Pagina 2 van 49

Re: App verplicht stellen..

Geplaatst: 07 dec 2015, 23:00
door Newman
Carla41 schreef:dat kunnen ze niet zomaar verplicht stellen.
betalen ze dan ook de aanschafkosten van een smartphone en de internet kosten?
PostNL heeft het er over dat ze de gebruikskosten gaan vergoeden, maar dat je wel zelf toestel + abbo moet regelen. Maar hoe dat in de praktijk gaat uitpakken is dus nog onduidelijk. Want vergoeden ze dan alle kosten? Of word je weer afgescheept met een standaardvergoeding die wellicht niet kostendekkend is. En dat toestel? Moet je dat wel uit eigen zak financieren?

Verplicht stellen lijkt me een lastige zaak, tenzij ze zelf die toestellen gaan verstrekken.

Re: App verplicht stellen..

Geplaatst: 08 dec 2015, 06:28
door slagvaardige
Ik las er wel iets over in het blad van Postnl dat ik afgelopen zaterdag in de bus heb gekregen. Ligt al bij het oud papier, kan het niet meer nakijken. :lol:

Maar ja, wat weet Postnl nu van Sandd?

Re: App verplicht stellen..

Geplaatst: 08 dec 2015, 17:24
door Newman
slagvaardige schreef:Ik las er wel iets over in het blad van Postnl dat ik afgelopen zaterdag in de bus heb gekregen. Ligt al bij het oud papier, kan het niet meer nakijken. :lol:

Maar ja, wat weet Postnl nu van Sandd?
Bedrijfsspionage? Infiltranten? Of ze lezen gewoon mee op dit forum, natuurlijk :lol:

Re: App verplicht stellen..

Geplaatst: 08 dec 2015, 17:50
door jandegraaf
ja en ik weet wie er meeleest

Re: App verplicht stellen..

Geplaatst: 05 feb 2016, 15:09
door elisa
Haha ik heb niet eens een smartfoon! Als ze er een kado bij doen kun je pasverplichten ...hilarisch.

Re: App verplicht stellen..

Geplaatst: 06 feb 2016, 19:29
door fredselekt
slagvaardige schreef:Ik kreeg van Postservice een bericht dat de bezorgers app per 1 januari 2016 verplicht wordt voor alle bezorgers.
In December 2015 navraag gedaan via email gericht aan Postservice ;
reactie :

Goedemorgen ,
Wij zijn hier volop mee aan de gang om al onze bezorgers op de BezorgerApp te krijgen.
Onze inventarisatie is gereed en wij zijn nu aan het kijken hoe wij issues m.b.t. mensen die geen smartphone hebben kunnen oplossen.

Uiteindelijk zal dit wel verplicht gaan worden.

Wij hopen u hierover voldoende te hebben ingelicht.
Met vriendelijke groeten,


Heb hierop gereageerd met :

In hoeverre mag je als werkgever je personeel dwingen de app op eigen toestellen te gebruiken ?
Het bedrijfsbelang versus het recht op privacy van de bezorger ; een smartphone is vlgs mij 100% privé eigendom.

Ik kan mij een andere situatie voorstellen als de werkgever een bedrijfs-smartphone beschikbaar stelt met bijbehorende
software.De keus is geheel aan de bezorger, of deze wel/niet zijn GPS gebruikt van deze personeel volgsystemen tijdens de bezorging.


Hierna geen reactie meer van Postservice ;)

Re: App verplicht stellen..

Geplaatst: 07 feb 2016, 01:04
door jandegraaf
van wie is mijn telefoon ?
juist van mij.
dus wie maakt uit of ik die app ga gebruiken ?
goed geraden ik en niet Sandd.

Re: App verplicht stellen..

Geplaatst: 07 feb 2016, 12:49
door RedSquirrel
Sandd Amsterdam geeft de voorkeur aan afmelden via de app. Het mag ook via de website. Mailen of bellen voor afmelden is er niet meer bij.
Ik loop bijna altijd minstens één wijk als vervanger en vind de app onhandig als je meer dan één wijk bezorgt.
Als je je via de website mijnsandd.sandd.nl afmeldt, blijf je bovendien beter op de hoogte van het nieuws. Zo stond er de afgelopen maand twee keer een last minute bericht over een bepaald poststuk dat even uit de roulatie gehaald moest worden. Dat lees je niet op tijd als je maar af en toe op de Sandd website bladert.
Ik snap dat Sandd naar efficiency streeft, maar ik vind het jammer dat je geen feedback meer per mail krijgt van je coördinator en elkaar geen 'prettig weekend' meer wenst (want afmeldingen worden de volgende werkdag ontvangen).
De collega van PostNL in mijn woonwijk, met wie ik goed contact heb, is heel tevreden over zijn app. Hij liet die heel trots zien toen er bij Sandd nog geen ap aan de horizon was.

Re: App verplicht stellen..

Geplaatst: 07 feb 2016, 15:08
door fredselekt
RedSquirrel schreef:A) Sandd Amsterdam geeft de voorkeur aan afmelden via de app.
B) Als je je via de website mijnsandd.sandd.nl afmeldt, blijf je bovendien beter op de hoogte van het nieuws.
C) ik vind het jammer dat je geen feedback meer per mail krijgt ; elkaar geen 'prettig weekend' meer wenst.

D) De collega van PostNL in mijn woonwijk, met wie ik goed contact heb, is heel tevreden over zijn app ;
liet die heel trots zien toen er bij Sandd nog geen app aan de horizon was.
ALAAF ! voor diegene........... :roll:

@RedSquirrel

A) dit geldt voor de Sandd organisatie in het algemeen hoor // email is "not done" // App =no. 1
B) klopt = handig ,zo doe ik het ook ; tijdens afmelding site-nieuws lezen.
Sandd zou het nieuws aan de app kunnen koppelen ( ? )
C) dat is hier al lang verleden tijd ; alleen telefonisch contact als er een wijk open staat.........
ik stuur nog wel eens een ' lastig '? normuur-vraagje ( ben er nog lang niet klaar mee..... :D ) coördinator negeert berichten.
C) wist niet dat Postnl hiermee werkte ; goed contact hier met de Postnl 'ers , zal eens navragen.

Re: App verplicht stellen..

Geplaatst: 09 feb 2016, 00:04
door VanDeStraat
Ik denk dat 'App verplicht stellen' niet zo'n vaart zal lopen en men het mogelijk vooral aangeeft om mensen over de drempel te helpen hem gewoon vrijwillig te gebruiken. Op dit moment is er de kwestie dat er niks over staat in mijn OVO contract, er is een kwestie van privacy belangen (is er wel een noodzakelijk doel?), de kwestie van kosten voor het gebruik van de mobiele telefoon en de kwestie dat er mensen zijn die geen smartphone hebben en er mogelijk ook niet mee om kunnen gaan.