Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

102
Bij Postservice hou je gemiddeld euro 3,25 over per uur. En dat is bruto want er gaat nog belasting af. Nu was augustus een rustige maand met gemiddeld maar 300 poststukken per slag. Ene keer meer en anderw keer iets minder.

Maar goed. Als ik 125 euro verdiwn over 9 slagen en vier uur over een slag doe. (Is inclusief 2,5 uur sorteren en 1,5 uur bezorgen) dan verdien je bij Postservice ook maar 3.5 Euro per uur. Bruto. Je krijgt wel 125 op je rekening maar aan het einde van het jaar gaat er toch belasting af.

Dat was vorig jaar. Nu heb ik gemiddeld 98 euro per maand verdeeld over 9 slagen omdat ook nog mijn wijkvergoeding is komen te vervallen.

Dang, dit is wel heel bar!

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

103
Newman schreef:@FrankV,

Volgens mij is je quoteknop een beetje kapot, want het wordt nu een beetje onleesbaar.

Uit je posts (oa over de PCL-agenda) maak ik op dat je momenteel bij Sandd werkt. Maar als je daar ontevreden over bent en vind dat het bij PostNL is beter is geregeld (waar ik het uiteraard volkomen mee eens ben), waarom werk je er dan nog?


Nee, ik zou zelf nooit bij enig bedrijf solliciteren die de regels zo aan zijn laars lapt (Sandd). En dan heb ik het nu over de contracten (vernomen uit krant en van het internet).
Van de week heb ik gesproken met een man die nu na 2 jaar nog steeds OVO-'r is bij Sandd terwijl anderen die er later bij kwamen, direct een vast contract krijgen. Deze man heeft geen keuze gekregen van Sandd en heeft niet de gelegenheid dat hij besluit eens even bij PostNL te gaan werken. Zijn kansen op de arbeidsmarkt worden beperkt door zijn mogelijkheden. Ik denk dat ik zijn mogelijkheden netjes omschreven heb.

De man is een echte goedzak en er zit geen greintje kwaad bij. Tegelijkertijd ook iemand die niet goed voor zichzelf opkomt en juist daarom sympathiseer ik met hem. Sandd maakt duidelijk misbruik van deze situatie en laat mensen zogenaamd ""zelf"" kiezen of ze met een vast contract in dienst komen. Deze man, die duidelijk niet voor zichzelf kan opkomen wil een vast contract, maar krijgt het niet. Het is een schande. Niet de werknemer, maar Sandd bepaalt.
De verhaaltjes van Sandd dat mensen zelf kunnen kiezen is er 1 voor de bühne en het LBV geweest.

Voor deze mensen kom ik op. Sandd is over de schreef gegaan door afspraken aan de laars te lappen. Daarnaast is er sprake van een slechte betaling en onderbetaling. Sommige mensen vinden dat je dat niet moet zeggen en gaan schelden.
Gelukkig doorzien de mensen deze vervelende reacties. Als geen enkel individu ooit gezegd had dat de arbeidsomstandigheden in de mijnen slecht waren, dan zouden we nu nog steeds met een houweeltje onder de grond in het stof steenkool delven. Ook toen waren er onder de arbeiders mensen die vonden dat je geen onrust moest gaan stoken. Ze papten aan met de bazen (en dachten vaak bijdehand en grappg te zijn:lol:) ,
Maar daar koopt een OVO 'r in een kleine flat met 12 kratten post in de hal niets voor.

Het is voor veel mensen geen oplossing om te schrijven: ""Dan ga je er toch niet werken"". Of:""je hebt toch zelf getekend"". Dat zijn dooddoeners die meestal uit de mond komen van mensen die het zelf beter hebben getroffen. Het is onmogelijk om alle Sandd bezorgers bij PostNL te plaatsen. Het is een misvatting dat iedereen zomaar even kan overstappen.

En nogmaals: Sandd heeft mogelijkheden, maar benut deze onvoldoende. Daarom loopt er nu een klacht bij de SZW (door mij ingediend) om de WML bij de bezorgers van Sandd te handhaven. Ik ben tegen onderbetaling en daar mag iets over gezegd worden. Daar moet iets over gezegd worden

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

104
slagvaardige schreef:Bij Postservice hou je gemiddeld euro 3,25 over per uur. En dat is bruto want er gaat nog belasting af. Nu was augustus een rustige maand met gemiddeld maar 300 poststukken per slag. Ene keer meer en anderw keer iets minder.

Dang, dit is wel heel bar!

Dit is heel Bar. En Postservice is dus weer franchiser van Sandd. Ze delen dezelfde visie. En dat blijkt heel duidelijk. Bizar

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

105
Dat is ook zo @Frank. En onderaannemers schrapen er nog weer wat vanaf. Daar kun je niet eens bij in vaste dienst onder een cao komen. Die hebben daar vrijstelling voor. Bovendien krijgen wij niet de extraatjes die mensen onder ovo en cao voor Sandd wel krijgen. Uitzondering was de postsorteerhulp.

Maar dat is nog niet zo erg. Het gaat er bij mij om dat toen ik begon de uitbetaling veel beter was. Maar het is een kwart minder geworden. Langzamerhand. En daar baal ik van. Vaak genoeg aangekaart hoor. Maar er worst gezegd.. sandd wil dit. Ja me neus!

