Re: Postservice salaris O.V.O. en belasting

11
Ik bezorg nu voornamelijk een stadskrant. Dat zit op zo'n €5,- per uur ook, net als folders. Het probleem met belasting en sociale premies speelt daar ook natuurlijk. Maar bovenop die €5,- kun je ook in december nog met kaartjes rond. Als een leuk aantal mensen wat geeft zit je daarmee denk ik al snel op nog eens een paar euro voor iedere bezorgdag. Is ook een motivatie om netjes en goed te bezorgen. Ik was vandaag met fiets naar de fietsenmaker voor een kleine reparatie en vraag mij dus echt steeds af er bij Postservice na aftrek van alle onkosten die je als 'zelfstandig ondernemer' maakt onder de streep positief uitkomt. Maargoed als ondernemer moet je natuurlijk risico's nemen maar dan kun je later wel genieten van je opgebouwde pensioen (mits je daar vanuit je €2,50 tot €3,50 per uur in hebt geïnvesteerd).

Re: Postservice salaris O.V.O. en belasting

12
Off topic, maar het lijkt me best wat om een tijdje kranten te bezorgen. Niet voor vast, dat wordt vast te zwaar (6 dagen in de week, naast post bezorgen). Maar een paar weken, als vakantie- of invalkracht zie ik wel zitten. Dus ik heb de stoute wandelschoenen aangetrokken en me als zodanig beschikbaar gemeld, wie weet, als ze een keer omhoog zitten....

Hoef ik 's middags de kranten niet eerst door de bus te drukken ;-)

(Zie het al voor me: eerst de ochtendkrant, dan Postservice, PostNL en dan de kleppen sluiten met de middagkrant) :-)
cron