Re: App verplicht stellen..

341
@Stan

als een bezorger iets positief beschrijft is het bij jou direct "het geeft gelijk de reactie weer van Sandd". .
als jij je verdiept in dit forum zou je kunnen weten dat ik als bezorger regelmatig zaken aankaart die
wat mij betreft niet goed zijn en waar verbetering nodig is.
zoals over de sorteernorm die realistisch gezien voor het merendeel niet haalbaar is. 400 p/uur of hoger.

maar als jij iets beweert wat door meerderen op dit forum wordt ontkrachtigd.. zoals het bestaan van de extra zeker poststukken.
dan ben je niet in staat om toe te geven dat je hierin fout zit.

Nou en stan, dat de bruna geen gebruik maakt van extra zeker poststukken service via sandd wat wil je hiermee zeggen?
of moet ik " we" zeggen want je praat nu al in meervoudsvorm :D

Re: App verplicht stellen..

342
Stan- Boét schreef:
You'veGotMail schreef: Wat ik gemerkt heb is dat je op dit moment niet bij het adres de bevestiging hoeft te geven, dit kan ook aan het einde van de bezorging.
zijn.

Bedankt voor deze bijdrage.
Je citaat geeft veel informatie:
Jouw citaat toont toch aan dat Sandd wel gebruik kan maken van landelijke dekking.
Jouw citaat toont ook aan dat het GPS systeem niet noodzakelijk is.
En dit toont aan dat het niet noodzakelijk is dat je de GPS op je privé telefoon moet aanzetten.
en dat het overbodig is een machtiging te geven om Sandd toegang te verschaffen tot de gegevens van je privé SD-kaart
Sandd wil dat je de GPS functie aanzet, doe je dat niet? Dan vlieg je eruit. Simpeler kan het haast niet. De toegang tot de SD kaart kan misschien te maken hebben met data die opgeslagen wordt maar zeker weten doe ik dat niet. Ik kan mezelf er ook niet druk om maken.

@Carla
Inderdaad, de sorteernorm is belachelijk hoog en daar moeten ze echt iets aan gaan doen. Afgelopen week moest ik voor één bezorgdag 1600 poststukken sorteren en dan is de lol er na een tijdje wel af.

Re: App verplicht stellen..

343
De nieuwe versie van de app is nu te downloaden in de app-stores.

Deze app vraagt géén toestemming meer voor gebruikmaking van (privé)gegevens van jouw telefoon. Hiermee lijkt het privacy-vraagstuk tot het verleden te behoren. Overigens kon je die toestemming in de oude versie na installatie ook weer intrekken en bleef de app gewoon functioneren.

Ik moet toegeven dat de nieuwe app er fraai uitziet en ook het weerbericht, incl. een buienradar is actueel.

@Stan-Boét: ik weet niet waar je jouw info vandaan haalt, maar je zit er m.i. nog wel eens naast, of je trekt de verkeerde conclusies. Bij het Bruna-verhaal gaat het wat betreft Sandd om een afhaalplek voor pakketten, want die bezorgen wij in principe niet. Dit heeft helemaal niets met Extra Zeker te maken. Bij Extra Zeker gaat het om gewone poststukken of brievenbuspakketjes die wel door ons bezorgd worden. Ik heb ze met enige regelmaat in mijn postkratten.

Jouw conclusie dat je de gps wel uit kunt laten is ook volledig uit de lucht gegrepen. Je kunt de app gebruiken zonder simkaart of sd-kaart in je telefoon, maar de gps moet juist wel aanstaan. Zo heeft Sandd dat ook altijd gecommuniceerd. Er is inderdaad landelijke dekking voor Extra Zeker. Bezorgers die nog niet met de app werken krijgen geen Extra Zeker poststukken. De betreffende site zorgt dan voorlopig zelf voor de bezorging.

Re: App verplicht stellen..

