Regels zijn regels bij Sandd: Postbode ontslagen

1
http://www.parool.nl/parool/nl/30/ECONO ... uwde.dhtml

Hij had beter geen stickers kunnen plakken op de poststukken? De chauffeur gaf aan dat bij Sandd ook zo'n typische regeltje is: Instructie is post bij het huis achter in te leveren. Maar als de bezorger de deur aan de voorkant open doet mag hij het daar niet afleveren omdat dit de instructie is, ook niet in overleg met de chauffeur. Regels zijn zeer streng denk ik? Beetje flexibiliteit is wel op zijn plaats.

Re: Regels zijn regels bij Sandd: Postbode ontslagen

7
Over die zaak hebben we het niet meer. Die is al verjaard. Maar je kunt als bezorger wel wat met de chauffeur afspreken. De chauffeur zal zelf wel aangeven of hij daaraan gehoor kan geven (vanuit instructies van hogerhand) of niet. Ik heb afgesproken dat ze zal aanbellen en als ik thuis ben neem ik de kratjes van haar aan. Ben ik niet thuis, dan zet ze die in de garage en doet ze die op slot. Zo staat alles veilig en kunnen we beiden verder.

Re: Regels zijn regels bij Sandd: Postbode ontslagen

8
@postbode7

"" als de bezorger de deur aan de voorkant open doet mag hij het daar niet afleveren omdat dit de instructie is, ook niet in overleg met de chauffeur".

geloof je dit nu echt postbode7?
als jij thuis bent is de chauffeur alleen maar blij dat je het aanneemt en hij niet achterom hoeft te lopen.
gelukkig kunnen de chauffeurs wel normaal denken en zijn ze meer dan flexibel. :D
Laatst gewijzigd door Carla41 op 09 mar 2015, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Regels zijn regels bij Sandd: Postbode ontslagen

9
Ja dat mag officieel dus niet postbode7? Want de chauffeur deed dat dus en had iemand die met hem mee liep en op de vingers werd getikt! Ik weet niet of het verhaal klopt natuurlijk want een verhaal heeft altijd 2 kanten. Bij mij kon dat eerst ook. Aanbellen en niet thuis dan achter afleveren. Volgens de regels mag je maar één locatie hebben waar de kratten worden neergezet en niet twee. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen vanwege de tijd als je eerst aanbelt enzo. Maar in mijn geval was het dat ik zelf de deur open deed als ik de auto zag aankomen. Dan hielp ik mee. Als ik de deur niet open deed dan kon het afgeleverd worden achterom zodat de chauffeur niet hoefde aan te bellen.
cron