Sandd poststuk via de straatbrievenbus retour?

1
Zie dat de afzender bij moet betalen wanneer de geadresseerde een poststuk van Sandd retour stuurt via de oranje straatbrievenbus? Meende dat dit 0,25 eurocent per poststuk in rekening wordt gebracht? Sandd mag dan wel de goedkoopste postaanbieder zijn, zij vergoeden dan ook niet de fietskosten in tegenstelling tot PostNL. Geen pensioen opbouw en een lager uurloon dat Sandd niet vermeld op de website (hoogte van het bedrag). Concurrentie is misschien wel goed maar ik vind niet dat het zo goedkoop moet worden dat het uitgewrongen zaak wordt. Ik denk ook hoe goedkopoer hoe onmenselijker het wordt?

Re: Sandd poststuk via de straatbrievenbus retour?

5
Carla41 schreef:tja newman,

het zal niet lang meer duren of jij accepteert het "hongerloontje" van sandd
aangezien je bij postnl je langste tijd wel hebt gehad.
Mijn langste tijd gehad bij PostNL? Weet jij iets dat ik niet weet? Het gaat nog steeds zeer goed bij PostNL, er wordt nog steeds winst gemaakt (meer dan vorig jaar zelfs, en ja, ook op de briefpost), dus waar jij nu op doelt?

Ik zie persoonlijk eerder Sandd failliet gaan dan PostNL. We zijn nog steeds een stuk groter, en hebben meer financiële armslag. Bovendien zie ik op termijn de personeelskosten bij Sandd flink stijgen als straks in 2016 80% een contract MOET hebben, en er echt geen juridische ontsnappingsroutes meer bestaan, ook niet bij CAO.

Re: Sandd poststuk via de straatbrievenbus retour?

6
Sandd groeit ten koste van PostNL/ Fd
Update: dinsdag 2 december 2014, 7:47

Postbedrijf Sandd ziet zijn marktaandeel dit jaar op de postmarkt groeien van 20% naar 23%, zegt directeur Haico Meijerink.
PostNL heeft te maken met volumedalingen van de fysieke post van 9% à 11%, omdat steeds meer bedrijven en particulieren gebruikmaken van internet voor hun correspondentie.

Deze trend is minder zichtbaar bij Sandd, dat in het concurrentiegevecht aan de winnende hand is. ‘Er worden nog miljarden brieven verstuurd in Nederland, en met bestaande en nieuwe klanten kunnen we toch autonome groei realiseren’, zegt de Sandd-directeur.

Re: Sandd poststuk via de straatbrievenbus retour?

7
Bij Sandd moet heel veel post handmatig gesorteerd worden. PostNL gebruikt depots zoals garageboxen. Sandd krijgt ze gratis bij de mensen thuis. Terwijl ik geld moet betalen om mijn auto te parkeren wordt de post eerder aangeleverd en wordt gratis geparkeerd. Verder moet Sandd alle postbezorgers bij langs om het af te leveren. Volgens mijn leidinggevende is Sandd goedkoper omdat zij slechts 2 dagen in de week hoeven te bezorgen? Ik zie nu al dat de woensdag en vrijdag al bij PostNL flink afnemen in post.

Re: Sandd poststuk via de straatbrievenbus retour?

8
Carla41 schreef:Sandd groeit ten koste van PostNL/ Fd
Update: dinsdag 2 december 2014, 7:47

Postbedrijf Sandd ziet zijn marktaandeel dit jaar op de postmarkt groeien van 20% naar 23%, zegt directeur Haico Meijerink.
PostNL heeft te maken met volumedalingen van de fysieke post van 9% à 11%, omdat steeds meer bedrijven en particulieren gebruikmaken van internet voor hun correspondentie.

Deze trend is minder zichtbaar bij Sandd, dat in het concurrentiegevecht aan de winnende hand is. ‘Er worden nog miljarden brieven verstuurd in Nederland, en met bestaande en nieuwe klanten kunnen we toch autonome groei realiseren’, zegt de Sandd-directeur.
Sandd aan de winnende hand? Wie zegt dat? Oh, wacht eens even, dat zegt de directeur van Sandd zelf.

Gezien de respectievelijke marktaandelen is dat een beetje alsof de stand bij een voetbalwedstrijd 4:0 is, en de tegenstander scoort ook eens een doelpunt zodat het 4:1 wordt.

Laat hij zich maar niet rijk rekenen: Het afgelopen jaar zijn diverse klanten van Sandd weer teruggekeert naar PostNL (ik noem oa Engelbert Strauss en omroep Max), hij moet nu toch echt aan die 80% contractseis gaan voldoen, en binnen afzienbare tijd hoopt een van de grootste klanten van Sandd volledig digitaal te gaan.
cron