Re: App verplicht stellen..

31
" BezorgerApp als FUNCTIE -EIS " ( ? ) " lezen jullie de notulen wel eens " ?

G-OR : Febr.en Mrt met opmerkelijk tekst :

GOR Instemmingsaanvraag BezorgApp
" Sandd wil het gebruik-en functionaliteiten van mobiele aplicaties voor bezorgers verder uitbreiden".
" het gebruik van de applicaties door alle bezorgers is noodzakelijk , het wordt een functie-eis " .

"App zou voor de bezorger ondersteunend zijn tav straat/zetten en de communicatie".
( argumenten : optimalisatie bezorgproces / verbeteren kwaliteit dienstverlening en efficiency )

In de berichtgeving komt ook (voor het eerst) naar voren dat de app gebruikt wordt voor urenregistratie zolang er nog geen nieuwe normsystematiek is. ( Gedoog situatie , GOR tot 31-12-2016 )

" Het verplicht stellen van de app zal mogelijk een groot deel van de bezorgers wegjagen.Hoe gaat Sandd om met medewerkers die hieraan niet willen of kunnen (juiste telefoon) meewerken ? ( 27 % gebruikt de app vrijwillig )
Wat zijn de juridische grenzen tav CAO-en OVO bezorgers " ?


Wees gerust : Sandd doet er alles aan om die app er door te douwen... :twisted:
Postbezorger Sandd

Re: App verplicht stellen..

32
fredselekt schreef:" BezorgerApp als FUNCTIE -EIS " ( ? ) " lezen jullie de notulen wel eens " ?

" Het verplicht stellen van de app zal mogelijk een groot deel van de bezorgers wegjagen.Hoe gaat Sandd om met medewerkers die hieraan niet willen of kunnen (juiste telefoon) meewerken ? ( 27 % gebruikt de app vrijwillig )
Wat zijn de juridische grenzen tav CAO-en OVO bezorgers " ?
De juridische grenzen beginnen en eindigen denk ik grotendeels bij wat er contractueel is afgesproken en daarnaast inderdaad bij het feit dat bezorgers geen smartphone hebben laat staan er mee om kunnen gaan. Als beide partijen naast het bestaande contract iets overeenkomen kan dat met een aanvulling op het contract. Naar mijn idee zou het redelijk zijn als er een op z'n minst dekkende vergoeding tegenover staat, kunnen ze ook meteen een fietsvergoeding invoeren. Naar mijn idee hoor je nog heel lang dat het verplicht gaat worden in de hoop dat zoveel mogelijk mensen toch maar vrijwillig de app gebruiken.

Re: App verplicht stellen..

33
Volgens mij kan het verplicht stellen van de App helemaal niet. Dit zou alleen kunnen als Sandd ook de middelen beschikbaar stelt om er gebruik van te maken. Ik vermoed dat Sandd niet het voornemen heeft om elke bezorger van een smart phone te voorzien.

Wel is het, in elk geval voor Sandd, wenselijk dat zo veel mogelijk bezorgers de App gaan gebruiken. De app wordt verkocht alsof het leuk is om je calorieën te bekijken en je route te zien, maar als ik thuis kom en ik heb honger, dan eet ik gewoon een broodje, of ik nu 300 of 500 calorieën heb weggefietst. En na 6 jaar bezorgen weet ik echt de optimale bezorgroute wel. Die hoef ik niet op een kaartje te zien. Wedstrijdje met mezelf of ik sneller kan bezorgen? Dat is leuk, maar de meting klopt niet wat ik heb op een bezorgdag nooit het zelfde aantal stops. Als ik op de klok kijk zie ik ook of ik sneller klaar was, maar het zegt verder helemaal niets. Voor mij is die app niet interessant en, zo blijkt, voor ruim 70% van de andere bezorgers ook niet.

Het optimaliseren van het bezorgproces is een flauwe smoes. Je moet de post bezorgen tussen 8.00 en 18.00 uur en hoe jij dat verdeelt over de dag zal jou, en uiteindelijk ook Sandd, een zorg wezen. Wat valt er te optimaliseren?
Wat er vermoedelijk achter zit is het volgende: Sinds een tijdje wordt de bezorging op aantallen omgerekend naar "normuren". Daarop wordt je salaris berekend. Wat denk je dat er gebeurt als blijkt dat 80% van de bezorgers 20% binnen deze normuren blijft? Ik vermoed dat ze dan in, laten we zeggen de looptijd van een jaar, de normuren voor alle wijken 20% terugschroeven, en daarmee ook jouw salaris. Bedenkt eens wat de besparing is met het huidige aantal bezorgers dat er rond loopt. De app houdt naast je locatie ook precies de tijden bij. Hiermee kunnen ze controleren of jij binnen de gestelde tijden en op de juiste bezorgdag de post bezorgd.

