2 x tijdelijk contract, en daarna..?

1
Vandaag hoor ik dat werkgevers nog maar twee keer een tijdelijk contract mogen verlengen.
Alle huidige CAO-bezorgers zullen dus binnen twee jaar hiermee te maken krijgen.
Is het: einde oefening Sandd, of is er de tijdelijke werkstop om zodoende opnieuw in aanmerking te
komen voor een tijdelijk contract?

Zijn er al Sandd bezorgers voor wie dit geld?
Hoe gaat Sandd met dit probleem om ?

Groetjes,
Paulus

Re: 2 x tijdelijk contract, en daarna..?

2
ik ben een voorstander van zo min mogelijke contracten voor bepaalde tijd
in de huidige CAO mag sandd gewoon tijdelijke contracten aanbieden dat is de afspraak nu.
Je kan alles afspreken in een CAO dus ook het aantal contracten. nu staat er max 8 stuks.

maar zoals ik al eerder op een ander stuk forum waar misschien niet iedereen bij kan
aangegeven heb is het zo dat er nu een nieuwe CAO afgesproken moet worden miv jan 2014
dus misschien handig als jij en iedereen zoveel mogelijk informatie doorgeeft via een handige
anonieme enquête.kost maar 1 minuut tijd , en het geeft de onderhandelaars meer informatie. (Y)
Is bedoeld voor iedereen die post bezorgd behalve postnl --> deze hebben hun eigen CAO

Klik hier om naar de enquête te gaan !

zie ook info op de site : http://www.fnvbondgenoten.nl/mijnbranch ... bezorgers1

Re: 2 x tijdelijk contract, en daarna..?

3
@paulus

in cao bepalingen van Sandd staat nu:
"Gedurende de periode tot 1 oktober 2013 kunnen in afwijking van de bepalingen in de leden 1 t/m 4 van artikel 7:668a BW 8 arbeidsovereenkomsten van bepaalde tijd aangeboden worden".

indien één der cao- partijen uiterlijk 3 maanden voor het einde van deze overeenkomst bij aangetekend schrijven aan de overige cao-partijen te kennen heeft gegeven dat zij deze overeenkomst wenst op te zeggen,verplichten partijen zich in overleg te treden teneinde ene nieuwe cao overeen te komen.

is dit gebeurd??
zo niet: indien geen opzegging heeft plaatsgevonden wordt deze overeenkomst geacht STILZWIJGEND te zijn verlengd
steeds voor de duur van één jaar.

maar .. die 8 overeenkomsten van bepaalde tijd gelden toch voor de periode tot 1 okt. 2013..
ik ben benieuwd wat er in de nieuwe cao over bepaalde/onbepaalde contracten komt te staan.

Re: 2 x tijdelijk contract, en daarna..?

4
Bedankt voor de informatie.
Ik heb nu ook eens die CAO gelezen.
Ik dacht toch echt dat je in Nederland maar 3 x een tijdelijk contract mag aanbieden,
maar blijkbaar mag je daar van afwijken.
beter 8 keer verlengen dan 3 x
En natuurlijk de vraag... hoe gaat die nieuwe CAO er dan wel uitzien?
cron