Re: Stoppen bij Sandd

12
Bij postnl is het echt niet beter, daar zijn vaak ook tijden te krap en veel mensen krijgen geen nieuw contract.
Ze kijken niet eens hoe je het werk doet en suggesties/klachten wordt niets mee gedaan en je wordt aan het lijntje gehouden. ik heb liever een aardige team coach waarmee ik door een deur kan zoals ik nu bij sandd heb.

Me Collega bij postNL, een van de meer sympathiekere,niet autistische collegas wordt nu ook eruit gewipt.
gewoon geen contract verlengt en er lopen daar een paar Riagg kandidaten rond die niet eens normaal gedag kunnen zeggen en halverwege een zin gewoon weglopen en met een wazige blik in hun ogen je gewoon straal voorbij lopen.

Ben ook een keer door een collega van me sokken gereden met de auto. die haalt me in(dus moet me gezien hebben)en hoekt de auto zo het grasveld (waar je niet mag komen met de auto)op vlak voor me neus. complete psychopaten soms waar ik zat.

En de normale mensen worden eruit gewipt. Ik ben wel blij dat ik bij sandd werk, aardige teamcoach en geen last van collegas.Hoewel de sandd collegae die ik gesproken heb wel gewoon normaal zijn.
En als je het minimum loon niet haalt daar hebben ze uitkeringen voor.

Re: Stoppen bij Sandd

13
postbezorger schreef: En als je het minimum loon niet haalt daar hebben ze uitkeringen voor.
Het zal bij PostNL allicht per regio verschillen. Bij ons zijn de meeste wijken wel goed te doen qua looptijd, en als je het toch niet haalt kun je gewoon uitloop doorgeven en dat wordt betaald. Er schijnen wel regio's te zijn waar het wordt afgekeurd, maar bij Sandd heb je überhaupt niet de mogelijkheid om uitloop te schrijven of zelfs maar je toebedeelde looptijd ter discussie te stellen. Die mogelijkheid is bij CAO onmogelijk gemaakt.

Ook worden bij ons nog steeds mensen in vaste dienst genomen, maar dat zal ongetwijfeld ook weer per regio verschillen. Hoe moeilijker ze aan nieuwe mensen kunnen komen, hoe eerder ze mensen in vaste dienst nemen.

Je laatste opmerking is echt onzin. Uitkeringen zijn niet bedoeld voor mensen die onder het minimumloon betaald worden. Ik denk dat wanneer je bij de Sociale Dienst aanklopt voor een uitkering omdat Sandd je een te laag uurloon uitbetaalt, ze heel hard gaan lachen en je daarna met zachte dwang weer naar de uitgang begeleiden. Nog afgezien daarvan is het niet de bedoeling dat er op deze manier door de overheid (en dus door de belastingbetaler) een soort subsidie op dergelijk onderbetaald werk wordt verstrekt.

Re: Stoppen bij Sandd

14
Newman schreef:
postbezorger schreef: En als je het minimum loon niet haalt daar hebben ze uitkeringen voor.
Ook worden bij ons nog steeds mensen in vaste dienst genomen, maar dat zal ongetwijfeld ook weer per regio verschillen. Hoe moeilijker ze aan nieuwe mensen kunnen komen, hoe eerder ze mensen in vaste dienst nemen.
Klopt, in deze regio worden (bij PostNL) grotere contracten aangeboden, voor wie dat wil.

Re: Stoppen bij Sandd

15
postbezorger schreef:En als je het minimum loon niet haalt daar hebben ze uitkeringen voor.
Ben ik het ook niet mee eens. Het gaat er naar mijn idee ook niet om dat je de norm wel kunt halen als je wat beter je best doet, of dat mensen die wel 'normaal' zijn er aan zouden kunnen voldoen, maar dat de norm zelf niet realistisch is. Dat je op basis van de minimumuurloon al bijna door je uren heen bent als je nog moet beginnen met bezorgen bijvoorbeeld. Daarbij worden er met die OVO constructies in de postbranche geen sociale premies en belasting afgedragen dus als dat overal de norm zou worden zouden er niet eens uitkeringen kunnen zijn voor de niet normale medemens.

