Re: App verplicht stellen..

301
@Forum & Allen die zo bang zijn voor hun privacy:

Die zouden dan Android als virtuele machine op hun smartphone kunnen laten draaien en dat die dan de Sandd-app draait.
Hoe? daar moeten ze zich zelf maar even over inlezen.
Ik weet dat het kan!, maar wees voorzichtig!

Dit naar aanleiding van een werksituatie vandaag bij mij.
Een ICT help-desk die te oncomfortabel was om via Team-Viewer (Teamviewer.com) in een linux-systeem mee te kijken voor een, nota bene! web-applicatie probleem. Maar goed Ik heb nog een virtuele machine met Win7. Ik heb hem daar maar het probleem op laten lossen.
Wat is een virtuele machine (VM)? https://nl.wikipedia.org/wiki/Virtuele_machine

Het mooie is dat het besturingssysteem binnen een virtuele machine het oorspronkelijke systeem niet ziet.

Gerard

P.S.
Het is eigenlijk zielig, en daardoor grappig:
Die help-deskmedewerker snapt er nu nog steeds niet van.
We zaten dus met elkaar aan de telefoon, en via TV heeft hij directe controle over mijn linux-computer:
Hij keek mee hoe ik vanuit linux desktop Win7 opstartte via de VM en in Win7 Teamviewer (TV) voor hem opende en heb hem zelf de pincode en clientnummer laten noteren.
Toen moest hij de Linux TV verbinding met mij verbreken om bij de windows7 TV te gaan inloggen. Hij zei dat ik gewoon een andere computer had gepakt.

Wat fijn is dit:
Wij betalen grof geld wereldwijd voor 365/24/7 premium support bij een ICT bedrijf dat zelf grote bijdrages levert aan linux als geheel.
Dit zou geen consumenten hulplijntje, met stomme vragen als: "Heeft u al geprobeerd uw computer/modem opnieuw op te starten?" moeten zijn.
Dat was weer even mijn frustatie-momentje van vandaag.

Nu ik toch bezig ben:
Voor TV is een werkende internet verbinding nodig.
Bij een eerder voorval met een andere webapplicatie, die mede via TV werd gediagnoseerd, durfde een medewerker te stellen: "Ik zit even te kijken, maar ik zie dat u geen internetverbinding heeft."
GRRRRRRRR..............

Edit: De zin "Het mooie is... niet ziet" aangepast te verduidelijking.

Re: App verplicht stellen..

302
postbezorger schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er nog mensen ontslagen zijn vanwege geen smartphone en of er mensen zijn die dat ontslag aan gaan vechten.
Ja, er hebben zich al mensen op dit forum, en ook in deze discussie volgens mij, gemeld dat ze zijn ontslagen omdat ze de app niet gebruiken.
Of ze het aan willen vechten?
Van mij uit graag als iemand er de tijd en moeite in wil steken. Ik hint er al een paar weken op dat dit gedaan moet worden.

Wel grappig:
Ik ben oudwerknemer bij Sandd, dus heb geen actuele info meer: Maar heb een vandaag een mail "Aangezien je eerder aangegeven heb beschikbaar te zijn voor 1 of meerdere wijken bieden we je de volgende wijk aan."
In deze mail bieden ze tussen de 200 en 320 Euro gemiddeld per maand*.
Het bezit En gebruik van de eigen smartphone wordt hierin OOK Nadrukkelijk medegedeeld.

Gerard

*In het topic -'Vergoedingen-Hoeveel verdien je ongeveer per maand'
Daarin schreef ik op 6 januari, reactie 14 in dat topic, Houdt rekening met 150 tot 200 per maand.
Voor een zomer-periode was dit een normale vergoeding.

Re: App verplicht stellen..

303
@loeki
Mischien handig als je een forum opent met oud sandd medewerkers om over vroeger te praten, :D Loeki/Gerard?
zorg eerst dat je informatie over sandd up to date is, want je mist nogal eens waar het hier over gaat.
ik kan ook de drang van oud medewerkers zoals jij en stan-boét niet volgen om mensen op te roepen tot rechtzaken..
Weet je wat veel leuker is? zoals vandaag lekker in het zonnetje je wijk lopen. en die app? die doet het gewoon redelijk en
nu de vergoeding ook is betaald vind ik het prima. lopen app aan, klaar app uit.

Re: App verplicht stellen..

