Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

63
de post markt krimpt harder dan wij allemaal denken als je al die troep van de loterijen en schooibrieven van div, instellingen weg denkt dan blijft er echt weinig over Sandd probeert niet voor niets een noodsprong naar de pakketpost te maken.
de bakker, melkboer, visboer, groenteboer en de kolenboer zijn ons voorgegaan wij zijn de volgende die straks niet meer aan de deur komen

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

64
jandegraaf schreef:de post markt krimpt harder dan wij allemaal denken als je al die troep van de loterijen en schooibrieven van div, instellingen weg denkt dan blijft er echt weinig over Sandd probeert niet voor niets een noodsprong naar de pakketpost te maken.
Hoe weet jij wat wij denken? Bij PostNL neemt de hoeveelheid post jaarlijks met 12% af (zo stelt de directie). Het aantal brievenbuspakjes zit echter nog steeds in de lift.

Hoeveel de totale postmarkt per jaar krimpt weet ik niet, maar een deel van die 12% daling is ook post die PostNL aan concurrentie kwijtraakt. Sandd zelf beweert nog steeds te groeien, dus de krimp van de postmarkt als geheel schat ik in op 6% per jaar.

De afgelopen weken is er trouwens weinig te merken van enige krimp, ik zie hoeveelheden die ik in geen jaren meer gezien heb. Tussen de 5 en 8 (!) oranje tassen per wijk is geen uitzondering.

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

66
@jan
of het nou post van de loterij betreft of van postorderbedrijven , kampioenen , waterbedrijven,
omroepbladen of Plus Magazines/ consumentengidsen.., banken post- en blauwe enveloppen , Spoor.. het blijft gewoon volume jan en deze post zie ik nog steeds niet verminderen.

@Slagvaardige & Newman
6 tot 8 postzakken per wijk. Nou dat is mooi, ik had er in de voorbereiding gemiddeld 4.
mischien plaatselijk zo veel bij jullie of tel je de h.a.h. er bij op? in ieder geval genoeg om te lopen. :D

@Newman
beetje in de overdrijf natuurlijk.. dat jij de afgelopen weken hoeveelheden ziet die je in geen jaren meer
gezien hebt. :lol: je bedoelt toch niet dat je er aan moet wennen dat het zomerdal voorbij is :?
Laatst gewijzigd door Carla41 op 05 sep 2015, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

70
Carla41 schreef:@jan
of het nou post van de loterij betreft of van postorderbedrijven , kampioenen , waterbedrijven,
omroepbladen of Plus Magazines/ consumentengidsen.., banken post- en blauwe enveloppen , Spoor.. het blijft gewoon volume jan en deze post zie ik nog steeds niet verminderen.

@Slagvaardige & Newman
6 tot 8 postzakken per wijk. Nou dat is mooi, ik had er in de voorbereiding gemiddeld 4.
mischien plaatselijk zo veel bij jullie of tel je de h.a.h. er bij op? in ieder geval genoeg om te lopen. :D

@Newman
beetje in de overdrijf natuurlijk.. dat jij de afgelopen weken hoeveelheden ziet die je in geen jaren meer
gezien hebt. :lol: je bedoelt toch niet dat je er aan moet wennen dat het zomerdal voorbij is :?
Het zomerdal is duidelijk ten einde, maar de afgelopen weken hebben we hoeveelheden gehad die ik echt, letterlijk, in geen jaren meer gezien heb. Onder andere veel dikke catalogi van bedrijven die ik nooit eerder bij PostNL zag, o.m. dikke boekwerken van Engelbert Strauss. Op de hele vestiging was het zo veel, dus het ging zeker niet om een plaatselijke mailing, want onze vestiging is een van de grootste van het land en bestrijkt een flink gebied.

En nee, die 6 tot 8 postzakken was NIET met het hah meegeteld. Afgelopen zaterdag waren zelfs de kleinste wijkjes goed voor 3 a 4 tassen. Het was zodanig veel dat er op vrijdag uiteindelijk is gewerkt als een soort verkapte piekdag, anders hadden we het helemaal niet weg gekregen.
cron