Re: Fietskarretje

2
@mailman
Het forumlid Koewartje, heeft er zelf 1 gebouwd. Zijn laatste bericht was..

"Omdat we gestopt zijn met bezorgen hebben we nog een kar in de aanbieding, het is een fietskar die ook als loopkar gebruikt kan worden, hij is stevig en kan veel gewicht dragen, de fietstassen kunnen erop en er is nog een 2e drager waar ook iets op vervoerd kan worden, het heeft 3 wielen waarvan 1 zwenkwiel waarop een rem zit en er is 1 knijprem op het achterwiel, er is een koppeling bij die op de bagagedrager gezet word en afneembaar is, het zwenkwiel hangt vrij als de kar achter de fiets hangt.
Als ja interesse hebt mail dan even voor foto's of prijs"
koewartje"

Re: Fietskarretje

4
Die karretjes kunnen wel handig zijn. Je kan aan je tc vragen of je er een mag. Ze hebben fietskarren van postnl waar je de fietstassen aan kan hangen net als bij zo een loopkarretje. Ik denk dat er 3 of 4 tassen op kunnen en als je hem afkoppeld kan je ermee lopen en dan kan je nog 4 tassen op je fiets me ook (1 tas op voorste bagagedrager 2 tassen in fiets-zijtassen 1 tas onder de snelbinder, dan nog 4 assen op je kar. Ik denk aleen niet dat je nog echt snel vooruit komt dan....

Ik heb er zelf (nog) niet mee gereden maar het voordeel is denk ik dat je meer post mee kan nemen en hoef je niet terug bij te laden in het depot. dus voor grote wijken is het wel handig of wijken ver van het depot maar waar je wel alles makkelijk loopt dan heb je in feite een verplaatsbare loopkar aan je fiets.
Een ander voordeel is denk ik dat je fiets beter blijft staan want hij zit aan het karretje gekoppeld maar zou ik een moeten testen maar ik denk dat je fiets gewoon blijft staan zonder je standaard te gebruiken omdat ie aan het karretje vast zit.

Nadeel is dat je wat moeilijker kan manoevreren. Brievenbussen waar je nu bij wijze van spreken met je fiets de oprit op rijd bij een huis om met fiets en al bij de brievenbus te komen dat gaat met zo een karretje wat lastiger worden. Ja je kan er wel komen uiteraard. Maar hoe ga je weer omkeren met zware kar...

Het heeft dus voor en nadelen dus. Maar als je er een wil vraag dan aan je tc en ga er niet zelf een kopen. Als jij kan aangeven dat je dat echt nodig hebt met goede argumenten (bijvoorbeeld te veel post op dinsdag) dan is dat best bespreekbaar.
cron