Re: 6 mei bezorgen op woensdag?

5
jahman63 schreef:Gebeurd het wel eens dat de aanlevering dag een zaterdag is?

Op zaterdag 4 april en 25 april en 23 mei wordt de post aangeleverd. :shock: :shock:
Dit i.v.m Pasen, Koningsdag en Pinksteren.
Nee dat is nieuw dit jaar. Leuk voor bezorgers die het Joods geloof aanhangen of Adventist zijn of Zevendags Baptist ofzo.... pfffffffff
Wordt tijd dat er een extra beloning wordt afgesproken voor dit soort rare bokkesprongen.
In onze brief hadden ze het trouwens over "zaterdag 24 april" - die bestaat dit jaar niet.

Re: 6 mei bezorgen op woensdag?

8
1:
Op ZATERDAG op afwijkende feestdagen de post bij ons bezorgen vind ik" beter" dan op dinsdag/ vrijdag.
als we Zelf aan het bezorgen zijn.
Zeker voor degenen die ervoor thuis blijven ( tijdens de blokuren) is het best lastig
als je ook nog meerdere wijken wil lopen die dagen.

Volgens mij wordt vergeten dat we zelf gekozen hebben voor een postbedrijf
waar het werken deels bestaat uit THUIS werken.

Hoe moet het dan worden opgelost met Paas, Pinkster,Hemelvaart, Kerst, Oud&Nieuwjaar?

Ik weeg de voordelen ( ik hoef er de deur niet voor uit en doe het precies wanneer het mij uitkomt) op tegen
dit nadeel.. ik moet er in 2015 5 x op een andere dag voor thuis blijven. ( Met Kerst en Nieuwjaar zijn we dit jaar vrij (Y) )

2:
de verschuiving van 5 naar 6 mei .
tja. bij Postnl wordt de 5 mei post ook verschoven naar 6 mei en wordt 5 mei doorbetaald als nationale feestdag eens in de 5 jaar. dat is opgenomen in de CAO van postnl.

Niet alle werkgevers in Nederland hebben dat per CAO bepaald. Zo lang dit 1 x in de 5 jaar zou kunnen gebeuren, op
woensdag bezorgen vind ik het geen probleem. Al had ik natuurlijk wel graag 5 mei doorbetaald gezien :D
Sandd komt deels de bezorgers tegemoet door op 5 mei ook vrij te zijn. Maar laat de bezorgdag niet vervallen, schuift deze op. Niet personeelsvriendelijk.. wel klantvriendelijk.

Ik ben wel benieuwd of er velen zijn die zich dan afmelden voor die woensdag.
Moet je dan een vakantiedag opnemen?

Re: 6 mei bezorgen op woensdag?

9
Ik vind het niet zo erg om een beetje flexibel te zijn. Een keer op een andere dag vind ik wel leuk. Zal voor Postnl ook wel de 6e moeten lopen ipv dinsdag de 5e. Vind het allemaal best. Zolang het maar wat schuift. :lol: En bij Postnl schuift het wel!

Nu is het voordeel dat ik voor OVO werk bij Postservice, want je wordt per stuk betaalt. Loop ik de 6e, dan krijg ik gewoon naar gelang de hoeveelheid poststukken. Begin dan wat vroeger. Als het weer meewerkt, is het nog mooi meegenomen ook.

Re: 6 mei bezorgen op woensdag?

10
Tja qua afleveren hebben ze de sleutel van mijn schuur. Dus daarin heb ik nooit zo'n moeite. Anders zou ik in de knoop komen met zwemlessen, scouting en dergelijke Als ze op zaterdag leveren. Nu zie ik vanzelf wanneer het in mijn schuur staat.

Tja en op woensdag bezorgen. Een beetje flexibel moet kunnen. Kan je 5 mei nog lekker naar een bevrijdingsfestival of wat dan ook en 6 mei gewoon weer werken.
cron