Re: App verplicht stellen..

171
.....over het stromende regen verhaal.........het scannen van pakjes.............Postnl

Als Sandd bezorger kun je je eigen werktijd indelen tussen 8:00 - 18:00. ( Di en Vr )
Ik heb het tot dusver nog niet meegemaakt dat het binnen deze tijd continu/aan een stuk door , regende.
Sterker , mijn regenpak heb ik na de vakantie nog niet aan gehad ; het is mede een kwestie van slim indelen werktijd mbv een buien-App.

Als ik het goed begrijp mogen Sandd bezorgers dus vanaf Januari Extra Zeker post gaan afvinken op de APP / per adres.

Dus stel dat klanten als : ING / belastingdienst / Regiobank ......... een EZje willen :mrgreen: en je hebt hiervan bv 100 poststukken ,
dan is het 100 x vinkie plaatsen.............. :roll: :roll: :roll:absurde gedachte is het...............mogen ze er wel een powerbank bij cadeau geven.


Volgende week schijnt er meer nieuws te komen over Hollandse Nieuwe /Vodafone aanbieding smartphones / webshop
Postbezorger Sandd

Re: App verplicht stellen..

172
@fred

Regenhoosbuien.
je hebt gelijk fred.. voor die twee keer per week kan je redelijk om de buien heen werken.

we hebben al een powerbankje gekregen toch vorig jaar.
ik denk niet dat het zo.n vaart zal lopen met dat extra zeker.
dat gaat anders in de papieren lopen aan de bezorger en dat kan ik mij bij sandd niet voorstellen :D

wat dat afvinken betreft.. dat wordt toch pas verstuurd als je weer thuis bent en de gegevens via wifi doorstuurt?

Re: App verplicht stellen..

173
Carla41 schreef:@fred

Regenhoosbuien.
je hebt gelijk fred.. voor die twee keer per week kan je redelijk om de buien heen werken.

we hebben al een powerbankje gekregen toch vorig jaar.
ik denk niet dat het zo.n vaart zal lopen met dat extra zeker.
dat gaat anders in de papieren lopen aan de bezorger en dat kan ik mij bij sandd niet voorstellen :D

wat dat afvinken betreft.. dat wordt toch pas verstuurd als je weer thuis bent en de gegevens via wifi doorstuurt?
Ik had vandaag 12 extra zeker poststukken en dan tikt het toch snel aan. De vergoeding is 17 cent per poststuk. Tuurlijk kan het regenen maar als iemand belt haal je je telefoon ook uit je broekzak neem ik aan? Telefoons kunnen wel tegen een spatje en stootje.

Re: App verplicht stellen..

174
Carla41 schreef:wat dat afvinken betreft.. dat wordt toch pas verstuurd als je weer thuis bent en de gegevens via wifi doorstuurt?
Klopt /onderweg heb je niet speciaal WiFi nodig ; voor elk EZ poststuk moet je bij de brievenbus via de App bevestigen dat je deze bezorgt hebt.De App slaat gewoon alles op.Toch een heel gedoe/verandering als je normaal gesproken nooit je smartphone in je hand hebt tijdens het bezorgen.

TIP : (regelmatig EZ poststukken) dan zou ik de smartphone op de bovenarm fixeren via smartphone-houder (SPORTARMBAND) o.i.d ; zo heb je je handen vrij en minder kans dat het toestel op de tegels klettert.

WERKINSTRUCTIE Extra Zeker (5)
" Wanneer jij bij de brievenbus bent van een adres waar jij het EZ stuk zou moetem bezorgen,dan open je de BezorgerApp op je telefoon.
Geef in de App aan, dat jij het poststuk bezorgt hebt.(Let op!) Bevestigen kan alleen binnen een bepaalde afstand van de brievenbus.)

Kun je het posstuk niet bezorgen? Geef dit dan aan in de App en verwerk het posstuk verder volgens de retourprocedure (retoursticker) ".
Postbezorger Sandd

Re: App verplicht stellen..

175
@fred
Stel: wel wifi maar buiten geen internetbundel.
je zet je Gps en de Sandd app thuis aan en start bezorgen.
kan je dan buiten wifi uitzetten zodat je smartphone niet overal probeert contact te leggen met
een openbare wifi... ?
je vinkt af dat je pakjes bezorgt..
Dan kom je thuis, zet wifi aan en meld je af.

Vraag.: kan deze onderbreking van wifi buiten uitzetten zonder problemen?
webcare zegt Nee, je hebt internet buiten nodig.
vestiging zegt Ja, je hebt ook voor de extra zeker post buiten geen internet nodig. :roll:

Re: App verplicht stellen..

