Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

203
Berber schreef:En wat zijn de prognoses voor de komende weken? Ben net terug van vakantie en erg benieuwd.
Hier koffietijd: 21 Nespressodoosjes, waarvan er niet één in de bus paste :( Hier en daar wat verstopt op een veilig en droog plekje, maar ook een paar retour gestuurd, sjonge wat kost dat allemaal weer veel tijd.

En ik heb er nu maar eens wat van gezegd, dat ik steeds meer post in de kratten krijg (30- 40 stuks) dan op de bezorgbon staat. Reactie was dat de bezorger-die-ik-verving misschien zoveel post heeft teruggedaan in de kratjes. Ja zeg, krijg ik dat gratis op mijn brood.

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

204
Bij mij zat er een briefje bij de nespresso doosjes dat ik een aanbel opdracht had. Ik ben geen pakketbezorger. De helft wilde het geen eens hebben waren verhuisd en of geen interesse meer.

898 stuks a la 47 kilo (valt me ook altijd op dat het precies onder de 50 verdeeld is om te voorkomen dat ik een herlaad vergoeding krijg)
845 stuks a la 49 kilo
Wijk 1 en wijk 2.

Die bloementijdschriften/tuin waren irritant dik en zwaar.

Totaal voor 98 kilo post bezorgd naast mijn studie, was wederom weer pisnijdig. Omdat ik aan had gegeven geen twee wijken meer te willen doen.

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

205
opdedeurmat.nl schreef:
Berber schreef:En wat zijn de prognoses voor de komende weken? Ben net terug van vakantie en erg benieuwd.
Hier koffietijd: 21 Nespressodoosjes, waarvan er niet één in de bus paste :( Hier en daar wat verstopt op een veilig en droog plekje, maar ook een paar retour gestuurd, sjonge wat kost dat allemaal weer veel tijd.

En ik heb er nu maar eens wat van gezegd, dat ik steeds meer post in de kratten krijg (30- 40 stuks) dan op de bezorgbon staat. Reactie was dat de bezorger-die-ik-verving misschien zoveel post heeft teruggedaan in de kratjes. Ja zeg, krijg ik dat gratis op mijn brood.
Ik ga die hoeveelheden ook maar eens tellen denk ik.

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

206
@Opdedeurmat, dat overkwam mij ook steeds bij Postservice.

Het viel mij op dat de hoeveelheden op de bon zo weinig was, vergeleken met wat ik op de tafel had liggen. Ik heb het een paar maanden bijgehouden en stelselmatig had ik rond de 50 stuks post meer dan op de bon stond. Slag na slag.

Ik heb er nog over gemopperd hier vorig jaar of anderhalf jaar geleden.

Ik zal eens kijken of ik die draad nog kan vinden.

Nou het ligt niet aan post dat uit een verkeerde wijk komt hoor. Daar is het teveel voor en het kwam bij mij te vaak voor.

Ik denk acht van de tien keer en dan overdrijf ik niet. Helaas.

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

207
slagvaardige schreef:@Opdedeurmat, dat overkwam mij ook steeds bij Postservice.
Dat herinner ik me, ja. Daarom heb ik het ook gemeld, zodat degenen die dat ook doen er niet alleen voor staan, hopelijk meer serieus genomen worden.

Beetje dom, om zo de bezorgers weg te jagen. Het schuift sowieso al weinig en dan nog vals spelen ook? Het maakt ook dat ik vaker Nee zeg, ook als ze me smeken dat ik hun laatste hoop ben en extra betaling beloven.

Re: hoeveel post krijgen jullie deze week?

210
opdedeurmat.nl schreef:
jandegraaf schreef:kap er toch gewoon mee
laat niet met je sollen
de aangifte van oplichting
houd de eer aan je zelf
je krijgt er vier vrije dagen voor terug
je zult het helemaal niet missen
Ben al gestopt, maar mis het toch een beetje soms...
Snap ik wel. Mis Sandd/Postservice ook wel hoor. In principe zou ik best op dinsdag en vrijdag een wijk weg kunnen brengen. Bij Postnl hebben we nu toch alleen maar op zaterdag huis aan huis en zo zwaar zijn mijn eigen wijken niet. Alleen mijn Postnl collega heeft nu mijn oude PS wijkie. En dat bevalt haar prima. Die gaat ze niet meer teruggeven. Ja snap ik met al die flats! Haha.

Ach als ik Postnl een vinger geef voor een extra wijk grijpen ze daar bij de admi mijn hele hand en zelfs twee handen, dus uren maak ik toch wel.

Wat ik niet mis bij Postservice is het sorteren. Als ik nu klaar ben, ben ik ook echt klaar.
cron