Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

52
opdedeurmat.nl schreef:Had laatst tegen de 200 doosjes die bijna niks wogen, nauwelijks herlaadvergoeding en bijna allemaal overlap. Reken maar uit: 2 euro voor een halve dag heen en weer pendelen (want een fietstas zit er snel mee vol).
Tja, je laat het je zelf aandoen. Ik had al lang ontslag genomen. Je kunt nog beter folders bezorgen.

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

54
Newman schreef:
opdedeurmat.nl schreef:Had laatst tegen de 200 doosjes die bijna niks wogen, nauwelijks herlaadvergoeding en bijna allemaal overlap. Reken maar uit: 2 euro voor een halve dag heen en weer pendelen (want een fietstas zit er snel mee vol).
Tja, je laat het je zelf aandoen. Ik had al lang ontslag genomen. Je kunt nog beter folders bezorgen.
Ja, ik doe dan liever vrijwilligerswerk voor mensen die het echt nodig hebben.

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

55
Of je beter folders kunt gaan bezorgen is niet zo 1,2,3 te zeggen. De verdienste daarvan varieert ook met het aantal pakketten en het gewicht. Hoe meer pakketten (bij VSP/Spotta) en hoe meer soorten folders (axender) des te meer verdienste. Afgelopen zaterdag was dat ook niet echt veel. Maar dunne pakketten en 7 soorten folders. Kwam me nu goed uit want 's avonds had ik het druk bij de Sauwelavonden. Nou ja druk, moest met onze stichting 2 stukjes opvoeren. Maar de hele avond duurde wel tot 1.00 in de nacht. Jammer dat je bij PostNl meer dagen per week moet bezorgen terwijl ik nu alleen op woensdag en donderdag tijd zou hebben en pas na een maand ook op zaterdag. Dan zou ik mijn wijken op moeten zeggen. Het is uberhaupt maar de vraag of ze iemand van 59 jaar aan zouden nemen. Ook al is ze nog fit genoeg om Ikea's en van die k..doosjes van de PCl te sjouwen. En kent ze het dorp van haver tot gort op nummerniveau. Maar je wilde weten hoeveel post ik hier deze week kan verwachten. Voor morgen slechts 328 stuks en voor vrijdag 480 stuks. Dat zijn er meer dan 100 meer dan in de vorige prognose. Volgens mij zijn ze van 30 januari naar 23 januari verschoven.

Dit was het werk ze morgen en hopelijk onder een mooie zachte blauwe hemel en onder een redelijke temperatuur van liefst boven nul. Ach,wat verlang ik al naar de lente.

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

57
Nou en of Berber.
de zomer is voorbij. de post trekt weer aan. :D
maar ZOVEEL zal niet elke slag zo zijn hoor. 1 x per twee weken dan mag je al blij zijn.

@slagvaardige
het is schrikbarend hoe hard het op andere terreinen terugloopt. :o
er was vanmorgen gewoon bijna niets te sorteren.
ik had heel veel lege planken in de kast.. alles paste in één of soms een halve tas.

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

59
Vandaag had ik twee Postnl wijken en inderdaad zeker niet veel. Gisteren was het wel de moeite waard. Vier volle tassen en een tas met pakjes voor de ene wijk (voornamelijk flats dus de boel was in een uur en een kwartier bezorgd) en de andere wijk had drie dikke tassen en nog aardig wat pakjes. :-)

Ik zie voor volgende week dat de basistijd wwer iets omhoog gaat voor een wijk.

Dus jullie hadden veel bij Sandd?

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

60
@slagvaardige

ja, als vanouds.. over de 60 kg voor 1 wijk, dus dat is lekker.
maar de óude tijden met meer dan 1000 stuks voor 1 wijk, weet je nog slagvaardige :D
dat is voorbij.

bij postnl zag ik wel weer aardig wat boekjes staan voor morgen en komende week.
dus de piekdagen zijn wel goed gevuld gelukkig.
was het de afgelopen weken 1 - 2 tassen per wijk max, nu had ik er donderdag al weer 3 en soms 4 .
( zonder h.a.h. dan he.. want dan heb je nog meer).
basistijd omhoog heeft te maken met dat de zomerkorting er gelukkig weer af is toch :?:
cron