Chauffeurs komen laat

1
Toen ik bij Sandd ging werken werd mij verteld dat ik als eerste op de route de post aangeleverd zou krijgen.
Nu is het bijvoorbeeld 17:15 en ik heb nog steeds niemand gezien.
Inmiddels heb ik wel van de chauffeurs begrepen dat ik helemaal als laatste de post aangeleverd krijg.

Ik heb een wijk met 527 afgiftepunten , dus ben vaak de nodige uren aan het sorteren.
Afhankelijk van hoeveel poststukken ik moet bezorgen ben ik tussen de 3 en 4 uren bezig met het bezorgen.

Mag ik verwachten dat de post eerder op de dag aangeleverd wordt, zoals een paar jaar geleden mij beloofd is?

Re: Chauffeurs komen laat

2
@desiree

Heb je blokuren en wat zijn je blokuren?
routes kunnen elk half jaar worden veranderd. :cry:

als er nieuwe bezorgers worden aangenomen , afhankelijk van of ze op de route voor jou wonen dat kan voor jou
nadelig uitpakken.

zoals je een paar jaar geleden beloofd is, daar zou ik maar niets van verwachten.
door wie? coordinatoren wisselen ook regelmatig van wijken/ of vertrekken .

tussen 3 - 4 uur bezig met bezorgen .. voor 1 wijk? lijkt me vrij veel desiree.
of woon je in een buitengebied en fiets je vele kilometers..

wat sorteren betreft.. iedereen wil het liefst de post vroeg in huis hebben.
ik heb mezelf aangewend dat ik donderdag een deel van de avond reserveer voor het sorteren.
krijg ik het niet af.. ik ga nooit na 10 uur door.. dan doe ik de rest de volgende ochtend vroeg.

Re: Chauffeurs komen laat

3
Wat Carla zegt klopt.

Maar... ik kreeg vorig jaar een andere chauffeur. Was gewend dat ik mijn post tussen twee en drie kreeg. Ineena kwam mijn post pas tegen zeven uur/half acht elke slag. Kon ik pas daarna beginnen te sorteren.

Mijn coordinator was verbaasd dat ik geen invalwijk meer wilde lopen. Ik vertelde haar dat mijn post pas na zeven kwam. Daar schrok ze van want dat wist ze niet. Nu heeft ze ervoor gezorgd dat ik mijn post weer eerder krijg. In ieder geval meestal voor vier uur. Mijn bloktojd is tussen half drie en half zes of kwart over drie tot half zes. Weet niet precies.

Ik stond dus ook als laatste op de route en het liep elke keer uit.

Ik heb haar gevragd of het niet eerder kan en dat heeft ze voor elkaar gekregen. Extra chauffeur ingepland en die hebben samen de route verdeeld.

Misschien kun jij het ook vragen. Want het is wel erg laat zo elke keer.

Aan de ene kant was het handig met eten koken voor het gezin, dan eten en daarna sorteren, maar ik vind het ook wel fijn vooe het eten klaar te zijn...eigenlijk..

Gewoon vragen dus.

Re: Chauffeurs komen laat

8
Ik kreeg de post steeds na 17:30 en destijds vond ik dat niet fijn. Er kon ook niets aan veranderd worden.
Ik zat precies tegen het eind van een rit.
Met de invoering van Maps 2.0 werden de bloktijden opeens gewijzigd: 11:15-13:45. Meestal krijg ik de post
nu om 11:45 als er weinig post is en om 12:45 als er veel afgeleverd moet worden.
Ik heb nu veel meer rust met sorteren, maar.... ook veel meer het gevoel dat ik voor 1 dag
post bezorgen 2 dagen kwijt ben. De late uren sloten veel meer aan bij de volgende dag, zodat ik
nog eens een lang weekend weg kon zijn. Met de post soms op 11:45 voor de deur op maandag is
daar nu dus geen sprake meer van.

Ik snap dat de post laat sorteren vermoeiend is, maar kijk uit wat je wenst...
cron