Re: App verplicht stellen..

111
You'veGotMail schreef:
@newman
Het is toch logisch dat Sandd andere markten gaat aanboren? Al geloof ik niet dat ze pakjes gaan bezorgen waarbij de bezorger moet aanbellen omdat: 1. De concurrentie op die markt moordend is en 2. Dat niet handig is als je 2 dagen per week bezorgd. Heb je weleens gezien op Twitter en Facebook hoeveel klachten er binnen komen bij PostNL? Daarnaast gaat Sandd wel de dienst Extra Zeker aanbieden maar dat is dus zonder aan te bellen maar wel iets waar je de App voor nodig hebt.
Bezorgen jullie nog steeds maar 2 dagen in de week? Is het eerder opgestarte experiment waarbij jullie 5 dagen gingen bezorgen onsuccesvol gebleken?

Verder wil ik alleen maar aangeven dat Sandd zijn medewerkers wel heel erg uitknijpt. Bij PostNL is ook niet alles koek en ei, maar bij Sandd is het wel heel erg droevig. Een citruspers is er niks bij. Ik krijg tenminste bij PostNL nog een onbelaste onkostenvergoeding van 200 euro per jaar. Verder GRATIS een Piaggio Liberty in bruikleen (met tankpas), een GRATIS kledingpakket (met diverse polo's, twee jassen, een regenpak, handschoenen, wanten, muts, sjaal, gewatteerde scooterbroek), etc.

Wat het aantal klachten over PostNL hiermee te maken heeft ontgaat me overigens. Er komen inderdaad dagelijks tientallen klachten binnen, maar bedenk wel dat wij het grootste postbedrijf in Nederland zijn. Statistisch gezien is het dus logisch dat de meeste klachten over ons gaan. Ik bedoel maar, je zult op internet nergens klachten vinden over Stadspost Paterswolde. Komt dat omdat dit zo'n enorm goed postbedrijf is? Of omdat ze hooguit een handjevol brieven per dag bezorgen.....

PostNL bezorgt een half miljoen pakketten en 6,5 miljoen brieven PER DAG. Dat gaat in 99,99% van de gevallen goed. Een prima score, maar dat betekent nog altijd dat het 700x per dag mis gaat.

En dan ga ik nog voorbij aan het feit dat voor talloze mensen postbezorging nog steeds synoniem is aan PTT/TPG/TNT/PostNL. Een behoorlijk deel van de klachten die bij ons binnenkomen zijn helemaal niet door ons veroorzaakt, maar door een concurrent. Hoe vaak ik niet op straat word aangesproken over verkeerd bezorgde post die bij nadere inspectie afkomstig blijkt van Business Post, van Straaten Post, Marepost of Sandd! Ik moet er overigens wel bij aantekenen dat er ook niet altijd duidelijk op de envelop staat wie de bezorger is. Zo staat er op post van de Belastingdienst of ING vaak enkel "Port Betaald". Of er staan meerdere logo's over elkaar of door elkaar heen. Of, dat zie ik ook geregeld, dan staat er op de envelop Post Betaald PostNL, maar staan er vervolgens in de codeerregel onder het adres de letters SND.

Re: App verplicht stellen..

113
fredselekt schreef:
keesloo schreef:sandd kan niet verplichten om bezorgapp te gebruiken is in strijd met privacy wetgeving
ze willen gewoon goedkoop er vanaf komen.
Heb je het privacy protocol al gelezen ? ( opvragen bij je coördinator )

heb ik gelezen maar dat zegt niets, is nog steeds in strijd met de wet kijk maar als je de app instaleert waar je toestemming voor geeft .
daar gaat je privacy protocol.

Re: App verplicht stellen..

114
Newman schreef:
You'veGotMail schreef:
@newman
Het is toch logisch dat Sandd andere markten gaat aanboren? Al geloof ik niet dat ze pakjes gaan bezorgen waarbij de bezorger moet aanbellen omdat: 1. De concurrentie op die markt moordend is en 2. Dat niet handig is als je 2 dagen per week bezorgd. Heb je weleens gezien op Twitter en Facebook hoeveel klachten er binnen komen bij PostNL? Daarnaast gaat Sandd wel de dienst Extra Zeker aanbieden maar dat is dus zonder aan te bellen maar wel iets waar je de App voor nodig hebt.
Bezorgen jullie nog steeds maar 2 dagen in de week? Is het eerder opgestarte experiment waarbij jullie 5 dagen gingen bezorgen onsuccesvol gebleken?