Re: App verplicht stellen..

34
antonp schreef: A) Ik vermoed dat Sandd niet het voornemen heeft om elke bezorger van een smart phone te voorzien.
B) Het optimaliseren van het bezorgproces is een flauwe smoes. Wat valt er te optimaliseren ?
A)
Het zijn niet mijn woorden ; het betreft de letterlijke tekst uit notulen ; Sandd heeft bij de OR een instemmingsaanvraag neergelegd.

Het voornemen is ALLE bezorgers te laten werken met de App door het als een functie-eis in te voeren.
HOE men dit denkt te gaan doen en óf dit daadwerkelijk gaat lukken is een 2e verhaal ;
bij daadwerkelijke verplichting zou een X-aantal bezorgers eieren voor hun geld kunnen gaan kiezen en er gewoon mee kappen.

B)
Je gaf zelf al "een" optimalisatie reden aan .................
het meten van de postwijken >> tijd registratie << >> bezorg-kwaliteit / afgifte per adres << en of je op dinsdag -en vrijdag bezorgd.

Het registreren van de looptijd ( 27 % =APPer) doet Sandd vlgs mij al vanaf de 1e invoering van de App.
Vreemd is dat de OR nu pas een "gedoogsituatie" heeft ingesteld. Hoe zat het met de periode ervoor..............

Wat je schrijft over het naar beneden bijstellen van de normuren : dit lijkt mij dan zondermeer logisch. ( als dit nu al niet gebeurd ? )

Je kan het een flauwe smoes vinden of niet ; bedrijven blijven altijd werken aan het optimaliseren van hun processen ; ook binnen de postsector.


college beschermingpersoonsgegevens
https://www.collegebeschermingpersoonsg ... Result.asp
Postbezorger Sandd

Re: App verplicht stellen..

37
Ik hoor anders voornamelijk verhalen van Sandd-bezorgers dat ze de normtijd NIET halen. Dat dankzij de app ineens duidelijk zou worden dat bezorgers zelfs 20% SNELLER zouden zijn, lijkt me onwaarschijnlijk. Bovendien kun je makkelijk sjoemelen: Wie zegt dat je pas op START hebt gedrukt nadat je de deur uitging en niet wat eerder, en misschien was je al een half uur weer terug voordat je op STOP drukte.

PostNL wil ook het gebruik van de smartphone en de App verplicht stellen, dus wellicht dat Sandd dit gewoon heeft afgekeken. PostNL wil de app voornamelijk gebruiken om pakjes te scannen, zodat ook postbezorgers pakjes kunnen bezorgen met Track & Trace. Ook bij ons zit er een start- en stopknop op de App die niet gebruikt wordt om te kijken hoe lang je over de wijk doet (zeggen ze), maar meer zodat ze heel globaal kunnen zien hoe ver je bent en aan de hand daarvan een indicatie kunnen geven aan de ontvanger wanneer z'n pakje bezorgd wordt.

Maar we zitten nu midden in het invoeringstraject, en PostNL stuit toch op problemen. Zo blijkt inderdaad dat ze medewerkers niet kunnen verplichten om zo'n toestel aan te schaffen. Er eentje aan ons in bruikleen geven zou eventueel wel mogen, maar dat wil PostNL niet.

Dus als Sandd verstandig is wacht ze eerst even af hoe deze soap zich bij PostNL gaat ontwikkelen, en dan kunnen ze daarna altijd nog besluiten of ze hun hand in dit juridische wespennest gaan steken.

Beter houden ze hun geld nog even apart, zodat ze op 1 januari a.s. die boete van 10% van de omzet kunnen betalen omdat ze zich niet aan het amendement Vos/Gesthuizen hebben gehouden.

Re: App verplicht stellen..

