Re: DTN023

21
slagvaardige zit het verschil in wijkvergoeding ook niet in..
heb jij veel post en flats..= snel bezorgen en een ander weinig post maar grotere afstand naar voordeuren
door lange tuinpaden...
die wijkvergoeding bij de ander is dan hoger om de mindere hoeveelheid post te compenseren?

Re: DTN023

22
Ik denk dat het er waarschijnlijk ligt aan ligt hoelang je er gemiddeld over doet vanwege de afstanden tussen de brievenbussen. Hoeveelheden post kunnen nogal verschillen per slag, dus daar zal het niet aan liggen denk ik. Maar ik kan het mis hebben.

Ik kan het wel eens vragen waar de wijkvergoedingen op zijn gebaseerd. Bij SMN lag het aan stedelijk, halfstedelijk of landelijk, dus afstand tot de volgende brievenbus.. of zoiets.. :D

Ben wel benieuwd.

Re: DTN023

23
Ik gok dat het ook met de complexiteit van de wijk te maken heeft. Mijn wijk is deels buitengebied, deels woonwijk. De woonwijk zit wat ingewikkeld in elkaar (straatjes die halverwege ineens anders heten), maar kent voor mij natuurlijk al lang geen geheimen meer. Van het buitengebied zijn er vele kilometers (en kuitenbijters) af vergeleken met mijn PostNL-wijk. Die doet mijn leuke collega, voorheen concullega, die ik helaas nooit meer tegenkom vanwege verandering van PostNL-depottijden.
Van de hoeveelheid post moet ik het niet hebben, met een beetje mazzel kom ik morgen net aan 30 kilo (duim duim dat alle overledenen hun post toch weer toegezonden krijgen) ;-)

Re: DTN023

24
Ja, ik heb eigenlijk een hele eenvoudige wijk. Gewoon straten, recht toe recht aan en straten met flats. Toen ik nog voor SMN werkte had ik een flinke ingewikkelde wijk en die wijk heb ik ook wel eens voor Postservice gelopen. Ik meen dat er wel 4 Euro wijkvergoeding bij zat. Logisch ook. Het was ook nog een halfstedelijke wijk met veel loopafstand. Geen kuitenbijtertjes. Dat is Elden, waar ik woon wel. Daar fiets je flinke afstanden van de ene kant van je wijk naar de andere kant. De Klapstraat en de Rijksweg-west zojn p#kkestraten om te lopen. Puff

Morgen heb ik ongeveer 758 stuks post, maar ben met die flats in anderhalf a twee uur bezorgen klaar.

Re: DTN023

27
@d Anja: Het apparaat is verwijderd. Ik had hiervan een foto gemaakt, maar dat werd bij Sandd bestraft. Diegene had een klacht ingediend omdat ik van dat apparaat een foto had maakt. Dit terwijl Google van elke woning een foto maakt!

Re: DTN023

28
bestraft? ben je je wijk kwijt? moest je een boete betalen..?
het is toch iets tussen de bewoner en jou.

al zou ik ook protesteren als iemand bij mijn huis zou fotograferen. wat heeft dat nu voor zin?
je kan beter in gesprek gaan met de bewoner.
cron