Fietsen of lopen

1
Een deel van mijn wijk ligt in een villawijk. De huizen liggen niet extreem ver uit elkaar, maar het is iets anders dan een straat rijtjeshuizen zeg maar.
Nu vraag ik me echt af wat sneller is? Lopen of fietsen?
De eerste keer liep ik met de fiets aan de hand en zette ik deze telkens per huis neer. Keer erna heb ik mijn fiets een keer of 5 geparkeerd en dan een stuk teruglopen om enkele huizen te lopen. Heb je in elk geval niet telkens die fiets.
De laatste keer steigerde mijn fiets enorm en er zijn niet veel goede plekken om de fiets neer te zetten dus heb ik maar twee keer mijn fiets geparkeerd. Hield soms wel in dat ik een heel stuk moest lopen naar het eerste huis en dan weer terug naar mijn fiets na het laatste huis.

Maar wat is volgens jullie nou het snelste? Fiets aan de hand? Fiets neerzetten en flink doorlopen?
Wie weet het?

Re: Fietsen of lopen

2
Dat is moeilijk te zeggen. Hangt helemaal van de wijk af en of er voldoende bomen, lantaarnpalen, hekjes, heggen e.d. zijn om de fiets te parkeren. Te ver teruglopen kost wel tijd. Als je een karretje op 4 wielen of een bezorgtrolley hebt is dat ook handig want die hoef je niet echt te parkeren. Die duw je gewoon vooruit en bij elke brievenbus blijft dat ding vanzelf staan.
cron