Merkelbeek Postbezorger dumpt post in de bossen

1
En het is weer raak. :twisted:

Een 19-jarige medewerker van postbedrijf Sandd is ontslagen omdat hij post dumpte in de vrije natuur.
De man uit Merkelbeek moest post in zijn dorp bezorgen maar gooide die weg in onder meer de Schinveldse bossen. Hij werkte voor Sandd via de Landgraafse distributeur Postco.

Het gaat hier om een bezorger die voor een distributeur van ons werkt, maar we zijn wel verantwoordelijk voor de kwaliteit”, zegt een woordvoerster van Sandd, het Apeldoornse bedrijf dat sinds 1999 zakelijke post bezorgt in heel Nederland.

„.De persoon in kwestie is inmiddels ontslagen. Op 11 oktober is een nieuwe bezorger begonnen in het gebied. De ontslagen medewerker dumpt echter nog steeds oude post. Dat is uitermate vervelend. We besteden veel aandacht aan de sollicitatieprocedure, maar blijkbaar kunnen we dit soort incidenten niet uitsluiten

Kunnen ze geen huiszoeking doen bij deze exbezorger?
er zal toch hoop ik ook een strafzaak van komen..

@elisa doet me denken aan jouw verhaal van een bezorgster die vuilniszakken vol op de camping bewaarde.
deze is toch indertijd gewoon overgestapt naar Postnl?

Een zwarte lijst lijkt me niet overbodig. ook naar de concurrent toe.

Re: Merkelbeek Postbezorger dumpt post in de bossen

3
@postbode7

het lijkt toch wel aan Limburg te liggen..? mischien moet de fietsvergoeding bij beide bedrijven
omhoog :D

14 augustus 2013 PostNL neemt geen structurele maatregelen om problemen met postbezorgers te voorkomen.
In een half jaar tijd zijn in Limburg drie postbodes betrapt die om verschillende redenen de post niet bezorgden. Een van hen verbrandde de stukken zelfs. Woensdag werd een vrouw ontslagen die de afgelopen vier maanden de post voor adressen in Maasniel thuis verzamelde. Ook in februari werd een bezorger ontslagen omdat hij de post thuis liet staan.

Incidenten
PostNL betreurt de voorvallen, maar benadrukt dat gaat om incidenten, die toevallig kort achter elkaar plaatsvonden. Ze worden wel grondig geëvalueerd met alle betrokkenen. Volgens het postbedrijf hebben de drie affaires het niks te maken met het beleid en worden alle werknemers nauwkeurig nagetrokken.

'Waar 30.000 mensen werken, worden fouten gemaakt, hoe vervelend dat ook is.' aldus een woordvoerdster.

Re: Merkelbeek Postbezorger dumpt post in de bossen

6
@jan

"Kunnen ze geen huiszoeking doen bij deze exbezorger?
er zal toch hoop ik ook een strafzaak van komen..

Jan, hiermee spreek ik geen oordeel uit, maar zonder aangifte is er geen mogelijkheid om
zijn woning/ schuur aan een nader onderzoek te onderwerpen, aangezien hij nog steeds post schijnt te dumpen..

Een rechter mag uitmaken of zo iemand straf verdient of dat er sprake was van enige verstandsverbijstering.
post dumpen blijft een crimineel feit.

Re: Merkelbeek Postbezorger dumpt post in de bossen

8
Dan moet je contact opnemen met je coordinator. Die kan dan in overleg met de desbetreffende persoon naar een oplossing zoeken. En als je depressief bent, moet je hulp zoeken. Post dumpen is nooit de oplossing. Daar benadeel veel te veel mensen (inclusief jezelf) mee.

Heb je hier ervaring mee @Jandegraaf? Het klinkt tenminste zo.

Maar nogmaals. Oordelen zal ik niet naar zo iemand. Maar ik ben het wel met Carla en degenen die eveneens reageerden eens.

Re: Merkelbeek Postbezorger dumpt post in de bossen

10
Nabij meegemaakt met collega die iets van 160 kratten post bij haar caravan had staan, post had verbrand en maar de schijnt op houden dat ze druk aan t bezorgen was naar ons.
Ze heeft SMN en Metrpost oen erg veel schade gebracht, werkt nu bij Post Nl als bezorgster. Ja dat kan dus!
De bedrijven onderling hebben niks met haar gedaan dus kon ze zo aan de slag bij post Nl.
Toen zeiden we al wordt er dan niet gescreend ofzo?? Hoe kan dit? Hoe kon zij dit doen en hoe kon ik haar geloven!??
Ze was altijd wel vrij lui ingesteld met dr dikke kont alles zoveel mogelijk op dr brommer bezorgen. Ach dat moet ieder ook zelf weten.
Als je depressief wordt Jan, dan ga je naar je depot en meld dit meteen! Je meld je dan ziek lijkt mij.
cron