Re: Ultieme sorteer filmpje, hoe sorteer jij?

13
Ik zou graag tips willen voor het sorteren. Ik werk nu bijna 2,5 week voor sandd. Het probleem is niet dat ik veel post heb of het sorteren niet begrijp. Het probleem is dat ik 17 straten heb. waarvan enkele redelijk lang.

Als ik dus wil sorteren dan heb ik sowieso al 17 stapels post. Ik gebruik mijn bed als sorteer tafel want dit gaat echt niet op een tafel passen.

Ideaal gezien zou ik dus alles op snd code sorteren en meteen ook op tweede code nummer sorteren. daarna op huisnummer sorteren. Maar dat gaat dus niet passen. ik had vandaag dus 17 stapels post maar dan zitten even en onevens door elkaar en dat is gewoon irritant. ik had in ongeveer een uur 7 kratten gesorteerd (57 kilo 550 stuks) op snd code, maar aangezien ik geen ruimte had om op sub secties te sorteren was ik nog 1,5 uur uur bezig om alles op even en oneven te scheiden en op de juiste volgorde. Dit moet echt sneller kunnen. die snd methode werkt fantastisch alleen dat werkt enkel met weinig straatjes niet als je er 17 heb.

Ik zit nu te denken om de volgende keer gewoon de vloer te gebruiken. want dan heb ik wel ruimte. Ik kan dan snd 1/1 tot en met snd 17/1 in de breedte van de kamer leggen. dan de tweede rij is snd 1/2 tot snd 17/2 etc...

Wat ik ook kan doen is gewoon snd 1/x t/m snd 17/x neerleg maar dat ik niet naar het tweede nummer kijk maar naar het huisnummer. dus voor snd 1/ heb ik dan twee stapels een met oneven nummers een met even nummers.

Heeft iemand anders ook 17 of meer straten en hoe sorteer je dat dan snel? volgens mij is het snelste gewoon snd 1/1 tot snd 17/1 neerleggen daarna snd 1/2 t/m snd 17/2 en dat je tijdens het sorteren dus gelijk alles op eerste en tweede snd code legt. Alleen weet ik niet of het nog overzichtelijk te houden is.

Heeft iemand anders tips? Ik zie niet in hoe ik 17 straaten op een normale manier snel zou kunnen sorten het past niet eens op een tafel. Ik heb het dus ook nog nooit binnen de tijd gehaald. Nu ben ik pas begonnen dus ik ga daar niet meteen moeilijk over doen omdat het een kwestie van wennen enzo is. Maar ik wil volgende week toch eens kijken of het wel binnen de tijd kan en andrs maar even met de team coach gaan praten wat hij daar van denkt.

Ik heb ook op straatnaam geprobeert te sorteren ipv naar snd nummer te kijken maar dat is helemaal een ramp en ben je veel langer bezig. Nou ik hoop dat er nog mooie tips komen.

Re: Ultieme sorteer filmpje, hoe sorteer jij?

15
@postbezorger

nou postbezorger.." snd 1/1 tot snd 17/1 neerleggen daarna snd 1/2 t/m snd 17/2 en dat je tijdens het sorteren dus gelijk alles op eerste en tweede snd code legt."

Zo doe ik het ook, werkt voor mij het snelst.. en ik doe het inderdaad op de vlakke vloer.
ik heb 16 straten.

ik gooi de grote post op de vloer uit bundel het met 1 elastiek.. en de kleine op de tafel.. bundel dat evenzo en voeg
het aan het eind samen.

ik kom zo tot 30 stapels..( 3 x 10) ( niet alle straten zijn zo groot dat je even/oneven apart moet houden)

pakjes en bobbelenveloppen voeg ik pas aan het eind van het bundelen toe bovenop de straat. (Y)

Re: Ultieme sorteer filmpje, hoe sorteer jij?

16
Oke,

Nou dat is inderdaad precies zoals ik het wil gaan doen. Ik heb inderdaad ook straatjes erbij met maar 3 huizen of een straatje met 10 huizen dus dat ga ik dan niet apart sorteren maar gooi alles op een hoop, en ook omdat deze staaten oplopend en aflopend zijn. Ik ga denk ik alleen niet grote post en kleine post apart doen ik heb daarecht geen ruimte voor ik gooi alles met dezelfde code op een hoop.

