen
En ik mag gratis mijn eigen postzakken vullen bij de concurrent. (Gaat qua uurloon wel om meer dan een paar procent.)
Proost met een glaasje water! ;)
Bij Postservice krijg je ipv die 1,8 cent extra vergoeding maar 1 cent extra vergoeding bovenop de standaardvergoeding die toch al slechter is dan bij mensen die rechtstreeks voor Sandd werken, zowel onder ovo als onder contract. Nu zal het bij elke onderaannemer wel ander zijn. Maar bij Postservice bof je extra. Maar niet heus.
cron