38
DE BEZORGER APP is NIET VERPLICHT BESTE BEZORGERS ; LAAT JE NIET GEK MAKEN !
Berber schreef:1)
Ik krijg de laatste weken van mijn coördinator elke bezorgdag een berichtje wie de gps van de app gebruikt heeft en waarom anderen dat niet gebruikt hebben. Ook met wijknummers erbij wie het gebruikt hebben. Formulieren in de krat wat de reden is dat je het niet gebruikt.

2)
Zij geven aan zo aan grote klanten te kunnen laten zien dat jij de post hebt bezorgd.

3)
wanneer wordt je bolletje groen?
1)
Ik vind dit behoorlijk ver gaan / bedrijfsbrutaliteit ............mensen tegen elkaar uitspelen / onder druk zetten.

Ook hier is de landelijke APPdruk van Sandd voelbaar ; aan bezorgers welke afmelden via App zónder GPS , werd gevraagd GPS IN- te schakelen.
Aan bezorgers welke zich afmelden via mijnsandd.nl werd gevraagd de App te gaan gebruiken voor aan/afmelden ; hierna volgt de "2e druk" om GPS vooral IN te schakelen.


2)
Dit is vlgs mij zeker NIET de hoofdreden ; bovendien zijn er nog heel wat " lekkages " waardoor de bezorgkwaliteit onbetrouwbaar weergegeven wordt.

3)
" Ik wil voorlopig geen groen bolletje :mrgreen: "

Of het bolletje " betrouwbaar " groen/geel/oranje/blauw wordt, is gewoon een probleem voor Sandd ; ik zie het GROTE voordeel voor de bezorger nog steeds niet wél voor Sandd.

HOE is dit bij POSTNL geregeld ? Is er bij jullie een bezorger App verplicht in de zin van " functie eis " :?:
( zit dit er aan te komen ? )
Postbezorger Sandd

Re: App verplicht stellen..

39
fredselekt schreef:
HOE is dit bij POSTNL geregeld ? Is er bij jullie een bezorger App verplicht in de zin van " functie eis " :?:
( zit dit er aan te komen ? )
Breek de Postenèllers de bek maar niet los, dat zit er nu allemaal aan te komen (ook om pakjes te scannen) en het laatste woord is er nog niet over gezegd. Verplicht in de zin van: anders ga je maar elastiekjes sorteren.

Re: App verplicht stellen..

40
fredselekt schreef:DE BEZORGER APP is NIET VERPLICHT BESTE BEZORGERS ; LAAT JE NIET GEK MAKEN !
Berber schreef:1)



HOE is dit bij POSTNL geregeld ? Is er bij jullie een bezorger App verplicht in de zin van " functie eis " :?:
( zit dit er aan te komen ? )
De app is nog niet verplicht, maar PostNL is wel stapsgewijs de smartphone aan het invoeren. Er is nu een abonnement via Hollandse Nieuwe wat 8 euro per maand kost (inclusief toestel), en dat is precies genoeg voor de vergoeding van 8 euro per maand die PostNL verstrekt.

Voor wie geen abonnement op eigen naam wil is PostNL een prepaid oplossing aan het bedenken, maar de details hiervan zijn nog niet bekend, maar ook hier zou die 8 euro vergoeding per maand de kosten moeten dekken.

Als jouw gebied aan de beurt is ben je volgens PostNL verplicht om met een smartphone te werken en de app te gebruiken. Wie dat niet doet mag en kan niet worden ontslagen, zo zegt PostNL tenminste in een brief die ze aan de bonden hebben gestuurd. Tegelijkertijd heb ik wel geruchten gehoord van postbezorgers die wel degelijk met ontslag of het niet verlengen van hun contract zijn gedreigd. Of PostNL dat ook kan waarmaken? Als iemand in vaste dienst is denk ik dat het erg lastig wordt om iemand te ontslaan omdat deze weigert een smartphone aan te schaffen en te gebruiken. Maar als iemand niet in vaste dienst is kan PostNL natuurlijk altijd besluiten om het contract niet te verlengen, om welke reden dan ook.

Volgens de brief aan de bonden zouden mensen echter niet ontslagen worden als ze niet aan de smartphone willen, maar moeten ze "alternatieve werkzaamheden" gaan doen. Maar wat dit inhoudt weet niemand, en gezien de functie-omschrijving van postbezorger denk ik dat de mogelijkheden ook zeer beperkt zijn. Want je mag als postbezorger niet gaan voorbereiden, of zoiets.
cron