Re: Juist adres, maar verkeerde wijkcode

21
Je dient het als retour op te geven zonder meer. Of als je het leuk vind mag je het op dat adres bezorgen maar dat is denk ik niet toegestaan. Echter de geadresseerde weet niets van wijkcode's af dus valt het hem/haar niet op. Bedenk wel dat de verdienste eigenlijk toekomt aan de bezorger in die wijk. Theoretisch gezien zou je zelfs een complete straat kunnen inpikken van een andere wijk als die bedrijven een postcode gebruiken dat in jouw wijk valt!

Sandd wil het liefst zo weinig mogelijk retouren volgens mij wat elke retour kost hun weer werk. Eigenlijk zouden de sorteer machine's de foutieve adressen er automatisch moeten uitpikken. Verder vind ik het werkverschaffing dat je elke keer je eigen wijk code op de retour sticker moet invullen. Bij PostNL gaat dat gemakkelijker met retouren.

Re: Juist adres, maar verkeerde wijkcode

22
verzendenenontvangen schreef:Je dient het als retour op te geven zonder meer. Of als je het leuk vind mag je het op dat adres bezorgen maar dat is denk ik niet toegestaan.
Kijk, dat is nog eens duidelijke taal waar je wat aan hebt: Het moet zonder meer retour. Bezorgen mag, maar het is niet toegestaan. :oops:

Zoals Bezorger het hiervoor beschrijft is de regel zoals ik die op papier heb gekregen. Eventueel kan je bij *Aanvullende informatie* aangeven: foutieve wijkcode (voor die straat en/of huisnummer).

Is het een foutsortering (dus niet jouw wijkcode op de envelop), dan gaat hij zonder sticker in de bak.

Dan heb je nog de foutieve adresseringen (bv bij een adreswijziging is wel de straat en huisnummer veranderd, maar niet de postcode - komt veel voor - waardoor de post in jouw wijk(code) terecht blijft komen. Mijn ervaring is dat wat je ook invult, dit nooit verbeterd wordt, dus elke keer dat het poststuk uitkomt gaat hetzelfde weer fout. Die post ga ik dan ook echt niet meer in een andere wijk bezorgen. Bij elkaar is er zo heel wat post (voor overledenen, verhuisden, weigerenden) waar Sandd en bezorger aan kunnen verdienen, zonder dat het de bestemming ooit nog bereikt.

Re: Juist adres, maar verkeerde wijkcode

23
Als ik een adres heb met mijn wijkcode maar het is niet in mijn wijk dan plak ik er een retoursticker op met adres bestaat niet. En als toevoeging niet in mijn wijk. Dan krijg ik het eigenlijk nooit terug. Een keer wel en toen heb ik er opnieuw een retoursticker opgeplakt met adres bestaat niet en als toevoeging. 2e melding adres is NIET in mijn wijk. Wellicht foute postcode? Daar nooit meer wat van gehoord en het ook niet meer terug gezien. Dus neem aan dat het goed is gekomen

Re: Juist adres, maar verkeerde wijkcode

24
Weer een berichtje van mijn kant :D

Van mijn tc heb ik een berichtje gehad en ze gaf aan dat ik op de betreffende poststukken een retoursticker mag/dien te plakken, hierop reden 1 moet aankruisen en bij de opmerkingen 'foutcodering' dien aan te geven. Apart om te lezen dat (klaarblijkelijk) binnen Sandd meerdere werkwijzes gehanteerd worden. Het zou inderdaad handig zijn als er één beleid zou zijn om verwarring te voorkomen.

Ben trouwens in dienst van Sandd en niet bij een onderaannemer of iets dergelijks (volgens mij werd daar om gevraagd geloof ik).

Sorry voor als ik bot overkom, is niet zo bedoeld (komt door de vermoeidheid denk ik :D).
cron