Verder wil ik alleen maar aangeven dat Sandd zijn medewerkers wel heel erg uitknijpt. Bij PostNL is ook niet alles koek en ei, maar bij Sandd is het wel heel erg droevig. Een citruspers is er niks bij. Ik krijg tenminste bij PostNL nog een onbelaste onkostenvergoeding van 200 euro per jaar. Verder GRATIS een Piaggio Liberty in bruikleen (met tankpas), een GRATIS kledingpakket (met diverse polo's, twee jassen, een regenpak, handschoenen, wanten, muts, sjaal, gewatteerde scooterbroek), etc.

Wat het aantal klachten over PostNL hiermee te maken heeft ontgaat me overigens. Er komen inderdaad dagelijks tientallen klachten binnen, maar bedenk wel dat wij het grootste postbedrijf in Nederland zijn. Statistisch gezien is het dus logisch dat de meeste klachten over ons gaan. Ik bedoel maar, je zult op internet nergens klachten vinden over Stadspost Paterswolde. Komt dat omdat dit zo'n enorm goed postbedrijf is? Of omdat ze hooguit een handjevol brieven per dag bezorgen.....

PostNL bezorgt een half miljoen pakketten en 6,5 miljoen brieven PER DAG. Dat gaat in 99,99% van de gevallen goed. Een prima score, maar dat betekent nog altijd dat het 700x per dag mis gaat.

En dan ga ik nog voorbij aan het feit dat voor talloze mensen postbezorging nog steeds synoniem is aan PTT/TPG/TNT/PostNL. Een behoorlijk deel van de klachten die bij ons binnenkomen zijn helemaal niet door ons veroorzaakt, maar door een concurrent. Hoe vaak ik niet op straat word aangesproken over verkeerd bezorgde post die bij nadere inspectie afkomstig blijkt van Business Post, van Straaten Post, Marepost of Sandd! Ik moet er overigens wel bij aantekenen dat er ook niet altijd duidelijk op de envelop staat wie de bezorger is. Zo staat er op post van de Belastingdienst of ING vaak enkel "Port Betaald". Of er staan meerdere logo's over elkaar of door elkaar heen. Of, dat zie ik ook geregeld, dan staat er op de envelop Post Betaald PostNL, maar staan er vervolgens in de codeerregel onder het adres de letters SND.
Ja, en Sandd gaat het bij twee dagen houden. PostNL wil ook het liefst naar 3 dagen per week maar dat mag niet van de EU. Uiteindelijk zal dat ook grote consequenties hebben voor de PostNL bezorger. Overigens lijkt het mij niet zo fijn om elke dag pas om 11:00 te mogen starten en soms zelfs later.

Sandd eindigde vorig jaar nog op een 21e plaats bij beste werkgevers in Nederland met meer dan 1000 werknemers. PostNL kwam niet voor in de top 50.

Re: App verplicht stellen..

115
You'veGotMail schreef:
Newman schreef:
You'veGotMail schreef:
Sandd eindigde vorig jaar nog op een 21e plaats bij beste werkgevers in Nederland met meer dan 1000 werknemers. PostNL kwam niet voor in de top 50.
Tja, een wedstrijd waar je geen deel aan neemt kun je per definitie nooit winnen. Veel bedrijven hebben zich hier niet voor ingeschreven. Dus leuk dat je 21e wordt, maar hoeveel deelnemers waren er eigenlijk?

Overigens is een zeer groot deel van de postbezorgers bij Sandd werkzaam onder een o.v.o, zodat zij geen werknemers zijn en Sandd geen werkgever. Nog steeds verzet Sandd zich met hand en tand tegen de eerder met de politiek wettelijk vastgelegde afspraken mbt het "ingroeimodel". Sandd wil het liefst zo min mogelijk mensen in dienst nemen, en is in mijn ogen dan ook geen werkgever, laat staan een "beste werkgever". In dat licht vraag ik mij ook beleefd af onder welke werknemers van Sandd het onderzoek is verricht. Waarschijnlijk vooral onder het kantoorpersoneel en het management.

Sowieso moet je dergelijke onderzoeken met een enorme schep zout nemen. Het is immers geen anoniem onderzoek wat verricht wordt door een onafhankelijke instantie. Het is een onderzoek waarvan je als bedrijf exact weet hoe en wanneer het gaat plaatsvinden, en het wordt uitgevoerd door een commerciële partij, (Effectory), die je na afloop ongetwijfeld allerlei extra betaalde diensten in de maag zal proberen te splitsen. Niet voor niets is een voorwaarde voor deelname aan de wedstrijd dat Effectory de onderzoeksresultaten gedurende een anderhalf uur durende presentatie aan de directeur van de HR-afdeling zal presenteren.

