Re: App verplicht stellen..

421
@bucky @opdedeurmat
schijnzekerheid, ach ja. als de rabo elke envelop aangetekend bezorgd wil hebben zijn ze stukken duurder uit.
ik denk dat ze een "schijntje"betalen voor deze optie :lol:
het wordt verwerkt in de vergoeding... dat is nog wel een puntje van aandacht.. hoe zie je dat?

@opdedeurmat
postservers? hee nieuwe functie?

tot nu toe loopt het goed .
de app werkt, de extra zeker zie ik in mijn berichten en tijdens bezorgen verschijnen ze vanzelf op je scherm als je
bij het desbetreffende pand bent aangekomen, even aanklikken en klaar is kees.

maar of het nog zo gemakkelijk gaat met 33.000 enveloppen? :roll:
Oh nee, deel dat door de 388 nederlandse gemeenten ongeveer 86 gemiddeld per gemeente ( bij deze order)
deel dat door 20 bezorgers ( in een gemiddelde stad) houd je 4 enveloppen over per bezorger ..

pfffffffffffffff makkie :D

Re: App verplicht stellen..

422
Carla41 schreef:@bucky @opdedeurmat
schijnzekerheid, ach ja. als de rabo elke envelop aangetekend bezorgd wil hebben zijn ze stukken duurder uit.
ik denk dat ze een "schijntje"betalen voor deze optie :lol:
het wordt verwerkt in de vergoeding... dat is nog wel een puntje van aandacht.. hoe zie je dat?

@opdedeurmat
postservers? hee nieuwe functie?

tot nu toe loopt het goed .
de app werkt, de extra zeker zie ik in mijn berichten en tijdens bezorgen verschijnen ze vanzelf op je scherm als je
bij het desbetreffende pand bent aangekomen, even aanklikken en klaar is kees.

maar of het nog zo gemakkelijk gaat met 33.000 enveloppen? :roll:
Oh nee, deel dat door de 388 nederlandse gemeenten ongeveer 86 gemiddeld per gemeente ( bij deze order)
deel dat door 20 bezorgers ( in een gemiddelde stad) houd je 4 enveloppen over per bezorger ..

pfffffffffffffff makkie :D
Had er vandaag 5 van de Rabo maar ook gewone enveloppen van de Rabo dus niet alles gaat via EZ

Re: App verplicht stellen..

423
schorre kikker schreef: Had er vandaag 5 van de Rabo maar ook gewone enveloppen van de Rabo dus niet alles gaat via EZ
Rabo gaat de bankafschriften echt niet als EZ versturen: dat gaat ze te veel geld kosten!

Volgens mij ging het vandaag om een landelijke test en heeft Sandd daarvoor in elke postwijk enkele Rabo-bankafschriften gekozen. Ik had er zelf ook een paar, maar het gros van de Rabo post had geen EZ-sticker. Er moet natuurlijk landelijke dekking zijn en het moet wel aantoonbaar werken om klanten ervoor te interesseren.

Ik had overigens ook een EZ-poststuk van Sandd voor mijzelf. In de brief stond vermeld dat bij een vorige EZ-testmailing ruim 80% correct was afgehandeld. Blijkbaar zitten wij dus nog steeds in de testfase.

Re: App verplicht stellen..

424
Carla41 schreef: tot nu toe loopt het goed .
de app werkt, de extra zeker zie ik in mijn berichten en tijdens bezorgen verschijnen ze vanzelf op je scherm als je
bij het desbetreffende pand bent aangekomen, even aanklikken en klaar is kees.
En wat als de bezorger niet zo braaf is als jij?.. Die klikt gewoon alles aan "ontvangen" en bij het afmelden alles "bezorgd".. zonder te controleren. Niet zo'n goed systeem van Sandd.. en dan druk ik het nog voorzichtig uit.

Re: App verplicht stellen..