304
Beste Carla41.
Houd je bij de feiten en lees wat ik opschrijf.
Je schrijft dat ik geen medewerker van Sandd ben.
Je schrijft nu ook dat ik oproep tot rechtszaken. Kletskoek. Als jij over rechtszaken wil schrijven, ga je gang. Maar gebruik niet mijn naam.
Volgens mij gebeurt er iets met jouw fantasie, als je mijn berichten lees. Dus, lees de berichten beter en secuurder

Blijf bij de feiten die ik geschreven heb. Het gaat immers over de app. Het gaat er niet over wat jij over mij denkt.
Ik vind het brutaal dat je verkeerde informatie over mij probeert te verspreiden.

Schrijf over de app als je op mijn berichten wil reageren. geen valse informatie. Duidelijk!

Verder vind ik het heel fijn voor jou dat je tevreden bent met de app. Maar dat is geen grond om ondeugdelijke informatie te schrijven over andere medewerkers van Sandd die daar anders over denken. En nogmaals: niemand zit hier te wachten op jouw lijstjes wie er wel of geen medewerkers zouden zijn van Sandd. Je schrijft niet over de app, maar over bijzaken.

Re: App verplicht stellen..

305
Stan-Boét
Rectificatie. ik heb jou per abuis verwisseld met loeki m.b.t. oproep tot rechtzaken. excuus.!
omdat jouw ontbrekende kennis aangaande extra zeker poststukken en 5/2 daagse postbezorging niet up to date is,
veronderstelde ik ook dat je al werknemer af was. beetje voorbarig stan.

Nu to the point: je paniekerige reactie en niet alleen richting mij wat betreft jouw privacy vind ik best wel overdreven.
en stan, jij maakt niet uit wat ik wel of niet belangrijk vind om te schrijven. ook niet als je uitroeptekens plaatst.

Van mij mag een ieder mee praten op dit forum maar het is uiteindelijk wel een forum voor en door postbezorgers.
en als ik stukjes lees die duidelijk aangeven dat de schrijver of er niet meer werkt of zijn kennis is wat achtergebleven
bij de huidige situatie dan reageer ik daarop.

en wat de app betreft ( ook ik ga terug naar het topic app verplicht stellen)
we ontkomen er niet aan en ik heb er , tot mijn verrassing weinig tot geen problemen mee.

Re: App verplicht stellen..

306
Wat een reactie Carla. Je bent duidelijk bang voor Reputatieschade voor SANDD.

Ook medewerkers van SANDD hebben recht op privacy; Nederlandse grondwet artikel 10
http://www.denederlandsegrondwet.nl/935 ... rnbl6ah4zz
Daarin staat onder andere: recht op bescherming van van de persoonlijke levenssfeer.
De machtiging van SANDD tot de toegang van je SD-kaart op je telefoon schendt het recht om in de beslotenheid van je persoonlijke levenssfeer met rust te worden gelaten.

Bij wie ziet u paniek, gebrek aan kennis of een overdreven reactie?

Re: App verplicht stellen..

308
(Y) haha, inderdaad. Maar je moet nooit over je heen laten lopen. Medewerkers van Sandd moeten niet beschouwd worden als deurmatten, waar naar believen over heen gelopen wordt.
Het is natuurlijk heerlijk post lopen in het zonnetje, iets waar men hier graag en regelmatig aan refereert. Maar dat hoeft niet ten koste te gaan van privacy. Ik machtig SANDD niet tot toegang van mijn SD kaart. Dat beschouw ik als privé. Die heb ik zelf aangeschaft. Niet Sandd.

Re: App verplicht stellen..

309
Stan- Boét schreef:(...)
Bij wie ziet u paniek, gebrek aan kennis of een overdreven reactie?(...)
Ik zie gebrek aan kennis van het Android operating system.
De app moet kunnen schrijven anders kan er geen momentopname van de route vastgelegd worden, die aan het eind van de rit naar Sandd verstuurd moet worden. Ook heeft (of had) de app een functie om onderweg foto's te kunnen maken, ook al lijkt Sandd daar na een paar testdagen geen gebruik meer van te maken.
Zonder toegang tot je SD card zouden die gegevens in het interne geheugen opgeslagen moeten worden. Dat is meestal krap bemeten. Pas vanaf Android 6.0 kun je ook een externe SD card bij het interne geheugen schakelen (maar dan is het geen uitwisselbare datadrager meer die b.v. ook in je pc kan worden gelezen).
cron