vakantie inval gezocht

1
Hallo,

mijn naam is Nicole. Ik werk in Breda.
Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik heel de schoolvakantie geen vrij kan krijgen. nog niet eens 1 week. Ik vind dit vrij bizar maar ze hebben niemand is mij verteld.

Ik ben nu dringend op zoek naar iemand uit Breda (haagse beemden) die niet aan schoolvakanties gebonden is en die voor mij 3 weken mijn wijk over wil nemen in augustus. En uiteraard doe ik hetzelfde terug.

Ik doe al regelmatig wijken erbij voor vakantieinval (nu ook weer 4 weken) en ik vind dat niet erg. Wel erg jammer dat er dan niet voor mij gezorgd kan worden.

Ik neem aan dat er meer personen zijn die schoolgaande kinderen hebben en die dit er bij doen, juist omdat dit onder schooltijd kan.

Ik werk vanaf oktober, ben 1 dag ziek geweest (buikgriep) en verder nog nooit vrij gevraagd omdat dat ook niet nodig is. in schoolvakanties verder is mijn man thuis en kan ik gewoon doorwerken.

Ik hoop dat er iemand is die voor mij wil werken

groetjes van NIcole

Re: vakantie inval gezocht

2
Hoi Nicole
welkom op het forum.!
ik hoop dat je ook leuke zaken/ nieuwtjes hier kan vinden.

de reden is in eerste instantie niet een leuke voor je.
Geen vrij kunnen krijgen omdat er geen vervanger is?

werk je in loondienst voor sandd of ovo?
wel heel extreem. kijk als iemand 6 weken vrij wil in de zomer kan ik me voorstellen
dat een werkgever zegt: nee, maar in deze tijd van werkloosheid is er toch wel iemand die
wil werken?.... 3 weken moet toch kunnen. :idea:

ben je ovo-er dan kunnen ze zonder reden je opdracht terugtrekken.. maar
dan hebben ze helemaal niemand toch?

Re: vakantie inval gezocht

4
Ben je werkzaam op basis van een arbeidsovereenkomst? Dan zou ik contact opnemen met iemand van het hoofdkantoor afdeling personeelszaken. Je hebt recht op vakantie en daarnaast recht op 4 weken onbetaald verlof. Ze kunnen vakantie alleen weigeren als het bedrijfsbelang in gedrang is en dan moeten ze aantonen dat ze geen vervanging kunnen regelen en/of flex krachten kunnen inzetten. ( en dat kunnen ze dus niet want je bent ruim op tijd)

Ben je werkzaam op basis van opdracht dan kun je zeggen dat je die weken niet beschikbaar bent. Dat mogen ze niet weigeren aangezien er geen dienstverband is. echter mogen ze dan ook zeggen dat je na die periode niet meer terug hoeft te komen aangezien dit van beide kanten direct opzegbaar is.

Succes.
cron