Postcode loterij agenda HELP!

1
Wie weten het al dat we dit jaar geen stickers op de agenda dozen hoeven te plakken maar allemaal brieven in de dozen moeten steken?
Stickers plakken gaat lekker snel maar het insteken van brieven lijkt mij een tijdrovend gedoe.
Als je het niet secuur doet dan is het adres natuurlijk niet goed leesbaar in het venster.
Ik heb ruim 300 brieven :roll:

Re: Postcode loterij agenda HELP!

4
Wie krijgen die agenda's eigenlijk allemaal? Is dat net zo als bij de IKEA gidsen dat ze ook gericht zijn aan de bewoners van of uitsluitend op naam. Ik hoor namelijk dat het een hele kluif is maar kan me er nog geen voorstelling van maken, heb zelf nooit zo'n ding gekregen.

Re: Postcode loterij agenda HELP!

5
@posthoekje

welkom! :P
Iedere deelnemer aan de Postcodeloterij ontvangt een agenda.
dat zijn er veel meer dan de ikea ontvangers.

het varieert per bezorger , de 1 heeft er nog geen 100 een ander 1800 afhankelijk van de
hoeveelheid wijk(en) en invalwijken die je in deze periode loopt.

i.t.s.t. de ikea past hij niet altijd gemakkelijk door een brievenbus..

Re: Postcode loterij agenda HELP!

7
Nou ik heb liever Ikeacatalogie dan PCL agenda's hoor. Die catalogi pasten tenminste in 98% van de brievenbussen. Die agenda's in nog geen 95%. Ze mogen voor mij die dingen 5 cm kleiner en 2 cm dunner maken. Dat zal toch heel wat schelen. Maar ik krijg vast veel uren want ik heb dan 2 wijken en krijg zo'n 327 van die agenda's. Zal maar wat extra niet thuis-
kaartjes uitprinten voor degenen met te kleine brievenbus. Dan kunnen ze er toch een krijgen. Hopelijk is het maandag 15 september net zo'n gaaf weer als vandaag. Lekker droog en niet koud. Dan kan ik al heel wat van die agenda's bezorgen. Dinsdag dan weer wat kleine straten tussen de post in en daarna weer een stel los met de fiets. Woe ook weer een hele stel en dan hoop ik op donderdag klaar te zijn met de 2 wijken. Ze liggen beiden redelijk dicht bij huis. Nu maar hopen dat ik er met de trolley 60 of meer van die dingen kan vervoeren. Vandaag was het ook gaaf weer. Kon gewoon in mijn shirt rond lopen. Dat was genieten. Daar schiet me te binnen dat ik vanmorgen toen ik net wakker was en nog aan het mijmeren een handigheidje bedacht voor het sorteren van die agenda's. Het beste lijkt me om eerst de enveloppen met adressen te tellen zodat je weet of je er genoeg hebt. Op de achterkant kun je voor je wijk zien hoeveel je er moet krijgen. Je moet dan ook zoveel agenda's hebben (wel zo handig). Na het tellen eerst de losse enveloppen sorteren en daarvan een looproute (of fietsroute) maken. Dat is minder zwaar dan dat je al die agenda's eerst voorziet van adres en dan op volgorde moet leggen. Slecht voor je rug. Heb je alle enveloppen op de goede volgorde? Pak dan een paar stapels agenda's en begin die enveloppen ertussen te stoppen. Elke agenda dan gewoon ondersteboven leggen net zoals je met de post ook doet. De boel ligt dan meteen op de goede volgorde. Het eerste adres dat je moet hebben moet bovenop liggen en het laatste adres waar je komt ligt dan onderop. Verdeel de stapel in tweeën want je hebt 2 kanten in je Sanddtas. De ene grote stapel met het eerste adres (dat je moet hebben) stop je in het rechtervak en de 2e stapel met het laatste adres in het linkervak van de tas. Zo kun je aan de gang. Neem een flesje drinken mee om uitdroging te voorkomen want je zult wel wat vocht verliezen (zweten). Zo, dat was het voor vandaag. Doe er je voordeel mee. Prettig weekend en bedenk maar het is nog niet zover. Maar goede voorbereiding is het halve werk. En je moet niet al te vaak met die stapels agenda's zeulen. Slecht voor je rug.

Re: Postcode loterij agenda HELP!

9
@postbode7
"Het beste lijkt me om eerst de enveloppen met adressen te tellen zodat je weet of je er genoeg hebt.

Op de achterkant kun je voor je wijk zien hoeveel je er moet krijgen."
op de achterkant van wat postbode7??


Wel een HANDIGE TIP VAN JE , HOE TE SORTEREN EN IN TE VOEGEN (Y) (Y) (Y)

Re: Postcode loterij agenda HELP!

10
Heb overleg gehad en ik gooi agenda`s en enveloppen apart in de bus, dus niet eerst in de dozen schuiven.......dat scheelt een hoop tijd.
Maar heb inmiddels ook mn ontslag ingediend. Vind het schandalig dat je voor nop die postcode zooi mag bezorgen, slaat nergens op. En die extra betaling kun je nog niet eens een "fooi" noemen.
Ben er klaar mee. Breng die kl*te dozen nog weg en dan is het bye bye
cron