Re: Ultieme sorteer filmpje, hoe sorteer jij?

21
De eerste twee keer lopen ging er nog wel eens wat mis met sorteren bij mij. Vervelend maar tegenwoordig gaat het vrij vlot en ik kom eigenlijk geen fouten meer tegen. Ik heb een keer de stopwatch erbij gehouden en voor 312 poststukken was ik toen 65 minuten kwijt. Volgende week zie ik dat mijn eigen wijk 734 poststukken heeft op dinsdag, en er is een overname wijk met 322 poststukken. Voor de vrijdag staat er voor deze twee wijken 58 kilo aan post in de planning.

Ik heb een Ikea salontafel (model LACK) van enkele tientjes. Heeft twee niveau's planken en uiteraard kan er post onder liggen. Niet speciaal gekocht voor de post maar er is ruime plek voor 3x 8 = 24 stapels A4 formaat hiermee. Die kasten met blokken zijn naar mijn idee minder geschikt qua overvlaktespreiding, kast met 8 vakken kost 60 euro maar op marktplaats met lichte beschadigingen al vanaf 10 euro voor wandvullend 5 x 5 formaat - op facebook regelmatig zelfs gratis af te halen.

Ik ben wel benieuwd hoe lang anderen doen over het sorteren. Ik had bij de 322 poststukken nog een onderverdeling gemaakt in het op straat sorteren (20 minuten) en de verdere onderverdeling per blok en op nummer (45 minuten).

Re: Ultieme sorteer filmpje, hoe sorteer jij?

25
Ik ben zojuist bezig geweest met het implementeren van tabbladen voor mijn sorteerwerk.

Het zijn er momenteel zeven met op de voorzijde: 1 t/m 9 - 11 t/m 19 - 21 t/m 29 - 31 t/m 39 - 41 t/m 49 - 51 t/m 59 - 61 t/m 69
En op de achterzijde van de tabbladen: 2 t/m 8 - 10 t/m 18 - 20 t/m 28 - 30 t/m 38 - 40 t/m 48 - 50 t/m 58 - 60 t/m 68

Het idee is vervolgens natuurlijk de poststukken daar tussen te schuiven. Ik verwacht dat het wat tijdwinst op kan leveren, zeker als er een flinke berg post ligt.

Nadeeltje is dat het nog slechts voor 6 van de 10 straten in mijn wijk gebruikt kan worden maar als dit bevalt ga ik ze voor de overige vier straten ook maken.

Re: Ultieme sorteer filmpje, hoe sorteer jij?

29
Ik heb afgelopen maandag 1015 poststukken gesorteerd in net boven de twee uur. Het was echter niet bepaald een 'standaard' postlading maar ging om met name heel veel belastingdienst enveloppen die voor het merendeel al op straat en volgorde lagen. Ik heb de norm dus gehaald maar onder vrij ideale omstandigheden. Ik vermoed dat de huidige norm is vastgesteld op basis van de volgende formule: globale schatting op basis van bekende cijfers en een dosis natte vingerwerk, een aantal procentuele bijstellingen op basis van bezuiniging in totaalplaatje en vervolgens het afronden naar een mooi getal.

Re: Ultieme sorteer filmpje, hoe sorteer jij?

30
Carla41 schreef:@fred

ontmoedig VanDeStraat nu niet, die is nog in de veronderstelling dat dit echt mogelijk is :idea:
Met alleen een norm halen/bereiken ben je er meestal nog niet.......

444st/uur zou dus het ideale GEMIDDELDE moeten zijn ; betekent dat je dan ruim boven de 444/uur moet kunnen sorteren.......
hoe wil je anders hierop uitkomen.

Voor zover ik weet ,heeft Sandd de hoogste sorteernorm van alle postbedrijven....in Europa... :mrgreen:

Postnl > 277st/uur <
Postbezorger Sandd
cron