Re: App verplicht stellen..

221
Vandaag heeft de GOR een nieuw verslag op de website gezet.

Agendapunt 7 gaat over het gebruik van de app en eindelijk wordt er iets positiefs gemeld:
-geen baanverlies door de app
-er zijn 1.250 smartphones beschikbaar
-de deadline van 1 januari is versoepeld

Verslag GOR 14 december 2016 t.b.v. OR-site
Er zijn (weer) veel mails binnengekomen over de Bezorgapp, deze zijn beantwoord met behulp van een (aangepast) template. De reacties zijn (geanonimiseerd) gerubriceerd en als signaal bij de bestuurder neergelegd, voorzien van een telefonische toelichting door PW d.d. 24 november 2016. De bestuurder gaf aan blij te zijn met de signalen en heeft nogmaals verzekerd dat bezorgers niet hun baan kwijtraken door de App. Hij heeft toegezegd de signalen op te pakken. Inmiddels is er via de afdeling Communicatie aangegeven bij het lijnmanagement en CB-ers dat er 1250 telefoons beschikbaar zijn om bezorgers die zelf (nog) geen smartphone hebben deze in bruikleen te geven. Voor zover bekend is dit nog niet gecommuniceerd met bezorgers. Ook is aangegeven dat de deadline van 1 januari 2017 is versoepeld om zodoende meer tijd te geven voor het bereiken van 100%. De deal met de telefoonprovider is nog niet geheel rond, er is stagnatie door de website waardoor bestellen nog niet mogelijk is. De indruk is dat veel bezorgers hiervoor interesse hebben. JM benoemt dat de GOR in de beantwoording van de aanvraag een tweemaandelijkse rapportage met de uitstroomcijfers als voorwaarde heeft gesteld. Er is alleen in september een rapportage binnengekomen, die nog niet helemaal compleet was. Afspraak was dat de GOR in november een rapportage inclusief verloop zou ontvangen. In de OV zal MA hierover navraag doen.

Re: App verplicht stellen..

222
@Nemrut

leuk al die afkortingen :D
wie zijn PW, JM,en MA?
en waar zijn deze verslagen van de GOR te vinden?

citaat:1: " De bestuurder gaf aan blij te zijn met de signalen en heeft nogmaals verzekerd dat bezorgers niet hun baan kwijtraken door de App."
de berichten dat bezorgers zijn ontslagen/ contract niet verlengd om deze redenen zijn niet waar?
2: " Inmiddels is er via de afdeling Communicatie aangegeven bij het lijnmanagement en CB-ers dat er 1250 telefoons beschikbaar zijn om bezorgers die zelf (nog)
geen smartphone hebben deze in bruikleen te geven. Voor zover bekend is dit nog niet gecommuniceerd met bezorgers.
betekent dat , dat er te kiezen valt?
3: " Ook is aangegeven dat de deadline van 1 januari 2017 is versoepeld om zodoende meer tijd te geven voor het bereiken van 100%."
fijn dat dit in een "geheim"verslag staat? er is een hoop onrust ontstaan wat voorkomen had moeten worden.

Re: App verplicht stellen..

223
[quote="Carla41"]@Nemrut

leuk al die afkortingen
wie zijn PW, JM,en MA?
en waar zijn deze verslagen van de GOR te vinden?

citaat:1: " De bestuurder gaf aan blij te zijn met de signalen en heeft nogmaals verzekerd dat bezorgers niet hun baan kwijtraken door de App."
de berichten dat bezorgers zijn ontslagen/ contract niet verlengd om deze redenen zijn niet waar?
2: " Inmiddels is er via de afdeling Communicatie aangegeven bij het lijnmanagement en CB-ers dat er 1250 telefoons beschikbaar zijn om bezorgers die zelf (nog)
geen smartphone hebben deze in bruikleen te geven. Voor zover bekend is dit nog niet gecommuniceerd met bezorgers.
betekent dat , dat er te kiezen valt?
3: " Ook is aangegeven dat de deadline van 1 januari 2017 is versoepeld om zodoende meer tijd te geven voor het bereiken van 100%."
fijn dat dit in een "geheim"verslag staat? er is een hoop onrust ontstaan wat voorkomen had moeten worden.

