Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

173
Carla41 schreef:1 wijk postbezorger?
had je een bijzondere lading .. rode tassen .
ik had 6 kratten voor 570 poststukken.. hoe kom jij dan aan het dubbele? :D

terwijl de postcodeloterij langzaam naar postnl verdwijnt wordt het toch drukker de komende tijd.
ben benieuwd welke orders sandd heeft binnengehaald. zie wel regelmatig nieuwe tijdschriften maar
dat zijn er dan slechts enkele..
Ja allemaal een wijk.
Ik heb sowieso al 6 kratten rode enveloppen en dat zijn nog maar 3 straten(zonder gewone post meegrekend)
Dan heb ik nog 7 kratten gewone post. Voor die 3 straten rode enveloppen moet ik sowieso al twee keer rijden.
dan morgen nog 7 kratten voor totaal 17 straten.

Doordat de rode enveloppen licht wegen telt het niet mee voor de herlaadvergoeding.
Ik krijg 2 keer herlaadvergoeding maar ik zou eigenlijk 4 x herlaadvergoeding moeten krijgen.

want 13 kratten dat gaat niet in twee keer mee. Ik heb al een mandje voor bij het stuur maar dan red ik normaal 4 kratten per keer wat ik mee kan nemen en dan is het wel allemaal tot het randje vol met kans dat het eruit vliegt als je te hard over een drempel gaat.

Berber krijgt evenveel als mij betaald maar hij heb maar 7 kratten geen 13.

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

175
@postbezorger

13 kratten.. dat is voor mij 3 x rijden. 4 1/3 krat per keer
dan zou ik wel uitkomen met 2 x herlaadvergoeding . in totaal rijd je dan 3 keer uit.
die rode tassen wegen weinig je doet er zo met gemak nog 2 hoppers aan je stuur. de inhoud van 3 1/2 krat achterop is goed te doen.
de rest voorop..

of je doet het in 4 keer.. maar 4 keer herladen.. dus in totaal 5 keer uitrijden voor 13 kratten met een totaal van 78 kilo .. zou betekenen dat je slechts
15 kilo per keer kan meenemen?

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

176
nee ik bedoel 4 keer rijden, dus 4 keer laden (dus 3 keer herladen).
Toen ik nog bij Postnl werkte kon ik meer meenemen want dan deed ik een tas onder de bagagedrager.

De tassen van sandd blokkeren helaas mijn snelbinders omdat de het middenstuk van de tas over de bagagedrager gaat dus zijn de snelbinders onbruikbaar.
Je kan moeilijk post op de bagagedrager zetten zonder snelbinders, dat is vragen om problemen. bij postnl hebben ze andere tassen.

Maar in elk geval ga ik gewoon 4 herlaad vergoedingen vragen aangezien je maar 2 tassen van sandd krijgt waar hooguit 3 kratten in kunnen.

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

178
@fred

hee fred, even vermelden hoeveel kratten je had. :P


@postbezorger
3 x herlaadvergoeding wil je.. dat is al realistischer dan 4 x herlaadvergoeding.
toch als je een originele sanddtas krijgt ( en geen postservice tas want die zijn kleiner)
is het echt wel mogelijk 3,5 krat in de tassen te krijgen.
En de inhoud van een halve krat aan je stuur.

en echt waar, ik rijd niet met een topzwaar geladen fiets neem nooit meer dan 30-35 kg mee.

mijn postnl collega,s zie ik daarentegen toch veel vaker rijden met
fietstassen vol, nog een tas er bovenop , stuurmand vol en ook daarbovenop nog een tas.
je zou zeggen.. je was wel wat gewend :D

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

179
Carla41 schreef: toch als je een originele sanddtas krijgt ( en geen postservice tas want die zijn kleiner)
Klopt, een erg onhandig formaat, vind ik. Postbundels gaan er overdwars net niet lekker in ,waardoor veel onbenutte ruimte, meer een krantentas, volgens mij. Ik gebruik al vanaf het begin eigen fietstassen. Maar zoals die rooie vierkanten van vandaag gaan er op geen enkele manier lekker in. Ik mOEst en zOU alles in 1x, maar jongejonge een pakezel was er niks bij ;-)

Ja, dan tien keer liever de fietstassen van PostNL, hoewel ze die wel wat aan de Bol.com-pakjes aan zouden mogen passen, zodat die niet sneuvelen al je er eentje teveel bij propt ;-) Had gisteren zelfs twee volle tassen in mijn stuurtas, maar dat kan alleen als ze niet te zwaar zijn. Daarbij nog een tas los op de bagagedrager.
Voordeel is dat ik veel post bij het eerste adres - ziekenhuis - al kan lozen en haal ik het niet....kan de post met de ambulance zo door naar de postkamer :-)

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

180
Nou,

Uiteindelijk is het toch gelukt om 13 kratten in 3 keer laden weg te krijgen.
Dus ik had me druk zitten maken om niets.

Bij de postNL had ik wel eens 6 tassen mee. 2 in de zijtassen, 1 op het stuur, een onder de snelbinder op de bagagedrager.
De andere twee tassen herverdelen over de rest en dan nog paar bundel in de schoudertas gepropt. Dat is echt niet leuk hoor. en het depot was 10 minuten van de wijk vandaan.

Ik ben blij dat ik nu bij Sandd werk. Ik heb mijn wijk zo ingedeeld dat als ik moet herladen dat ik gewoon 50 meter van mijn huis ben.Alleen die sorteertijden daar mogen ze wel eens naar kijken want is gewoon niet haalbaar.
cron