Re: Andere wijk lopen

2
@postbesteller
tip:
nu de vakantieperiode in aantocht is, kan je je opgeven voor een extra wijk
is ook leuk om zo andere wijken uit te proberen en zo mogelijk te wisselen als die permanent openvalt.

ik heb geregeld een invalwijk.. en heb ook een aantal wijken doorgegeven
waar ze me in geval van nood voor kunnen bellen..
en dat komt ook regelmatig voor.

maar ik houd wel de prognoses in de gaten.. geen verassingen met een
2e/3e wijk en dan 2000 poststukken.. het moet wel leuk blijven.

Re: Andere wijk lopen

3
Hey Carla,

Je loopt ook wel 3 wijken? Als je heel veel post hebt met soms wel 16 kratten per wijk lijkt me dat wel pittig? De post wordt hier uiterlijk 17 uur afgeleverd. Als je dan 3 wijken hebt is dat de hele avond sorteren en de dag erop? Als je met meer mensen bent kun je samen gezellig sorteren natuurlijk maar niet als je alleen bent.

Re: Andere wijk lopen

4
16 kratten per wijk? dat komt niet voor.. of bedoel je voor alle wijken bij elkaar?
mischien met een stroopwafelprijs./ de pcl agenda's/ ikea's.

Ik houd vooraf de prognose wel in de gaten voor ik meerdere wijken accepteer.
ik sorteer snel en doe het alleen.
Ik sorteer het merendeel in het begin van de avond.. en mocht ik om 10 uur niet klaar zijn.
dan de volgende ochtend tussen 7 - 9 uur.
maar dat komt zelden voor.

ik heb naast sandd nog een gevulde agenda. Gelukkig :D

Re: Andere wijk lopen

5
Je moet er wel een beetje lol en handigheid in hebben om dingen uit te zoeken, zoekgeraakte huisnummers en zo. Ik heb dat zelf alleen als ik er alle tijd voor heb, een onbekende wijk kost me veel energie. Maar 16 kratten per wijk...? Daar mogen ze wel een extra huis omheen bouwen dan.

(P.S. 8 uur, ik mag!)

Re: Andere wijk lopen

6
Ik liep regelmatig andere wijken in de winter, maar nu permanent een vaste wijk + een wijk waarvoor nog geen bezorger is gevonden. Een wijk die ook nog erg in aanbouw is. Omdat die wijk nog niet groot is kan er dus nog wel eentje naast doen als invaller. Eigenlijk mis ik het wisselen van wijken nu wel een beetje.

Aangezien ik in de winter alle omringende wijken had gelopen, heb ik overal kaartjes en looproutes van. Helaas... daarna is Sand Maps 2.0 in werking getreden en zijn de wijken opnieuw ingedeeld. Wordt straks weer een uitdaging om ze efficiënt te lopen. :mrgreen:
Wat de volgende keer hopelijk anders is: in Amsterdam zijn ze gegevens gaan verzamelen om het vervangers gemakkelijker te maken. Benieuwd wat voor aanwijzingen ik krijg als er weer eens tijdelijk een wijkje bij komt.

Groetjes,
RS.

Re: Andere wijk lopen

8
Carla41 schreef:@opdedeurmat.nl
ps.. als je om 8 uur bij je eerste brievenbus bent.. doe je zachtjes met de klep (Y)
mag je vanmiddag ook weer, is het druk dan ivm hemelvaartsdag?
Nee de hemelvaartsdrukte hadden we woensdag al. Dan loop ik normaal (daldag) twee wijken, nu kreeg ik er ineens een derde bij (met alle piekpost van donderdag) omdat de post zo laat kwam..... Ja die logica van PostNL daar wen je aan :-) Maar ach, het was lekker weer woensdag, pfffft.
Pas in wijk drie had ik tijd om erover na te denken (dat het zonder overleg was gegaan, dat ben ik zo niet gewend) en toen zat iedereen al lekker thuis natuurlijk. Ook geen dankjewel, geen sorry, geen reactie op mijn extra-urendeclaratie. Zouden ze er zo mee zitten dat ik voor de vijand loop?

Re: Andere wijk lopen

9
welnee..
het is postnl als werkgever die er wat van mag vinden en als die het niet verbied..

pas als je op dinsdag/ vrijdag te laat/ steeds moe aankomt.. dan zou je tc wat te zeggen mogen hebben.
maar voor hetzelfde geld heb je lekker getennist of ben je op het strand geweest of heb je lang uitgeslapen
De tc gaat niet over jouw vrije tijd.

3 wijken lijkt me wel pittig als je laat gaat starten.

Re: Andere wijk lopen

10
Carla41 schreef: 3 wijken lijkt me wel pittig als je laat gaat starten.
Vind het niet fijn werken, om iets waar 6,5 uur voor staat in een middag te moeten proppen. Ik spring graag bij als er iets mis gaat, maar op deze manier is het echt de laatste keer geweest. Je zult zien, dat als ik mezelf straks voorbij ren, ze zeggen: moet je maar niet voor die ander gaan werken. Terwijl dat heel relaxed in anderhalf uur `s morgens kan (en nooit op de post hoeven wachten). Ik loop graag meer wijken, maar ik moet wel op tijd kunnen beginnen.
cron