Re: Stoppen bij Sandd

16
met mij hebben ze de samenwerking gestopt omdat ik niet bereid was om op zaterdag thuis te blijven om post te ontvangen.
was te negatief nl. over vuile postkratten , normuren en niet bereid om invalwijken te lopen.
heb er vier vrije dagen voor terug geen nee ik kan niet wat ze komen de post brengen of ik moet bezorgen.
was zelf ook het misbruik ( onderbetaling ) meer dan beu.
vier dagen geclaimd worden voor nog geen 25 euro in de week.
Sandd bedankt ik heb nl. het gevoel dat jullie mij mijn vrijheid hebben terug gegeven.
bezorg nu al een week of zes niet meer en mis het voor geen meter.

Re: Stoppen bij Sandd

17
blijft jammer jan, maar goed dat je het niet meer mist.
ik hoop dat je een leukere vrijetijdsbesteding hebt gevonden waarbij je toch
nog veel onder de mensen komt.

@newman
"Bij ons zijn de meeste wijken wel goed te doen qua looptijd, en als je het toch niet haalt kun je gewoon uitloop doorgeven en dat wordt betaald'
droom lekker verder newman.
blijf me toch verbazen dat je hier zo heel anders spreekt dan op het andere forum.

Re: Stoppen bij Sandd

18
Carla41 schreef:blijft jammer jan, maar goed dat je het niet meer mist.
ik hoop dat je een leukere vrijetijdsbesteding hebt gevonden waarbij je toch
nog veel onder de mensen komt.

@newman
"Bij ons zijn de meeste wijken wel goed te doen qua looptijd, en als je het toch niet haalt kun je gewoon uitloop doorgeven en dat wordt betaald'
droom lekker verder newman.
blijf me toch verbazen dat je hier zo heel anders spreekt dan op het andere forum.
Hoi Carla, je hebt een beetje een selectief geheugen. Ik heb het hier specifiek over mijn eigen vestiging. De meeste wijken zijn goed te doen qua looptijd, dat impliceert dat er ook een deel te krap staat. Ik heb echter altijd aangegeven, ook op dat andere forum, dat OP MIJN VESTIGING, wanneer je uitloop schrijft, dit ALTIJD betaald wordt. Ik weet dat het bij andere vestigingen van PostNL niet vanzelfsprekend is, maar ik heb het hier dan ook specifiek over mijn vestiging/regio, en geef dit ook duidelijk aan. Ik daag je uit om hier een citaat van mij van dat andere forum te plaatsen waarin ik beweer dat bij ons ALLE wijken te krap staan en dat uitloop NIET betaald wordt.

Re: Stoppen bij Sandd

19
Voor alle duidelijkheid (aangezien ik dit topic startte):

MIJN PostNL wijken zijn goed te doen in de tijd die er voor staat. Kom ik eens tijd te kort dan kan ik dat doorgeven aan MIJN teamleider en wordt dat netjes uitbetaald. MIJN uurloon zit daar boven het minimumloon. Dus ben ik een tevreden postbezorger voor PostNL, die graag af en toe een extra wijk wegloopt.
Uiteraard heb ik respect voor de mening van anderen, die andere ervaringen hebben, maar stellen dat ik wel onderbetaald kan blijven doorwerken omdat 'daar uitkeringen voor zijn' stuit bij mij op weerstand. IK wil GEEN uitkering. Ik wil werken voor een eerlijk, aanvullend loon op dat van mijn fulltime werkende man. En daarbij lekker buiten en in beweging zijn.

Re: Stoppen bij Sandd

20
Vaak is het probleem dat de normtijden bij postNL gewoon soms standaard al te krap staan en een keer per jaar zou dat geevalueerd moeten worden.Maar in plaats van echt evalueren over hoe lang de gemiddelde werkelijke looptijd is wordt er een berekening toegepast wat in principe een schatting is en zo drijft het langzaam van de werkelijkheid af. Een TC kan ook heus wel zien als er telkens meer tijd wordt bijgeschreven, en helemaal als dat door verschillende collegas is. dan isdat wel een teken aan de wand.

Maar ik ben niet voor niks weggegaan,er zitten daar een stelletje autistische psychopaten in dat depot waar ik zat(al zijn het er maar 2 a 3 het verziekt wel de sfeer als er telkens drie elkaar de tent uit vechten en iedereen een grote muil geven.
cron