Ik heb wel nog een straat waarbij nr 1 tm / 14 even en oneven gescheiden zijn, dan krijg ik ineens 24 t/m 48 ofzo oplopend (even en oneven door elkaar bij een flat) en dan daarna 23 tm/ 15 aflopend (ook flat). lekker logisch. :o Ik doe deze straat gewoon oplopend gesorteerd dat is tot nu toe het handigste, enkel de nummering slaat nergens op als je naar de locatie van de huizen kijkt (plus de ene helft van het gebouw heeft flatwoning en die hebben een andere straatnaam dan de andere helft van het gebouw waar winkels zitten).

Ik hoop dat het maandag met sorteren nog weer iets sneller gaat.
Maar ik blijf erbij dat als je 17 straaten hebt dat je dan langer bezig ben dan met 5 straaten. Gewoon enkel en alleen omdat het lastiger is om het overzicht te houden. Grote A4 pakketjes doe ik inderdaad ook pas op het laatst. Tot nu toe heb ik geen rare paketten gehad, bij Post NL had ik altijd pakketen ertussen die met geen mogelijkheid door de brievenbus kunnen dat kan je nog zien als je half blind ben maar bij sandd is dat beter geregeld blijkbaar.

Mijn vloer is maar 5 meter breed ofzo dus ik moet nog wat creatief improviseren vrees ik om het allemaal opassend te krijgen.

Red jij het wel binnen de tijd met sorteren? Ik heb het idee dat ik met bezorgen wel aardig op de tijd zit die er voor staat maar ik veries tijd met sorteren. Het gaat wel steeds beter maar nog niet snel genoeg.
Laatst gewijzigd door postbezorger op 21 nov 2015, 21:50, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: Ultieme sorteer filmpje, hoe sorteer jij?

18
Nou ik had van de week 17 stapels en zaten veel tijdschriften bij en dat lag op mijn matras van mijn bed van 90cmx200cm en dat lag zo goed als vol. en toen had ik aleen op 1e SND nummer gesorteerd. En dat is dus al bijna 2m2. Dus 30 stapels op 2m2 dat kan nooit.

Ik ga het wel redden qua ruimte maar echt ideaal is het niet.
Ik ga even uit van A4 formaat post en dan kan ik net 17 stapels leggen in de breedte van de kamer als ik alles in "portait" mode neerleg. Als ik het "landscape" ga neerleggen past het al niet meer en dan moet ik twee rijen gaan maken wat het overzicht weer niet ten goede komt.

Ik kan natturlijk 1 rij met snd 1/1 t/m snd 5/1 maken dan rij 6 t/m 10 dan rij 11 t/m 17. Maar dan kom ik er in de knoei met de het tweede sorteer nummer en wordt het een grote onoverzichtelijke puin zooi, dus ik ga voor snd 1/1 tm/ snd 17/1.

Nu is dat overigensqua nummering overzichtelijk maar wel een hoop loopwerk. aangezien nummer 1 en 17 vier meter van elkaar liggen.

Ik weet niet hoe jij dat dan doet op 2 m2? 2m2 dat ga ik volgens mij niet redden. Dus ik zou graag nog eens weten hoe jij het dan precies neerlegt. Bedoel je niet toevallig 2 x 2 meter wat 4m2 is en niet 2m2?

Re: Ultieme sorteer filmpje, hoe sorteer jij?

20
Als ik weinig post heb had ik laatst weer een andere methode bedacht.
ik leg alles op snd nummer maar alle sub-nummers door elkaar(dus 17 straten=17 stapels).

Nu sorteer ik ik de even nummers en de oneven gewoon allebei op het sorteer-plankje.
Alleen de even nummers leg ik voor en oneven achter.

Alleen werkt dat dus aleen als ik weinig heb (zeg 4 a 5 kratten).
Als ik meer heb worden de stapels te groot.

Niet dat ik het nu wel in de tijd haal want ik doe er nog steeds twee keer zo lang over.
cron