344
:lol:

Hoe is de communicatie tussen bezorger en Sandd?
Bijvoorbeeld:
Waar kan je een Extra Zeker poststuk van Sandd versturen! Wat weten Sandd-bezorgers? En hoe houdt Sandd de bezorgers geïnformeerd...

Op dit moment heeft Sandd duizenden machtigingen die het bedrijf de toegang verschaft tot de persoonlijke SD-kaart van de bezorgers. Sandd heeft de bezorgers niet op de hoogte gesteld. Sandd communiceert hier ook niet over en werkt er niet aan om de werknemers op de hoogte te gaan stellen. Toch pretendeert Sandd dat het goed communiceert met werknemers.........

Ik lees soms dat er angst is onder de bezorgers dat er ontslagen zullen vallen als de GPS niet wordt gebruikt op hun eigen telefoon(nadruk op eigen). Waar is de angst op gebaseerd vraag ik me af? Weliswaar heeft GOR (ondernemingsraad) ingestemd, maar je hoeft geen angst te hebben. Ik ben erg benieuwd wat hierover in de nieuwe CAO komt te staan. De onderhandelingen zijn gaande en de wensen van Sandd zijn (te) hoog.
De echte situatie op dit moment is dat werknemers in vaste dienst stevig geïntimideerd worden door Sandd, maar dat het op papier nooit als dreigement is gebruikt voor ontslag.
Op dit moment regelt Sandd apparaten die (in bruikleen) gratis gebruikt kunnen worden tijdens de postronde. Dan hoef je geen privé telefoon te gebruiken.

Het idee om je SD kaart eruit te halen vind ik trouwens niet zo goed. Voor je het weet ben je hem een keer kwijt of is de kaart beschadigd.

Re: App verplicht stellen..

345
Stan- Boét schreef: Het idee om je SD kaart eruit te halen vind ik trouwens niet zo goed. Voor je het weet ben je hem een keer kwijt of is de kaart beschadigd.
Zucht .......

Misschien is dit een optie: schaf een goedkope extra smartphone aan, of wellicht heeft iemand uit jouw omgeving een ongebruikt verouderd toestel over. Die gebruik je dan zonder sim- en SD-kaart op je bezorgrondes. Dan heb je geen probleem met de privacy en je hoeft je geen zorgen te maken dat je eigen iPhone of enig ander duur toestel beschadigd raakt.

Ik heb eind vorig jaar, toen mij duidelijk werd dat de app verplicht zou worden, een simlock vrije smartphone aangeschaft bij de Kijkshop-webshop. Er zijn al toestellen te koop voor € 50,-. Als je je eerst inschrijft voor de nieuwsbrief gaat er direct al € 5,- korting af. Met de maandelijkse vergoeding van € 3,50 is die na 13 maanden dus volledig door Sandd terugbetaald. Voorwaarde is wel dat je thuis over wifi beschikt en je de gps aanzet, anders werkt het niet. Maar dat zal je inmiddels wel duidelijk zijn geworden. Ik heb een wat duurder toestel aangeschaft, omdat ik die ook privé in mijn vakantie wil gebruiken. Dan gaat er wel een simkaart in, met prepaid internet.

Ik krijg echter de indruk dat je helemaal niet open staat voor praktische oplossingen. Gebruik je momenteel de app of kom je er nog steeds onderuit. Maak je gebruik van een leentoestel of sta je op de wachtlijst daarvoor? Dat blijft helaas ook maar een tijdelijke oplossing. De app-verplichting wordt beslist niet meer teruggedraaid, dus waarom nog langer moeilijk blijven doen?

Re: App verplicht stellen..

348
Carla41 schreef:geen internet nodig onderweg als je extra zeker moet scannen?
of scan je die onderweg en worden die gegevens ook pas als je je weer afmeld geactiveerd?
Voor Extra Zeker heb je onderweg geen internetverbinding nodig. Je hoeft de Extra Zeker poststukken niet te scannen hoor! Je moet alleen de ontvangst ervan bevestigen en op de bezorgdag nog eens bevestigen dat je ze bezorgd hebt. Een eventuele foutsortering geef je zo ook door, of een reden waarom je het poststuk niet hebt kunnen bezorgen. De informatie wordt opgeslagen in de app en pas verzonden bij het afmelden.