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

106
slagvaardige schreef:Bij Postservice hou je gemiddeld euro 3,25 over per uur. En dat is bruto want er gaat nog belasting af. Nu was augustus een rustige maand met gemiddeld maar 300 poststukken per slag. Ene keer meer en anderw keer iets minder.

Maar goed. Als ik 125 euro verdiwn over 9 slagen en vier uur over een slag doe. (Is inclusief 2,5 uur sorteren en 1,5 uur bezorgen) dan verdien je bij Postservice ook maar 3.5 Euro per uur. Bruto. Je krijgt wel 125 op je rekening maar aan het einde van het jaar gaat er toch belasting af.

Dat was vorig jaar. Nu heb ik gemiddeld 98 euro per maand verdeeld over 9 slagen omdat ook nog mijn wijkvergoeding is komen te vervallen.

Dang, dit is wel heel bar!
Dat is wel heel karig. Ik weet dat er bij PostNL ook wel eens discussie is omtrent de haalbaarheid van normtijden, maar zelfs als je een zeer krap genormeerde wijk hebt en er niet achteraan zit dat ze je de daadwerkelijk gewerkte tijd uitbetalen (bijv. omdat je bang bent dat ze je dan te sloom vinden of een zeurpiet en dan je contract niet verlengen), dan nog zul je nooit op zo'n idioot laag uurloon uitkomen. Of je zou bijv. steevast meer dan 5 uur moeten doen over een wijk van 2 uur. En dat zou echt ongehoord zijn.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

107
Frank V. schreef:
Newman schreef:@FrankV,

Volgens mij is je quoteknop een beetje kapot, want het wordt nu een beetje onleesbaar.

Uit je posts (oa over de PCL-agenda) maak ik op dat je momenteel bij Sandd werkt. Maar als je daar ontevreden over bent en vind dat het bij PostNL is beter is geregeld (waar ik het uiteraard volkomen mee eens ben), waarom werk je er dan nog?


Nee, ik zou zelf nooit bij enig bedrijf solliciteren die de regels zo aan zijn laars lapt (Sandd). En dan heb ik het nu over de contracten (vernomen uit krant en van het internet).
Begrijp ik dus dat je noch bij Sandd noch bij PostNL werkt? Ik had geconcludeerd dat je bij Sandd werkte omdat je op een gegeven moment het volgende schreef over de PCL-agenda:
ik heb de agenda-doosjes ook gezien. Of beter gezegd, ik moest er doorheen slingeren zoveel dozen stonden er in het halletje. Door ruimtegebrek stonden de schoenen er bovenop.
Als je loopt, lijkt me dat nogal veel te zwaar om allemaal mee te nemen.
Tip: Als je per blok huizen dat je loopt nu dinsdag een helft en vrijdag een helft met je gewone post mee-sorteert, scheelt dat behoorlijk in de te sjouwen stapel.
Als je niet bij Sandd werkt, wat doen die agenda's dan in jouw hal?

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

108
Ik kan mij nog het geval herinneren van de bezorger die voor een onderaannemer werkte en klaagde bij hen over de slechte verdiensten die vergelijkbaar zijn met Postservice. In plaats van naar zijn geval te kijken kreeg hij een schop onder zijn kont. Hij raakte per direct zijn wijk kwijt. En hoefde nooit meer terug te komen.

Hij schreef dit op het andere forum. Ik meen vorig jaar. Aan zijn verbazing en verontwaardiging te lezen destijda, vond ik hem erg geloofwaardig overkomen.

@Newman, volgens mij is Frankv de Frank van het andere bezorgersforum. Bezorgersweb.forum2go.nl Ik kan mij vergissen. Die Frank is bezorger voor Sandd geloof ik maar doet of seed ook veel voor de bezorgersvereniging. Ik vermoed dua dat het dezelfde persoon is, maar dat kan Frank het beste zelf vertellen.
Laatst gewijzigd door slagvaardige op 18 sep 2014, 09:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

109
Voor de dagen dat ik de uren exact heb bijgehouden kom ik (inclusief sorteren, want dat is geen vrijwilligerswerk) op rond de 5 euro (bruto) per gewerkt uur. Ik heb het dan ook over onderaannemer Postservice. Ga er voor het gemak maar van uit dat ik zeker niet de langzaamste ben met bezorgen (bij PostNL blijf ik vrijwel altijd binnen de normtijden) maar iets langzamer met sorteren.

P.S. Dus vooruit: ietsje meer dan de helft (vergeleken met PostNL).
Laatst gewijzigd door opdedeurmat.nl op 18 sep 2014, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

110
Maar jij hebt nog wel wijkvergoeding per slag he? Ik heb het ook niet bij mijn invalwijken. Misschien gaat het er bij iedereen wel af in de loop van de tijd. Of ze vonden het bij mij niet de moeite. Kan ook. Maar goed, dit drukt ook inkomsten. Is toch 11,5 euro extea per maand dat je misloopt. Per jaar jaar meer dan 111 euro. Is een hele maand werken voor mij.

Ja ik ben ook een snelle loper. Postnl ervaring. Sorteren doe ik iets langer over. Tussen de anderhalf en twee en half uur per slag. Ligt aan de hoeveelheid en grootte van de poststukken. Over 500 poststukken doe ik echt wel 2,5 uur.
Laatst gewijzigd door slagvaardige op 18 sep 2014, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
cron