App verplicht stellen..

1
Ik kreeg van Postservice een bericht dat de bezorgers app per 1 januari 2016 verplicht wordt voor alle bezorgers.

Nu werk ik niet meer voor Sandd/Postservice, maar kan dit zomaar?
Niet iedereen heeft een smartphone. Die moeten ze dan gaan aanschaffen en niet iedereen zit erop te wachten dat ze te volgen zijn.

Wordt die app ook voor Sandd bezorgers verplicht?

Postnl heeft ook een app, maar die is nog niet verplicht. (En volgens mij maakt bijna niemand er gebruik van)

Ik vind privacy een groot goed. En niet iedereen heeft behoefte aan een smartphone of kan het niet betalen of heeft er een van een type dat zo'n app niet accepteert. (windows phone)

Re: App verplicht stellen..

2
Bij Postservice ben ik eigen baas, bepaal ik zelf hoe ik mijn eventuele werk doe, graag of niet ;)
Ik hep de ep, heb hem een paar keer gebruikt, maar als ze het verplicht stellen weet ik het nog niet... niet om de privacy; als als ze me willen volgen in werktijd; prima (gaan ze de gewerkte tijd dan ook uitbetalen?). Wel omdat ik zelf wil kunnen bepalen met wat voor apparaten ik op zak loop. En ik zie de meerwaarde van die moderne onzin (nog) niet, de 'uitslagen' kloppen voor geen meter (200 meter gelopen of zo) en voor afmelden moet ik toch thuis zijn, bij de wifi-verbinding ;-), dan ook geen gepriegel op een klein schermpje.
Als dat ding nou zou zien wie de klachten heeft veroorzaakt (hé, daar liep je het verkeerde tuinpad in - o nee je werkte helemaal niet die dag), of dat je melding kunt doen om die k*kratten op te komen halen.... :)

Volgens mij is het al moeilijk genoeg om bezorgers te krijgen/houden.

Re: App verplicht stellen..

5
Het is wel makkelijk die app alleen dat gezeik dat je de Gps op je telefoon moet aanzetten. Anders kom je niet verder en kan je niks afmelden vind ik dat de Gps een indruk op mijn privacy. Maar het is gewoon telefoon thuis aan en uit zetten. ;)

Re: App verplicht stellen..

6
Bedoelen ze soms dat je verplicht bent je via de app af te melden? Nou, dat doe ik al. Maar ik heb ook geen Iphone en ga die ook echt niet aanschaffen. Mijn tablet is veel te groot (10 inch) en te kostbaar om mee te nemen. Dat ga ik dus mooi niet doen. Afmelden kan ik thuis ook doen. En daarbij komt dat ik ook voor de Gicopost en de Hoon werk en dus wel eens in een andere wijk fiets.

Re: App verplicht stellen..

7
Nu wil PostNL ook op termijn de smartphone verplicht stellen voor hun bezorgers. Als argument hiervoor voeren ze onder andere aan dat Sandd dit ook gaat doen volgend jaar, en wij mogen dan natuurlijk niet achterblijven. Is dat zo? Gaat Sandd ook de smartphone verplicht stellen volgend jaar, of probeert PostNL ons wat op de mouw te spelden?

Re: App verplicht stellen..

9
Newman schreef:Is dat zo? Gaat Sandd ook de smartphone verplicht stellen volgend jaar, of probeert PostNL ons wat op de mouw te spelden?
Ik heb heb hier niets over gehoord ; tot heden geen berichten hierover.

Smartphone NIET verplicht. ( ik werk rechtstreeks voor Sandd )
Postbezorger Sandd
cron