426
opdedeurmat.nl schreef:Ach, het lijkt me vooralsnog goedkoper (voor Sandd) om er ff ouderwets achteraan te bellen, of het o zo belangrijke poststuk ontvangen is. (Gebeurt bij folders wel eens en het antwoord is vaak: weet ik veel, lekker belangrijk)
En waarom zou Sandd dat doen?.. Ze hebben het geld immers al binnen (van de opdrachtgever).

Re: App verplicht stellen..

427
bucky666 schreef:
opdedeurmat.nl schreef:Ach, het lijkt me vooralsnog goedkoper (voor Sandd) om er ff ouderwets achteraan te bellen, of het o zo belangrijke poststuk ontvangen is. (Gebeurt bij folders wel eens en het antwoord is vaak: weet ik veel, lekker belangrijk)
En waarom zou Sandd dat doen?.. Ze hebben het geld immers al binnen (van de opdrachtgever).
Hadden ze beter kunnen doen dan die poging tot hippe app, bedoel ik.

Re: App verplicht stellen..

428
@bucky

"En wat als de bezorger niet zo braaf is als jij?.. Die klikt gewoon alles aan "ontvangen" en bij het afmelden alles "bezorgd".. zonder te controleren. Niet zo'n goed systeem van Sandd.. en dan druk ik het nog voorzichtig uit."

tja bucky. hoe vind jij dat nu zelf klinken? Braaf. :D
ik zit niet meer op school. Doe gewoon mijn werk en wordt er voor betaald, dat is niet braaf, dat is normaal. en ik ga er van uit dat het merendeel van de bezorgers gewoon zijn wijkje loopt en doet wat er van ze wordt gevraagd.

Ook ik had mijn aarzeling over de app. maar tot nu toe valt het mij mee. en bij de concurrent is het echt niet anders.. ook daar moet men scannen.
dat gaat ook nog niet vlekkeloos, 100 % dekking heb je nooit.

Wil je klanten binnenhalen dan moet je nieuwe mogelijkheden bieden en dat doen sandd /postnl omdat de klanten dat willen.
de [postkoets is er ook niet meer .
uit onderzoek is gebleken ( http://www.marketingfacts.nl/berichten/ ... de-cijfers) dat 4 op de 5 Nederlanders in het bezit zijn van een smartphone. We downloaden allerlei apps. Is het dan zo raar dat de postbedrijven ook een app gaan inzetten?

Er zullen altijd bezorgers zijn die er met de pet naar gooien , die lopen uiteindelijk tegen de lamp.

Re: App verplicht stellen..

429
Carla41 schreef:Doe gewoon mijn werk en wordt er voor betaald, dat is niet braaf, dat is normaal. en ik ga er van uit dat het merendeel van de bezorgers gewoon zijn wijkje loopt en doet wat er van ze wordt gevraagd.
Nou ik noem dit geen werk, meer een hobby.. het wordt zo slecht betaald. Ik denk dat het merendeel van de bezorgers daar ook zo over denkt. En die willen niet al het gedoe erom heen met apps, extra zeker, aanbelopdrachten en meer van dat soort onzin.

Re: App verplicht stellen..

430
Carla41 schreef:@bucky

uit onderzoek is gebleken ( http://www.marketingfacts.nl/berichten/ ... de-cijfers) dat 4 op de 5 Nederlanders in het bezit zijn van een smartphone.
Oké, 4 op de 5 Nederlanders, maar postbezorgers vallen in het algemeen wel onder de inkomensgroep die zich zo'n speeltje niet altijd kan veroorloven.... waarvan een groot deel tóch met zo'n luldoos inclusief abonnement op straat te vinden is, dat dan weer wel, om het maar even te relativeren. Ben het met bucky666 eens dat er best veel van je gevraagd wordt. Voor die paar tientjes die je eraan overhoudt moet het wel léuk blijven. (Of bijvoorbeeld deels belastingaftrekbaar zijn.)

Aan de andere kant is het blijkbaar steeds meer nodig (en een behoefte van klanten) om aan te kunnen tonen dat post ook werkelijk is bezorgd. Zegt ook wel wat....

Maar.... goed dat er leentelefoons beschikbaar zijn, dat valt me dan weer mee.
cron