Re: IKEA Planning

13
Hoi Carla, als ik me er ook nog even tegenaan mag bemoeien?
Bij PostNL wordt in elk geval nog een soort minumum (uur)loon in ere gehouden, al staat soms ter discussie wat je in een uurtje zou kunnen doen, zoals 'ungezwiebeld' (zou mijn broer zeggen) ook bij de voorbereiding het geval zal zijn.

Ik wik en weeg ook nog altijd, op dit moment staat de *vrijheid* van Sandd/PS weer bovenaan mijn lijstje, die bij PostNL een marge van hooguit een uurtje inhoudt (tussen aanlevertijd en klaar moeten zijn). Ikea vind ik dan ook weer heerlijk (qua vrijheid), ook al verdient het geen ruk. Het lekkere van OVO ('de concurrent') vind ik dat je klaar bent als je klus is geklaard.
Afhankelijk zijn van anderen (voorbereiding, wachten op aanlevering) vind ik bij PostNL wel een nadeel. Voor 1 à 2 uurtjes werk is soms wel een groot deel van de dag naar de kl-jeweetwel. Kortom: bij een vergelijkbaar uurloon zou ik het zeker wel weten, maar hier - bij onderaannemer PS - overheerst toch het gevoel van onderbetaald worden, helaas. Bij Sandd zal dat wellicht ietsje beter zijn.

Re: IKEA Planning

14
@opdedeurmat

De ikea past zo gemakkelijk in de brievenbussen , ik vind dat wel een lekkere order.

al zijn we wel off topic bezig :D , ja natuurlijk mag je je er tegenaan bemoeien.
Nadeel bij Sandd is dan wel dat je officieel maar 1 vaste wijk hebt. wat te weinig oplevert.
ik heb gelukkig bijna altijd een invalwijk erbij. Als dat niet zo zou zijn zou ik er eerder mee stoppen.

De vergoeding bij de voorbereiding (postnl) is een stuk hoger :P en ik kan tot nu toe aardig wat uurtjes maken.
het is echt jammer dat je niet en voorbereiden en postbezorgen bij postnl gelijk kan doen zoals vroeger de
postbodes.
Ik las dat de h.a.h. per 2016 voornamelijk naar de zaterdag gaat. dan vind ik het wel weer interessant worden
om postbezorger bij postnl te worden ipv bij sandd. dan heb ik de twee avonden weer vrij ( niet meer thuis sorteren)
maar voorlopig werk ik nog in de voorbereiding wat me prima bevalt.

Re: IKEA Planning

17
@opdedeurmat

:D
Toch maar niet opdedeurmat.. dan gaat er een dag komen dat ik op een geheel verkeerde plek verschijn..
je vergeet de "voor" sortering snachts bij postnl :lol: teveel staan :cry:

ik houd het bij voorbereiden en bezorgen.

Re: IKEA Planning

19
@opdedeurmat

er is een simpele manier om dat tegen te gaan.
je geeft door dat het je Niet uitkomt de ikea,s te ontvangen voor maandag de 10e.

Geen stickers voor die datum? dan ook geen ikea,s.dagen/weken eerder in mijn huis.
het wordt tijd dat de bezorgers fatsoenlijk worden bejegend.
ik ben geen onmondig kind die me niet aan de regels kan houden.
cron