Ik hecht dan ook nul en generlei waarde aan de uitkomst van zo'n onderzoek, zeker zolang bijv. de vakbonden en veel politieke partijen absoluut niet te spreken zijn over hoe Sandd zich gedraagt. En de meeste forumleden hier vinden Sandd ook niet echt een goede werkgever/opdrachtgever. Je krijgt betaald volgens een volkomen ondoorzichtig normeringgsysteem, wat bijna niemand haalt, en waartegen het bij CAO onmogelijk is gemaakt bezwaar aan te tekenen. Een CAO waar geen enkele gevestigde bond zijn handtekening onder wilde zetten, en die uiteindelijk is afgesloten met 1 piepklein volkomen schimmig bondje, waar natuurlijk geen enkele bezorger op dat moment lid van was, en dus ook niet kon tegenstemmen. Het zou me niks verbazen als deze bond gewoon even snel door Sandd zelf was opgericht. Verder krijg je geen fiets- of andere onkostenvergoeding en moet je vanaf volgend jaar verplicht een smartphone gebruiken, waarvoor de kosten grotendeels uit je eigen zak komen. En wie betaalt de schade als je de telefoon tijdens het werk laat vallen, of als je (want dat gaat gebeuren, let maar op) straks brievenbuspakjes of brieven moet scannen, en je telefoon loopt waterschade op? Ik denk dat Sandd dan niet thuis geeft.

Dat je bij Sandd meer flexibiliteit hebt vwb het indelen van je tijd dat is helemaal waar, maar daarvoor betaal je wel een hoge prijs.

Re: App verplicht stellen..

117
Newman schreef:
You'veGotMail schreef:
Newman schreef:
Tja, een wedstrijd waar je geen deel aan neemt kun je per definitie nooit winnen. Veel bedrijven hebben zich hier niet voor ingeschreven. Dus leuk dat je 21e wordt, maar hoeveel deelnemers waren er eigenlijk?

Overigens is een zeer groot deel van de postbezorgers bij Sandd werkzaam onder een o.v.o, zodat zij geen werknemers zijn en Sandd geen werkgever. Nog steeds verzet Sandd zich met hand en tand tegen de eerder met de politiek wettelijk vastgelegde afspraken mbt het "ingroeimodel". Sandd wil het liefst zo min mogelijk mensen in dienst nemen, en is in mijn ogen dan ook geen werkgever, laat staan een "beste werkgever". In dat licht vraag ik mij ook beleefd af onder welke werknemers van Sandd het onderzoek is verricht. Waarschijnlijk vooral onder het kantoorpersoneel en het management.

Sowieso moet je dergelijke onderzoeken met een enorme schep zout nemen. Het is immers geen anoniem onderzoek wat verricht wordt door een onafhankelijke instantie. Het is een onderzoek waarvan je als bedrijf exact weet hoe en wanneer het gaat plaatsvinden, en het wordt uitgevoerd door een commerciële partij, (Effectory), die je na afloop ongetwijfeld allerlei extra betaalde diensten in de maag zal proberen te splitsen. Niet voor niets is een voorwaarde voor deelname aan de wedstrijd dat Effectory de onderzoeksresultaten gedurende een anderhalf uur durende presentatie aan de directeur van de HR-afdeling zal presenteren.

Ik hecht dan ook nul en generlei waarde aan de uitkomst van zo'n onderzoek, zeker zolang bijv. de vakbonden en veel politieke partijen absoluut niet te spreken zijn over hoe Sandd zich gedraagt. En de meeste forumleden hier vinden Sandd ook niet echt een goede werkgever/opdrachtgever. Je krijgt betaald volgens een volkomen ondoorzichtig normeringgsysteem, wat bijna niemand haalt, en waartegen het bij CAO onmogelijk is gemaakt bezwaar aan te tekenen. Een CAO waar geen enkele gevestigde bond zijn handtekening onder wilde zetten, en die uiteindelijk is afgesloten met 1 piepklein volkomen schimmig bondje, waar natuurlijk geen enkele bezorger op dat moment lid van was, en dus ook niet kon tegenstemmen. Het zou me niks verbazen als deze bond gewoon even snel door Sandd zelf was opgericht. Verder krijg je geen fiets- of andere onkostenvergoeding en moet je vanaf volgend jaar verplicht een smartphone gebruiken, waarvoor de kosten grotendeels uit je eigen zak komen. En wie betaalt de schade als je de telefoon tijdens het werk laat vallen, of als je (want dat gaat gebeuren, let maar op) straks brievenbuspakjes of brieven moet scannen, en je telefoon loopt waterschade op? Ik denk dat Sandd dan niet thuis geeft.

