Re: App verplicht stellen..

371
Stan- Boét schreef:Waarom lees je dit en zit je op dit forum? (Y) Kom met goede aanvullingen en inhoudelijke opmerkingen en ik zal het lezen. :geek:
Er zijn genoeg aanvullingen en opmerkingen gegeven maar daar ga je niet op in of je komt weer met wat anders, je hebt je leentelefoon die je alleen voor de post kan gebruiken zonder dat ze in je privacy kunnen kijken, daar ging het toch om, maar nogmaals je vindt steeds iets anders om tegen aan te schoppen

Re: App verplicht stellen..

372
Stan- Boét schreef: Ik houd het serieus en ik vind het bericht van postzakje hierboven een goede inbreng. Jij niet?
Ja, het feit dat je zo'n apparaat zou moeten kopen (wat niet zo is: net als bij PostNL zijn er leentelefoons) vind ik persoonlijk serieuzer inbreng dan privacy op een sd-kaartje (wat ik niet eens heb), wat vervolgens weer teveel tijd kost om het kaartje even te verwijderen, als het zo'n inbreuk op je persoonlijke levenssfeer is. Maar dat mag ieder voor zichzelf uitmaken.

Maar wel eens bedacht hoeveel tijd en energie je kwijt bent met je druk maken om dingen die, of je nou hoog of laag springt, toch wel worden doorgevoerd? Mij niet vreemd hoor, bij PostNL heeft de discussie rondom smartphone jarenlang geduurd (met wat kleine resultaatjes, waaronder die leentelefoons) en daar heb ik me soms stevig tegenaan bemoeid. Toch loopt het merendeel braaf te scannen nu. Het is kiezen of delen. Je hebt altijd de keus om niet meer voor een bedrijf te willen werken, of bijvoorbeeld keihard tegen bepaalde veranderingen in te gaan. Of de consequenties opwegen tegen bijvoorbeeld je privacyverlies, mag je helemaal zelf afwegen.
Maar er zijn ook mensen die de schouders erover ophalen, dat mag ook ;)

Re: App verplicht stellen..

373
postzakje schreef:Ik snap niet dat mensen zo snel maar doen wat Sandd wil. Ik ga echt geen telefoon kopen voor hun, als ze me dan willen ontslaan, dan doen ze dat maar.
Je moet dan niet alleen nu een telefoon kopen, je blijft bezig. Over een paar jaar is deze dan weer verouderd. Zoveel verdient dit nou ook weer niet, weet wel een betere bestemming voor mijn geld. Er word heel de tijd gevraagd waarom mensen niet meewerken met die app..Maar eigenlijk niet waarom wel. Dus bij deze: Waarom gaat iedereen maar gelijk een telefoon kopen en stemt ermee in dat dat 1 keer in de zoveel tijd moet gaan gebeuren?
Bij PostNL zijn de bezorgers er flink tegenin gegaan en zie het resultaat: Iedereen die wil krijgt een telefoon te leen die je inlevert als je stopt bij PostNL.
Ik zie geen reden waarom dat bij Sandd ook niet zou kunnen.
Ik heb gelukkig een oude telefoon van mijn broer in "bruikleen" kunnen krijgen anders had ik de goedkoopste telefoon gekocht omdat ik anders bijna geheel geen inkomsten zou hebben. Dan zou het me € 70,00 hebben gekost om toch inkomsten te kunnen houden van € 150,00 tot € 200,00 per maand welke ik hard nodig heb om rond te komen. Heb een prepaid kaart dus geen verplicht abonnement. Ben niet van plan om over 2 of 3 jaar een nieuwe telefoon aan te schaffen. Dan moet de GOR maar betere voorwaarden regelen. Bij PostNL zijn de mensen in loondienst en kennen hun collegaas vaak wel omdat zij deze ontmoeten en kunnen zij zich beter organiseren dan de Sanddbezorgers die vaak een OVO-dienstverband hebben.

Re: App verplicht stellen..

379
Stan- Boét schreef:
Carla41 schreef:@EricNijmegen

hee Eric, we delen dezelfde gedachte :D
Vormen Jullie daar een sekte?

@Carla. Het is niet logisch om de telefoon op een persoon af te stemmen als je goederen wil volgen.
We vormen geen sekte
Nee wij zien wat meer mensen al gezien hebben maar die reageren niet meer op je, vreemd he?
En je hoeft de foon niet op 1 persoon af te stemmen, je hebt die foon alleen voor je post bezorging en meer toch niet, snap echt niet wat hier zo moeilijk aan is

Re: App verplicht stellen..

380
EricNijmegen schreef: Nee wij zien wat meer mensen al gezien hebben maar die reageren niet meer op je, vreemd he?
Verstandig, daar sluit ik mij bij aan.

Het blijft een onderwerp waar nog wel wat over te zeggen valt. Ik moet zeggen dat Sandd/Postservice meer gebruik maakt van de App-gegevens dan ik dacht. Niet alleen werd na een klacht (die kwam door een foutsortering) meteen mijn route nagetrokken, mijn coördinator weet ook precies hoe snel ik ben met bezorgen. Dat is al meer dan PostNL beweert te kunnen/mogen zien... Het is dus niet alleen bij een ernstig vergrijp, dat ze je route natrekken. Niet dat ik ermee zit hoor. LOL, straks gaat er nog geld af. ;)
cron