Re: App verplicht stellen..

131
Aanbod PostNL:
Huawei Y5 II Zwart (abonnement 300Mb/min incl. toestel) maandelijkse kosten: € 8,00. Maandelijkse vergoeding: € 8,00, dus per saldo nihil kosten voor bezorger.
Verder geen eenmalige kosten (afsluit- en bezorgkosten) ad € 30 en de mogelijkheid om eenmalig een telefoonhoesje ad € 15 te bestellen.
Stoppen met bezorgen: het goedkoopste abonnement kun je stopzetten als je uit dienst gaat.
In geval van schade: een vergoeding tot een maximum bedrag dat gelijk is aan het goedkoopste toestel in het aanbod van PostNL bij Hollandsnieuwe.

Aanbod Sandd:
smartphone met internet vanaf € 10 per maand. Maandelijkse vergoeding: € 3,50, dus per saldo € 6,50 kosten voor bezorger.
eenmalige kosten (afsluit- en bezorgkosten) ???
telefoonhoesje ???
Als je stopt met bezorgen voor Sandd, loopt je contract met Hollandsnieuwe gewoon door.
Schadevergoeding € 0.

Re: App verplicht stellen..

133
Ps. Newman
Grotendeels klopt je visie maar.. kleding, fietstas, zetblok dat krijg je als je bij sandd in loondienst bent wel .
en ovo-ers kunnen volgens mij bij de belasting aftrek opgeven van gemaakte fiets/loop kilometers den kledingvergoeding
onder de kop.. overige kosten .
Maar .. is het zo dat je bij Postnl er niets op toe hoeft te leggen?

Kun je aftrekken maar dan betekend niet 100% inkomstenvrij. Voordeel is dan je belastingtarief van 36.55 of 40.4 of 52%.
En het kledingpakket bevat geen regenpak, het regent in Nederland nooit denk ze zeker.

Re: App verplicht stellen..

134
Carla41 schreef:@sanddyman

maandelijkse vergoeding bij nemen toestel en abonnement : 3 euro korting
vergoeding voor gebruik bezorgersapp bij al in het bezit hebben van een eigen toestel : 3,50
Waarschijnlijk zit de korting van € 3 al in de prijs van € 10 verwerkt. Voor een Huawei Y5 II incl. 300 Mb/min abonn. vraagt HN namelijk normaal € 12.
Bij PostNL krijg je ook de maandelijkse vergoeding van € 8 bij het al in bezit hebben van een eigen toestel.

M.i. blijft de regeling van Sandd (wederom) achter op die van PostNL. Daarnaast biedt PostNL nog de mogelijkheid van prepaid-toestel.
We moeten niet vergeten dat er bezorgers zijn die met moeite kunnen rondkomen en dit voor hun toch een aanslag op hun inkomen is.

Re: App verplicht stellen..

135
Ik heb inderdaad een prepaid gekregen. Van tante Pos.

Ik krijg vijf euro per maand die ik gebruik voor het opwaarderen. Fijn dat ik er geen heb hoeven aanschaffen. In principe heeft hij mij niets gekost en ik gebruik deze alleen voor het werk. Ik moet er wel eerst tegoed op zetten. Minimaal 5 euro, maar die krijg ik elke maand via salaris terug. Staat in een apart kopje op mijn strookje.

Zelfs het hoesje kon ik gratis bestellen. Tot een waarde van ik geloof €14,99 Een oerlelijk hoesje.. ik had niet veel keuze anders had ik bij moeten betalen..maar goed. Hij voldoet en misschien dat de Sint... :mrgreen:

Nu is het wel zo dat Postnl niet Sinterklaas of de Kerstman is. Er is wel voor geknokt.

Ik hoop dat Sandd ook met iets betere voorwaarden dan dit gaat komen. Blijven knokken!

Re: App verplicht stellen..

136
slagvaardige schreef: Nu is het wel zo dat Postnl niet Sinterklaas of de Kerstman is. Er is wel voor geknokt.

Ik hoop dat Sandd ook met iets betere voorwaarden dan dit gaat komen. Blijven knokken!
Dat knokken gebeurt bij PostNL door de OR en bonden en daar ligt mogelijk wel het grootste verschil met Sandd.....

Re: App verplicht stellen..

137
Nog steeds:
Wie kan mij garanderen, dat mijn privé gegevens NIET door Sandd misbruikt worden ? Met je privé toestel een app downloaden, opdat Sandd bij al je (privé)bestanden kan is PRIVACY SCHENDING. Kijk ook eens naar de reglementen van de regering: als OVO (ofwel ZZP'er) mag Sandd je werk niet controleren, want je bent als zelfstandige ingehuurd. Dus ook niet via een App. En als je buiten werktijd je GPS aanzet, kan Sandd gewoon zien, waar je je privé begeeft.
Ik geef die toestemming dus NIET.

Enige oplossing SANDD: bedrijfstoestel, daarop kan je dan de app zetten (met de persoonlijke code, die elke postbezorger krijgt). Mijn privé toestel gebruik ik voor privé doeleinden.

Re: App verplicht stellen..

138
Nog even en dan zijn alle postbezorgers de gevangenen van hun baas. Allemaal een enkelband die je zelf mag betalen en nog verplicht moet gebruiken. En wat als je een partner hebt die ook een wijk heeft, en waarmee je samen de 2 wijken loopt. Moet je dan 2 toestellen kopen? Te gek voor woorden, maar wat kun je er tegen doen? De sukkels van de GOR hebben onze privacy mooi verkwanseld.
de Sanddman komt bij je langs maar strooit je geen zand in de ogen

Re: App verplicht stellen..

140
Sanddman schreef: En wat als je een partner hebt die ook een wijk heeft, en waarmee je samen de 2 wijken loopt. Moet je dan 2 toestellen kopen?
Ja, waarschijnlijk wel. Je moet dan beide de zelfde inlog gebruiken. Lastig wanneer je de wijken op 2 namen hebt staan en gezamenlijk loopt of de wijken niet 1 voor 1 loopt. Ikzelf neem bijv. de overkant mee van een straat waarvan beiden kanten in verschillende wijken liggen. Moet ik de app nu twee keer installeren om gelijktijdig twee keer te kunnen inloggen?

Ik ben zelf niet zo bang voor het bigbrother-gevoel. Heb op mijn telefoon weinig privacy-gevoelige dingen staan en denk dat men bij Sandd wel wat beters te doen heeft met de duizenden bezorgers. Eerder zal het probleem zijn dat buitenstaanders je telefoon hacken wanneer de app slecht beveiligd is.

Voor mij is het grootste probleem dat men geen fatsoenlijke (financiële) regeling opstelt. De maandvergoeding van € 3,50 is wel op basis van tijd overeenkomstig met die van PostNL (2 i.p.v. 5 bezorgdagen), maar een abonnement kun je niet afsluiten voor 2 dagen in de week. Bij PostNL kun je in tegenstelling tot Sandd de app in principe budgetneutraal de app gebruiken.
Belangrijk verschil is ook dat bij PostNL schade vergoed wordt tijdens gebruik van de app. Bij Sandd zal je vanwege de nieuwe dienst "Extra zeker" de mobiel ook moeten bedienen tijdens de loop. Hij zit dus niet alleen in je jaszak en hierdoor neemt het risico op schade toe.
Weet iemand trouwens of er voor de nieuwe dienst "Extra zeker" een aanvullende vergoeding staat. Dit vanwege de extra handelingen die verricht moeten worden?
cron