Re: IKEA Planning

22
Vrijdag E-mailbericht gehad dat ik "DINSDAG" tussen 8:30u - 11:00u IKEA's ontvang..... :o pissig hierover ( + ruimschoots van te voren aangegeven de gidsen in mijn laatste vakantie-week te willen ontvangen...... )

NORMUREN :

Straat/zetten jullie de reguliere Sandd post erbij in ?
is dit bij weinig post interessant of juist helemaal niet.

Als je IKEA's apart gaat bezorgen van de reguliere post kom je vlgs mij nog slechter uit met de 'aangeboden' normuren.

Net als de reguliere Sandd post, ga ik deze speciale IKEA order ook bijhouden wat normuren betreft.
Postbezorger Sandd

Re: IKEA Planning

23
Ik bezorg de IKEA gidsen apart. Samen de met de reguliere post nemen ze te veel plek in en zijn ze te zwaar. Ik werk met een posttas en de gidsen laat ik liever in mijn fietstas zitten. Ook stickeren doe ik onderweg dan heb je nooit gidsen bij je die niet bezorgd kunnen worden en waar je wel mee sleept.
Ik woon zelf twee hoog en moet dus altijd post naar boven naar benden tillen via de trap en dan is het wel belangrijk dat je niet te veel mee zeult. Ik laat de IKEA gidsen ook lekker in het trappenhuis beneden staan. Ik ga niet in een saai trappenhuis IKEA gidsen zitten stickeren.

Re: IKEA Planning

25
Zo, een deel is alvast weg. Heb een gedeelte tussen de post gesorteerd, zoveel als ik morgen in één keer mee kan nemen, de rest doe ik apart. Nog even de strategie bepalen voor de grote flats, waar ik 11 verdiepingen af moet... misschien een deel bewaren voor de post van vrijdag, zodat ik me geen breuk hoef te tillen. Het moet niet teveel op werk gaan lijken hè. :)
Ik moet zeggen dat het wel voldoening geeft nu ik weer naar buiten kan kijken ;) en ja, het schuift zelfs door de meest onmogelijke brievenbussen (nee verder schuift het niet veel).

Re: IKEA Planning

26
Dat heb ik ook gedaan (gevraagd of ze die Ikeas op 10 aug. konden leveren) want ik had ook geen zin in 2 weken tegen die stapels Ikeas op te kijken. Vandaag heb ik die dingen dus gekregen en meteen allemaal gestickerd en grotendeels bezorgd. Het was immers lekker weer en het mocht vandaag al. Dus meteen de beuk er maar in. Dan kon ik zien of ik er genoeg had. Bleek ik dus 6 bundels en nog 5 losse over te hebben. Stond er op de lijst van de chauffeur dat ik 2 wijken zou doen. Mooi niet. Dat bleek dus verkeerd. In de computer was kennelijk niet veranderd dat mijn collega haar wijk wel zou doen. Men dacht eerst dat ze deze week vakantie had. En noch de chauffeur nog degene die ze belde wist hoeveel ik er zou moeten krijgen. Op de gok heb ik het aantal afgiftepunten gedeeld door 15. Waren dat er dus nog veel te veel. Ik heb ook het idee dat er minder zijn dan vorig jaar. Maar ik weet inmiddels hoe dat komt. Alleen de leden van Ikeafamily blijken er een te krijgen. Alleen die voor de autoroute combineer ik morgen met de post. Scheelt weer benzine en tijd. Efficiënt werken is wel zo handig. Aan het eind van de trolleyroute ging ik even de supermarkt binnen om groente te kopen (had geld in mijn zak gedaan) en een stapel zakken voor het plastic afval te vragen. En daarmee liep ik dus de laatste paar meters naar mijn huis toe. Daarna nog 3 x met de fiets erop uit en klaar ben ik voor vandaag. Nu nog even de post sorteren. Maar ik was even moe en ik moest een mailtje sturen naar de coördinator om te melden dat ik er te veel had en wat er mee moest gebeuren. Ik had ook 59 stuks foutsorteringen. Die sorteerders waren gisteren niet goed wakker. Rij 125 is toch echt wat anders dan Rij 108. Of heeft iemand op het depot een oogoperatie nodig?

Re: IKEA Planning

27
Best wel een puinhoopje dus postbode7, gelukkig houd je zo te lezen de moed er wel in (het is jouw fout ook niet). Ik weet het niet van die Ikeafamily, ik had vandaag slechts een handjevol adressen zonder Ikea (veelal bedrijven). Zouden ze willen, zo'n familie ;) En van vorig jaar herinner ik me dat sommigen ze ook per post (in plastic) krijgen.

Re: IKEA Planning

28
Maar ik heb heel veel ikea voor "aan de bewoners van". Dat is dan toch geen ikea family?
Ga morgen eerst de post doen en dan pak ik de auto weer voor ikea. Ga alleen 1 straat met de fiets doen. Dat is echt geen parkeren .

Verder is het twee keer parkeren voor telkens een blok van vier straten.

Re: IKEA Planning

29
@ postboy "Ik bezorg de IKEA gidsen apart. Samen met de reguliere post nemen ze te veel plek in en zijn ze te zwaar".

Ik heb weinig gewone post en sorteer dit morgen tussen de IKEA's totdat fietsmand + fietstassen + aanhangwagentje volzitten en de kg's verantwoord zijn om mee te fietsen.De rest doe ik evt vrijdag ( als ik geen tijd meer over heb voor ronde 2). Gidsen voor mijn wijk komen Di. pas hier binnen ; hierna eerst stickeren/direct op route zetten.


@postboy "Ik ga niet in een saai trappenhuis IKEA gidsen zitten stickeren".

dit hoeft niet saai te zijn .....Mp3 speler op 10..zonnebril op :geek:maak een leuke selfie voor de Sandd foto collage... :mrgreen:
Postbezorger Sandd
cron