Re: Ultieme sorteer filmpje, hoe sorteer jij?

31
VanDeStraat schreef: A) Ik heb afgelopen maandag 1015 poststukken gesorteerd in net boven de twee uur......... ging om met name heel veel belastingdienst enveloppen die voor het merendeel al op straat en volgorde lagen.

B)
Ik vermoed dat de huidige norm is vastgesteld op basis van de volgende formule: globale schatting op basis van bekende cijfers en een dosis natte vingerwerk, een aantal procentuele bijstellingen op basis van bezuiniging in totaalplaatje en vervolgens het afronden naar een mooi getal.
A)
Deze (posititieve) belastingdienst ervaring had ik de vorige maand ; dikke stapels blauwe jongens op straat én huisnr. / even-oneven apart , waardoor tempo op 456 St./UUR kwam te liggen.

B)
Sandd normuren zijn opgebouwd uit zgn "gemiddelde waarden" ; werkelijke uren krijg je (nog) niet vergoed ; dat is wat ze vertellen. 444/uur is dus vlgs Sandd het landelijk sorteer gemiddelde ; vraag mij niet HOE ze dit precies gemeten hebben..............

Van de vorige norm ( 400 of 420 st/uur ) weet ik dat ze dat mede in Apeldoorn hebben getest met een aantal personen.
7 mensen waarvan de snelste SSG (=Speedy Sandd Gonzales) 700 st/uur sorteerde en de langzaamste SvS ( = Slak van Sandd ) er 100 st./uur sorteerde.
het gemiddelde is dan ( 700 + 100 ) : 2 = 400 st/uur :mrgreen:

Deze (natte vingerwerk methode) werd mij hoogst persoonlijk telefonisch meegedeeld (in 2013) door de toenmalige teammanager bezorging en
heeft NIETS met bekende cijfers te maken ; Sandd volgt hierin de postsector NIET.
Postbezorger Sandd

Re: Ultieme sorteer filmpje, hoe sorteer jij?

33
Carla41 schreef:@fred
elders op het forum las ik een heel gedetailleerde berekening over die 420 "norm" fred.
was die ook niet van jou afkomstig?
" dat was id zo , maar in April 2013.......... "

Een jaar later verschenen de normuren op de wijkplanning ( om precies te zijn 21 Februari 2014 ).Het klopt : Sandd heeft die verhoging officiéel nooit gedeeld met de bezorgers ; de vorige norm overigens ook niet. Dit soort info. komt alleen vrij als je een beetje door gaat vragen richting TM ; mijn coórdiator wist in die tijd zelf niet hoe het zat met die normen........ dat kun je dan geloven of niet...........daarom vraag ik meestal een trapje hoger door.
Postbezorger Sandd

Re: Ultieme sorteer filmpje, hoe sorteer jij?

34
wat ik bedoel fred..
die berekening van jou over 420 .. die moet dan toch ook te maken zijn voor 444?
dat laatste voorbeeld de 1 sorteert 700 stuks in.. de ander 100.. dus ze nemen maar het gemiddelde
die laatste uitleg neem jij toch niet serieus fred.

er zal in apeldoorn wel iemand creatief achter de computer iets in elkaar hebben geflanst.

Re: Ultieme sorteer filmpje, hoe sorteer jij?

35
De norm van 420 naar 444 per uur aanpassen dat is voor de bezorger een verschil van enkele minuten maar voor het bedrijf als geheel met duizenden bezorgers die dat elke week twee keer doen gaat het op jaarbasis om een bedrag met vijf nullen. Denk dat je het vooral op die manier moet bekijken en je ziet dit in meer takken gebeuren waar veel handen aan het werk zijn zoals bijvoorbeeld de schoonmaak waar men tot op de seconde berekend hoe lang iemand mag doen over een vensterbank.

Re: Ultieme sorteer filmpje, hoe sorteer jij?

36
VanDeStraat schreef:Ik ben zojuist bezig geweest met het implementeren van tabbladen voor mijn sorteerwerk.
Jeemig, dat is een goeie tip! Ga ik ook gelijk mee aan de slag! Volgens mij gaat dat echt tijd schelen, in ieder geval zal het sorteren er makkelijker van worden.
Net als zo ongeveer iedereen haal ik de normuren lang niet. Ik werk nu sinds eind oktober voor Sandd en heb niet de illusie dat ik sneller kan werken dan ik nu doe ...maar tabbladen zouden nog wel iets kunnen schelen. Overigens ben ik druk op zoek naar ander werk dan Sandd, het levert echt te weinig op voor al het sjouwen en alle tijd die het me kost.

Re: Ultieme sorteer filmpje, hoe sorteer jij?

37
Dubbelloops schreef:
VanDeStraat schreef:Ik ben zojuist bezig geweest met het implementeren van tabbladen voor mijn sorteerwerk.
Jeemig, dat is een goeie tip! Ga ik ook gelijk mee aan de slag! Volgens mij gaat dat echt tijd schelen, in ieder geval zal het sorteren er makkelijker van worden.
Net als zo ongeveer iedereen haal ik de normuren lang niet. Ik werk nu sinds eind oktober voor Sandd en heb niet de illusie dat ik sneller kan werken dan ik nu doe ...maar tabbladen zouden nog wel iets kunnen schelen. Overigens ben ik druk op zoek naar ander werk dan Sandd, het levert echt te weinig op voor al het sjouwen en alle tijd die het me kost.
ze claimen wel mooi 4 dagen van je voor die paar dooie euro's

Re: Ultieme sorteer filmpje, hoe sorteer jij?

38
Toen ik nog voor Sandd werkte, heb ik postvakjes gebruikt. Echt ideaal! Zo kun je ze opstapelen en heb je meer ruimte op je tafel.

Ik sorteer eerst op straten (3 straten) in de kratten. Dus per straat 1 krat, soms meerdere afhankelijk van de hoeveelheid post.

Dan pak ik 1 krat en sorteer 1-19, 20-39, 40-59 etc Dus 1-19 in 1 postvak, 20-39 in de volgende etc. (die nummers is afhankelijk hoe je straat loopt)
Mijn 1e straat was in 12 straatjes opgedeeld, de 2e in 3 straatjes en 3e straat in 15 straatjes.

Zo ga ik door tot ik klaar ben en pak ik post uit 1 vak en zet ze op volgorde en bind ze samen.
ex Sandd Postbezorgster

Re: Ultieme sorteer filmpje, hoe sorteer jij?

39
Moet je best grote postbakjes hebben volgens mij want een straat is soms al best groot dat ik daar dan(als ik veel post heb) 1 hele tas vol heb voor een straat. Dus dat gaat nooit in bakjes passen. ik denk dat zo een billie boekenkast van ikea wel ideaal zou zijn voor vertikaal sorteren.
Maar dan heb ik een grote nodig met meer dan 30 vakken die zijn niet echt goedkoop.
cron