Lees de instructie er maar nog eens op na, die is te vinden op Mijn Sandd.

Re: App verplicht stellen..

349
Nemrut schreef:
Carla41 schreef:geen internet nodig onderweg als je extra zeker moet scannen?
of scan je die onderweg en worden die gegevens ook pas als je je weer afmeld geactiveerd?
Voor Extra Zeker heb je onderweg geen internetverbinding nodig. Je hoeft de Extra Zeker poststukken niet te scannen hoor! Je moet alleen de ontvangst ervan bevestigen en op de bezorgdag nog eens bevestigen dat je ze bezorgd hebt. Een eventuele foutsortering geef je zo ook door, of een reden waarom je het poststuk niet hebt kunnen bezorgen. De informatie wordt opgeslagen in de app en pas verzonden bij het afmelden.

Lees de instructie er maar nog eens op na, die is te vinden op Mijn Sandd.
Hieronder een deel van de instructie, waaruit ik opmaak dat je onderweg toch iets met de App moet doen (wat ook verklaart waarom GPS aan moet staan):

Wanneer je bij de brievenbus bent van het adres waar jij het EZ stuk zou moeten bezorgen, dan open je de BezorgerApp op je telefoon. Geef in de App aan, dat jij het poststuk bezorgt hebt. (let op! Bevestigen kan alleen binnen een bepaalde afstand van de brievenbus.)

Re: App verplicht stellen..

350
Wat een lange antwoorden zonder nieuwe waardevolle informatie. Jammer hoor. Ik heb mijn punt gemaakt en Bovendien heb ik mijn informatie mbt de kosten die bezorgers moeten maken, intimidatie van Sandd, het gebruik van Sandd van de privé telefoon, het lezen van de SD-kaart zonder dat bezorgers daarover geïnformeerd hoven te werden/zijn, het eenzijdig kunnen wijzigen van de voorwaarden door Sandd met betrekking tot het uitlezen van telefoongegevens, de te lage maandelijkse vergoeding, de te hoge werkdruk.
Sandd communiceert te weinig over deze zaken waardoor er veel is misgegaan. Officieel zou het project van start gaan op 1 januari 2017, maar dat kon niet doorgaan omdat er geen landelijke dekking is.
Gelukkig heb ik achter de schermen kunnen pleiten voor apparaten die de telefoon kunnen vervangen. Het is natuurlijk wel vreemd dat deze op dit moment nog niet goed ingezet worden.
Ik ben van mening dat Sandd slecht communiceert over al bovenstaande zaken en zich terug trekt achter een hoge muur. Daar schuilt nu precies het gevaar. Als de verantwoordelijken binnen het bedrijf het contact met medewerker mijden, zijn ze niet in staat om problemen te voorkomen. Grote projecten lopen nu spaak. Ik ben van mening dat Sandd geen respect heeft voor medewerkers.

Ander onderwerp: ga ik mee verder op een ander draadje.
Ik lees dat Carla de huidige norm van meer dan 450 stuks per uur veel te hoog vindt. Die norm is een probleem omdat hij onmogelijk gehaald kan worden. Ik heb geïnformeerd en begrepen dat dit in de nieuwe zal veranderen.
De sorteernorm bij Post.nl ligt significant lager. Bij Post.nl wordt gewerkt gewerkt in een goede arbeidsomgeving. Thuissorteren lijkt in vergelijking met Post.nl een beetje behelpen. Wat is een goed sorteernorm voor de Sandd medewerkers? En hebben jullie je sorteersnelheid wel eens gemeten?

@Carla en Nemrut Wat een lange antwoorden zonder nieuwe waardevolle informatie. Jammer hoor.
cron