Fijn dat de verslagen van de GOR zo goed te vinden zijn (Maar niet heus) en communicatie dat er 1250 telefoons beschikbaar zijn (na 2 maanden nog niet naar bezorgers nog niets over gemeld). Nee ze wachten tot iedereen er al zelf 1 hebben aangeschaft met duur abonnement bij Hollandse nieuwe waar de website eindelijk online is en over uitstel van de deadline van 1 januari hoor je ook niks. Nee alleen bij meldingen om je aan te melden op de app. Gelukkig heb ik een oud toestel van mijn broer in bruikleen , waar ik een prepaidkaart voor heb gekocht zodat het mij niet teveel kost om aan de verplichting te voldoen.

Re: App verplicht stellen..

224
@Carla
Het is geen "geheim" verslag hoor, het staat gewoon op de OR-site van Sandd. Helaas worden de verslagen pas achteraf, meestal na 1 maand (en uiteraard deels gecensureerd) op de site gezet. De afkortingen zijn de initialen van de aanwezigen. Ik ben geen GOR-lid, dus jouw inhoudelijke vragen/opmerkingen kan ik niet beantwoorden.

Opmerkelijk dat men op dit forum niet bekend is met de OR-site. Je vindt er de verslagen van de maandelijkse vergaderingen van de afgelopen 3 jaar plus de jaarverslagen vanaf 2010. Hierbij de link naar de site: https://www.or.sandd.nl/index.php
Je moet je wel eerst aanmelden, om in te kunnen loggen.

Re: App verplicht stellen..

225
Opmerkelijk dat jij het wel weet Nemrut, :D ben jij ook een bezorger of van het hoofdkantoor?
ik ben gewoon postbezorger of zoals we dat bij sandd zeggen een postverspreider.
het is altijd prettig te weten met wie je te maken hebt op dit forum voor postbezorgers.
Waarom zouden verslagen gecensureerd moeten worden Nemrut? jij weet dus meer dan je hier laat blijken. :roll:

Re: App verplicht stellen..

226
@Carla
Ik werk niet op het hoofdkantoor of op één van de sites. Ik ben een cao-postverspreider die al een tijdje meeleest op dit forum. Het gedoe rond de verplichtstelling van de app trok mijn aandacht en ik wou de informatie die ik erover gevonden had met jullie delen.

De OR heeft een publicatieplicht, maar niet alles is openbaar. Er wordt meer besproken, dan er in de verslagen vermeld staat. Alle medewerkers ontvangen het jaarverslag en daarin is de website ook wel eens gepromoot.

Re: App verplicht stellen..

227
Nou, ik ga die site https://www.or.sandd.nl/index.php maar eens regelmatig lezen.
Over de hele gang van zaken m.b.t. de app heb ik inmiddels een vieze smaak in mijn mond, zowel van Sandd als de GOR.
Even zo goed heeft het mij een leuk bedrag gekost om een telefoon aan te schaffen, terwijl nu blijkt dat achteraf helemaal niet nodig was.
Ook de houding van de GOR vind ik heel kwalijk. Je vraagt je af voor wie ze daar nou zitten, voor de werknemers of het bedrijf.
Op z'n minst kun je toch met de huidige communicatie middelen vertellen dat er bepaalde ontwikkelingen aan de gang zijn, maar dat is blijkbaar te veel moeite.
Het navelstaren binnen de organisatie is veel belangrijker blijkbaar.

Re: App verplicht stellen..

229
De 1250 telefoons worden natuurlijk niet zomaar aan iedereen beschikbaar gesteld en worden voornamelijk gebruikt als overbruggingsperiode totdat bezorgers zelf een telefoon kunnen aanschaffen.

Eigenlijk ook logisch aangezien je anders wel erg veel onderscheid gaat maken.

Re: App verplicht stellen..

230
You'veGotMail schreef:De 1250 telefoons worden natuurlijk niet zomaar aan iedereen beschikbaar gesteld en worden voornamelijk gebruikt als overbruggingsperiode totdat bezorgers zelf een telefoon kunnen aanschaffen.

Eigenlijk ook logisch aangezien je anders wel erg veel onderscheid gaat maken.
Waar heb je die informatie gevonden? Ik zie in die tekst alleen staan telefoon in bruikleen. Niks over hoe lang je die dan mag lenen
cron