Dat je bij Sandd meer flexibiliteit hebt vwb het indelen van je tijd dat is helemaal waar, maar daarvoor betaal je wel een hoge prijs.
Politiek moet zich dan ook niet bemoeien met bedrijfsvoeringen. Mensen hebben bij Sandd een keuze en waarom zou je dat als overheid willen veranderen?

Eerlijk gezegd vind ik de opmerking 'verder krijg je geen fiets of andere onkostenvergoeding ' kant noch wal raken. Bij hoeveel bedrijven zie je dat er gebruik wordt gemaakt van eigen middelen zonder dat zij een onkostenvergoeding krijgen? Bijna al het kantoorpersoneel en veel mensen in de detailhandel dragen gewoon eigen kleding. Ga je dan ook zeuren dat dit kapot kan gaan tijdens werkzaamheden?

Re: App verplicht stellen..

118
You'veGotMail schreef:
Politiek moet zich dan ook niet bemoeien met bedrijfsvoeringen. Mensen hebben bij Sandd een keuze en waarom zou je dat als overheid willen veranderen?

Eerlijk gezegd vind ik de opmerking 'verder krijg je geen fiets of andere onkostenvergoeding ' kant noch wal raken. Bij hoeveel bedrijven zie je dat er gebruik wordt gemaakt van eigen middelen zonder dat zij een onkostenvergoeding krijgen? Bijna al het kantoorpersoneel en veel mensen in de detailhandel dragen gewoon eigen kleding. Ga je dan ook zeuren dat dit kapot kan gaan tijdens werkzaamheden?
Volgens mij ben jij de directeur van Sandd die hier onder een alias aan het posten is, een andere verklaring heb ik niet voor de onzin die jij hier verkondigt. Dat mensen een "vrije keuze" hebben is maar zeer ten dele waar, en mag zeker geen vrijbrief zijn voor een werkgever om de wet te overtreden. Want op het moment dat je de wet overtreedt krijg je de overheid achter je aan. Dat is logisch.

Ik heb het nu niet specifiek over kleding, ik heb het over hulpmiddelen die noodzakelijk zijn voor het uitoefenen van de functie en die bovendien zeer intensief worden gebruikt. Bij vrijwel alle bedrijven krijgen werknemers in zo'n geval een vergoeding hiervoor, als de werkgever al niet de hulpmiddelen gratis ter beschikking stelt. Moet dat door jou genoemde kantoorpersoneel van hun eigen geld een bureaustoel, een bureau, een laptop en een telefoon kopen? Moet een buschauffeur zijn eigen bus meenemen? Een cassiere haar eigen kassa?

Nee, dat Sandd eist dat de bezorgers uit eigen zak alle hulpmiddelen betalen en hier slechts een zeer schamele vergoeding van EUR 3,50 per maand tegenover zet is absoluut niet marktconform te noemen.

Re: App verplicht stellen..

119
@Youvegotmail, bezorgers van Sandd en andere postbedrijven lopen buiten en moeten herkenbaar zijn. Bovendien staat een jas met bedrijfslogo professioneel.
Een fiets e.d. wordt intensief gebruikt.

Kantoormensen hoeven ook niet hun computer, kantoorgerei en dergelijke te betalen. Daar zorgt het bedrijf voor.

Re: App verplicht stellen..

120
@You've GotMail

de app zal nodig zijn om in de strijd te blijven met andere postvervoerders.

maar dat sandd bezorgers zonder eigen toestel minimaal 78 - 80 euro per jaar moeten gaan bijdragen om te "Mogen"postlopen dat vind ik wel heel ver gaan.
dat moet je afzetten tegen de kosten van een sandd bezorger met 1 wijk van +/- 120 /max 150 euro per maand.
dat is zo 6%- 7% van hun maandelijkse sandd inkomen.

ik denk dat sandd een kosten dekkend tarief moet gaan betalen aan de bezorgers.
als 3,50 voldoende is voor degenen met een eigen telefoon en als het zo blijft dat je thuis met wifi kan aan en afmelden ok.
maar wat als je post krijgt met extra zeker service?

er zijn dus nog genoeg hobbels die genomen moeten worden voor 12000 bezorgers overgaan tot de app.
het zijn er nu slechts 2000.

Ps. Newman
Grotendeels klopt je visie maar.. kleding, fietstas, zetblok dat krijg je als je bij sandd in loondienst bent wel .
en ovo-ers kunnen volgens mij bij de belasting aftrek opgeven van gemaakte fiets/loop kilometers den kledingvergoeding
onder de kop.. overige kosten .
Maar .. is het zo dat je bij Postnl er niets op toe hoeft te leggen?
cron