Re: App verplicht stellen..

61
postbezorger schreef:vandaag kreeg ik een brief bij de sandd kratten dat de app per 1 januari 2017 verplicht wordt. Nou ik heb nieuws voor Sandd, ik heb geen telefoon met gps en ik ga echt geen nieuwe telefoon kopen omdat sandd dat zo graag wil.
Die "strenge" App-brief is landelijk verzonden ; vernam van een collega aan de ander kant van het land dat hij dezelfde info ontving.

Ook zie je dat Sandd steeds strenger wordt in het taal gebruik /de App-teugels aantrekt ; ze hebben geloof ik ook een enquete gehouden om het risico in te schatten hoeveel bezorgers ermee zouden gaan stoppen als de App verplicht wordt.
Postbezorger Sandd

Re: App verplicht stellen..

63
tsja, heb de brief ook gehad en heb het artikel van Sandd op de website gezien betreffende de verplichting.

De app is er trouwens niet voor een Windows telefoon en komt er schijnbaar ook niet
http://www2.sandd.nl/bezorgerapp

zag trouwens dat je bij de app ook een machtiging afgeeft voor camera (foto's/video's) en vraag me eigenlijk af waar dat mee te maken zal hebben.
https://play.google.com/store/apps/deta ... uddy&hl=nl (en dan bij machtigingen)

zie ook dat ze in de omschrijving zetten dat je een vraag kunt stellen via de App, maar lijkt me dat als ik een dringende vraag heb beter kan bellen dan via de telefoon een berichtje heen en weer te sturen werkt veel handiger. en dat heen en weer sturen kan dat ook met prepaid en geen internet verbinding? niet idereen heeft een abonnement.

Op het moment gebruik ik de App niet en zie het wel.

Re: App verplicht stellen..

64
Het staat streng in de brief. Dat kan je schrijven. Voorlopig kan Sandd medewerking alleen afdwingen op vrijwillige basis.
Ik heb ook gelezen dat de gelopen kilometers worden verzameld. In december zal er een bedrag door Sandd aan Serious Request worden overgemaakt als bezorgers genoeg hebben gelopen. Waarom ze een miljoen gelopen kilometers nodig hebben om geld over te schrijven, maakt de directie helaas niet duidelijk.
Als je mee doet met de actie en alle werkzaamheden in één keer verricht, dan is het beter om de app aan te zetten bij de start van het sorteerproces. Dan begint de kilometerteller eerder te lopen en maak je meer kilometers. Bovendien heeft Sandd dan ook een beter overzicht over hoeveel uur je doet over je postwijk.

Re: App verplicht stellen..

65
Ik las zojuist op de website van Sandd dat ze zitten te broeden op een onkostenvergoeding voor het gebruik van je smartphone. Een telefoon van de zaak is niet mogelijk. Voorlopig maar even afwachten. Een telefoon kost vandag de dag toch minimaal € 75,00, los van de abonnementskosten.

Re: App verplicht stellen..

66
SANDD schrijft op haar site :

" Wat er met de data gebeurd die gegenereerd wordt, is vastgelegd in een privacy protocol.
Het privacy protocol is te lezen in de BezorgerApp.
Op verzoek is het privacy protocol te verkrijgen bij je Coördinator Bezorging ".


SANDD schrijft NIET welke data er allemaal gegenereerd wordt ? dat zal mogelijk niet tot in detail in het protocol staan.

Welke onafhankelijke instantie controleert de SANDD systemen of men zich wel houd aan hetgeen in het protocol is vastgelegd ?

Valt data-opslag tegenwoordig úberhaupt wel te controleren ?

Kan de bezorger ook zijn eigen gelopen route opslaan en evt weer oproepen ?
Postbezorger Sandd

Re: App verplicht stellen..

67
@fredselekt
op Facebook van Sandd vind je vandaag tientallen berichten over de App.
het lijkt wel of Sandd toch onder druk om de app te installeren en Gps aan te zetten overweegt
om voor degenen die niet de juiste telefoon hebben de mogelijkheid te bieden tot de aanschaf van een mobiel met een abonnement tegen scherp tarief.
en voor degenen die wel een goede telefoon hebben ten minste een kleine vergoeding voor het gebruik van de bezorgersapp te overwegen.
een begin:D

uiteindelijk.. als we straks ook een deel van de pakketjes gaan bezorgen dan zal je een dief van je portemonnee zijn als je er niet in mee gaat als Sandd zijnde.

"postbiker
bij postnl wordt er ook al mee gewerkt , met als ik het goed heb deze constructie:
8 euro p/mnd vergoeding bij toestel met abonnement voor 2 jaar of 5 euro p/mnd bij gebruik eigen toestel.
houd er dan rekening mee dat postnl/ers. 2 / 5 dagen per week lopen en bij sandd 2.

Slagvaardige-Newman.. jullie werken er al mee mischien kunnen jullie je ervaringen op dit forum delen?

Re: App verplicht stellen..

68
Carla41 schreef:@fredselekt
op Facebook van Sandd vind je vandaag tientallen berichten over de App.
het lijkt wel of Sandd toch onder druk om de app te installeren en Gps aan te zetten overweegt
om voor degenen die niet de juiste telefoon hebben de mogelijkheid te bieden tot de aanschaf van een mobiel met een abonnement tegen scherp tarief.
en voor degenen die wel een goede telefoon hebben ten minste een kleine vergoeding voor het gebruik van de bezorgersapp te overwegen.
een begin:D

uiteindelijk.. als we straks ook een deel van de pakketjes gaan bezorgen dan zal je een dief van je portemonnee zijn als je er niet in mee gaat als Sandd zijnde.

"postbiker
bij postnl wordt er ook al mee gewerkt , met als ik het goed heb deze constructie:
8 euro p/mnd vergoeding bij toestel met abonnement voor 2 jaar of 5 euro p/mnd bij gebruik eigen toestel.
houd er dan rekening mee dat postnl/ers. 2 / 5 dagen per week lopen en bij sandd 2.

Slagvaardige-Newman.. jullie werken er al mee mischien kunnen jullie je ervaringen op dit forum delen?
Die 5 euro per maand is voor een (prepaid) toestel in bruikleen, waarvoor je zelf het tegoed moet opwaarderen.
cron