Re: App verplicht stellen..

152
jandegraaf schreef:Trudyh

ben blij dat je er van af bent straks zul je zeggen ik heb VIER vrije dagen terug en wordt niet langer uitgebuit.
veel plezier met je vrije tijd.

Ja dat wel maar ik moet toch nog wat meer verdienen per maand dat dat ik van TMG krijg :-)

Re: App verplicht stellen..

154
@Carla41,

De app gebruiken is verplicht vanaf volgend jaar.
Voor 78 euro per jaar er mee stoppen zou ik nooit doen.
Dat is ongeveer 6,50 euro per maand.
Volgens mij speelt er meer.
Kosten die je maakt voor je werk kan je gewoon aftrekken bij de belasting.
Doe ik al jaren.
Ik ken veel ouderen die nog geen smartphone hebben voor dagelijkse gebruik.
En ook ik neem niet altijd mijn mobiel mee als ik weg ga voor boodschappen of de hond uitlaten.
Maar wil je aan het arbeidsproces deelnemen dan kom je er vaak niet onderuit om met je tijd mee tegaan.
Je baas betaalt ook je rijlessen niet als er een rijbewijs nodig is.
Een krantenwijk betaalt slecht tegenwoordig.
Ben er mee gestopt toen ze de wijk heel groot maakten en de verdiensten naar beneden bij stelden.

Re: App verplicht stellen..

155
@Doro

ik schreef ook "nog" niet verplicht :)
tja, ik ben wel benieuwd naar zo,n ontslagbrief.. want dan stap je toch naar een advocaat?/ vakbond?

zit sandd zo ruim in de bezorgers dat ze niet wachten tot bezorgers er zelf mee stoppen maar gaan ze actief ontslaan?

Re: App verplicht stellen..

157
@Carla41,

Sandd houdt al rekening mee met bezorgers die niet willen/kunnen werken met de app.
Hoe ze dat gaan aanpakken weet ik ook niet.
Ik werk al bijna 10 jaar op o.v.o basis en wil liever niet zo tijdelijk contract.
Er zijn niet veel mensen die dit werk lang volhouden daar heb je gelijk in.
Op dit moment bezorg ik ook 2 wijken omdat een bezorger er mee stopte.

Re: App verplicht stellen..

158
Doro schreef: Je baas betaalt ook je rijlessen niet als er een rijbewijs nodig is.
Die vergelijking gaat een beetje mank. Want in de regel staat er al in een vacaturetekst welke opleidingsvereisten er zijn, en of een rijbewijs nodig is. Als je echter elders al jaren werkt, en je werkgever besluit ineens dat er toch aanvullende opleiding nodig is, dan zal een werkgever hier in de praktijk juist WEL voor betalen!

Re: App verplicht stellen..

159
Nee in de brief wordt uiteraard niet gezegd dat het is omdat ik die 6,50 euro niet wil betalen. Er wordt gewoon gemeld dat het contract van rechtswege beeindigd is. Dat kunnen ze doen omdat dit de laatste periode zou worden op tijdelijke basis, daarna zou het een contract worden voor onbepaalde tijd. Ik was al die jaren als ovo en ben pas het afgelopen jaar in de cao gegaan. Vandaar dus dat ik geen poot heb om op te staan...

En carla41, er speelt verder helemaal niks anders. Ik doe mijn werk goed, altijd op tijd klaar, nooit ziek, nooit een klacht van wie dan ook gehad. Ik draai het liever om, niet ik moet die 6,50 euro per maand betalen alleen om bij Sandd aan het werk te kunnen blijven, Sandd zou die 6,50 euro moeten betalen om mij te houden.
Af en toe denk ik weleens dat ik als afschrikwekkend voorbeeld word gebruikt en Sandd precies in de kaart speel door dit hier te vertellen. Zo van ïk zal die 6,50 euro maar betalen anders word ik ook ontslagen...

Re: App verplicht stellen..

160
@Trudyh,

Met werken op o.v.o basis kunnen ze je ook de laan uit sturen.
Ik denk dat er nog veel vooroordelen zijn over oudere werknemers.
Met een vast contract zijn ze bang dat je ziek zwak misselijk wordt.
Bij postnl werkt ook een oudere man die ook nooit een vast contract aangeboden kreeg.
Misschien omdat hij 65 plus is en nu moet hij er weer een tijdje uit.
Dan gaat hij weer kranten bezorgen.
Dat is toch belachelijk.
Heel die wetgeving over flexwerk/ nul uren contracten etc is er alleen maar om werkgevers in het voordeel te stellen.
Als Sandd alle kosten zou betalen van de app dan zou er een speciale mobiel moeten komen die je alleen voor je werk kan gebruiken.
Want je wilt er zelf geen cent aan uitgeven.
Dat betekent dat je hem na elke bezorgronde weer moet inleveren. En weer ophalen voordat je gaat bezorgen.
Zou je er ook andere dingen mee doen zoals bellen/internet dan moet je dat kunnen verantwoorden.
Want die mobiel is niet van jou maar van Sandd.
Denk aan lease auto's die je ook prive gebruikt.
Dit zou een administratieve ramp worden om prive en werk gescheiden te houden.
Daarom hebben de pakket bezorgers ook geen mobiel maar een speciaal apparaat.
En die dingen zijn volgens mee heel duur.
Natuurlijk zeg je dan dat Sandd dat maar moet doen.
Maar zelfs Postnl geeft die dingen niet mee aan hun postbezorgers.
Misschien is dat mobiel contract beter dan bij Sandd.
Maar zij moeten wel in de stromende regen met hun mobiel pakketjes scannen.
cron