176
Carla41 schreef:je zet je Gps en de Sandd app thuis aan en start bezorgen.kan je dan buiten wifi uitzetten zodat
je smartphone niet overal probeert contact te leggen met een openbare wifi... ?

je vinkt af dat je pakjes bezorgt..
Dan kom je thuis, zet wifi aan en meld je af. kan deze onderbreking van wifi buiten uitzetten zonder problemen ?
GPS heeft niets met WiFi te maken ; GPS is puur voor de wijk-coördinaten. De BezorgerApp begint ook pas route info te verzamelen als je binnen je eigen wijk bent ;
vandaar dat je ook gewoon een extra wijk erbij kunt lopen ,want het werkt puur op de coördinaten.Dat is dus de reden waarom GPS altijd aan moet staan tijdens bezorgen.Zo hebben ze het uitgelegd tijdens een BezorgerApp bijeenkomst.

Inderdaad als je WiFi onderweg aan laat staan zoekt de smartphone continue naar het (sterkste) netwerk ; dat kan bv KPN FON zijn ( =NIET BEVEILIGD ) ,
maar dan alleen als je hiervoor een account hebt aangemaakt.Bij ander openbare netwerken weet ik niet hoe dat gaat ; vlgs mij wordt er altijd een bevestiging gevraagd om te mogen verbinden.

Dus wat je dan uit moet schakelen : 1) Mobiele Gegevens (voor je evt abonnement) 2) WiFi
Heb je geen abonnement dan kan WiFi in principe "aan" blijven staan waarbij "mogelijk" geschakeld wordt met een openbaar netwerk ( met account ) als je deze eerder bezocht hebt.

Sandd zegt uitdrukkelijk dat je onderweg geen WiFi nodig hebt ; dus waarom zou dat dan niet werken.

Zijn er hier geen mensen die APP.ervaring hebben ZONDER gebruik te maken van WiFI onderweg ; met EZ post ??
Postbezorger Sandd

Re: App verplicht stellen..

177
fredselekt schreef: Volgende week schijnt er meer nieuws te komen over Hollandse Nieuwe /Vodafone aanbieding smartphones / webshop
Heb zojuist gekeken in de webshop van Hollandsnieuwe voor Sandd. Goedkoopste aanbod is de Huawei Y5 II incl. 300 min/Mb voor € 9 p/m (normaal € 12). Daarbij komen nog de eenmalige afsluit- en verzendkosten van € 30.
Ter vergelijking: PostNL bezorgers betalen € 8 p/m en geen afsluit- en verzendkosten.

Re: App verplicht stellen..

178
@fred

Dank je fred :!:
wat lees ik nou bezorgersapp bijeenkomst?

ik zet mijn Gps en de Sandd app thuis aan en start bezorgen. zet daarna mijn wifi en mobiele internet uit :idea:
en bij terugkomst zet ik wifi weer aan.
heerlijk rondje zonder verder gestoord te worden. :P

Re: App verplicht stellen..

179
De oplossing van Sandd om thuis wifi te gebruiken is niet zo logisch, omdat heel veel mensen geen wifi aan hebben in hun huis. Die opmerking is leuk maar is dus niet de oplossing voor de medewerker/bezorger. Medewerkers moeten internet gebruiken. Daar kan je niet omheen. Maar dat terzijde.

Ik heb gehoord dat alle bezorgers die van tijdelijk naar vast gaan, geen verlenging aangeboden hebben gekregen indien ze geen gebruik willen maken van de app. Ik weet niet of het waar is, maar het zou wel zo kunnen zijn natuurlijk.
Er schijnt op het laatste moment een uitzondering gemaakt te zijn voor iemand waar geen vervanging voor geregeld kon worden. Maar of dat waar is, weet ik ook niet.

De GOR schijnt in winterslaap te zijn.

Verder moedig ik iedereen aan om tijd te registreren vanaf het moment dat je inlogt en het huis uit gaat tot het moment dat je thuis komt en je de werkzaamheden voor Sandd beëindigt en uitlogt.
Als je ook je tijd appt tijdens het sorteren en andere werkzaamheden die voor de werkgever zijn, dan kun je zien of Sandd voldoet aan de wet minimumloon en minimumvakantiebijslag. Vergelijk dit een maand lang en vergelijk het met wat Sandd uitbetaalt.

Re: App verplicht stellen..

180
Sanddyman schreef:Heb zojuist gekeken in de webshop van Hollandsnieuwe voor Sandd. Goedkoopste aanbod is de Huawei Y5 II incl. 300 min/Mb voor € 9 p/m (normaal € 12). Daarbij komen nog de eenmalige afsluit- en verzendkosten van € 30.
Zou verwachten dat Sandd dit op hun website bekend maakt ?
KOSTEN : smartphone cover/hoes ??

@carla41

Sandd heeft APP-bijeenkomsten georganiseerd ; ik weet niet of dit landelijk is. Er was een informatie video + uitleg over het /hoe/waarom/noodzaak van de App + het stellen van vragen. Aanwezig: site manager / 2x coördinator en een GOR lid.In dit geval ging het over de site Deventer.
Postbezorger Sandd
cron