Re: Bezorgbedrijf Sandd aast op taken concurrent PostNL

41
We kregen vandaag het bericht dat Rob Brakenhof de functie gaat overnemen van Van Laar. Ik weet niet veel van de meneer. Alleen dat hij in februari een bericht schreef aan alle bezorgers: de "Extra Zeker" omschreef hij als een service dat "loopt als een speer".
Zijn observatie werd nergens op gebaseerd. Maar hij schreef het wel op.

Misschien maakt Van Laar tijd vrij om zich in de toekomst toe te leggen op het UPD dossier.

Re: Bezorgbedrijf Sandd aast op taken concurrent PostNL

42
Stan- Boét schreef:We kregen vandaag het bericht dat Rob Brakenhof de functie gaat overnemen van Van Laar. Ik weet niet veel van de meneer. Alleen dat hij in februari een bericht schreef aan alle bezorgers: de "Extra Zeker" omschreef hij als een service dat "loopt als een speer".
Zijn observatie werd nergens op gebaseerd. Maar hij schreef het wel op.

Misschien maakt Van Laar tijd vrij om zich in de toekomst toe te leggen op het UPD dossier.

Ronald van Laar is een investeerder die als mede-eigenaar van Sandd uiteindelijk maar 1 doel heeft..... en dat is de tent
met een zo hoog mogelijke opbrengst weer verkopen ! Het was hem vorig jaar bijna gelukt zoals jullie weten....hij zit dus
met een dubbele pet op......is niet verboden natuurlijk...bij een verkoop aan Postnl zouden in ieder geval alle postbezorgers
met een OVO het haasje zijn geweest...laat dat duidelijk zijn...daarom lopen ze ook achter met die vaste contracten, want dat
maakt het bedrijf er niet aantrekkelijker op.....immers de nieuwe eigenaar zit dan opgescheept met een berg bezorgers, waar
ze niets mee kunnen...Postnl heeft zelf voldoende bezorgers ......en ook veel chauffeurs zullen overbodig worden...alleen de
vraag naar sorteerders zal dan toenemen hahahaha.....

Sandd zit in een hopeloze positie momenteel, vandaar de haast paniekerige initiatieven van het laatste jaar....allemaal een
smartphone ivm "extra zeker"...dit loopt voor geen meter heb ik t idee...ook het verspreiden van reclamemateriaal komt niet
van de grond, en als klap op de vuurpijl het plan om de UPD over te nemen van Postnl.......Meneer van Laar weet zelf ook wel
dat de organisatie van Sandd daar op dit moment helemaal niet voor ingericht is !
Ook met een nieuwe website kan je proberen veel positiviteit uit te stralen, nieuwe klanten komen er voorlopig niet bij..sterker
de omzet stagneert of begint langzaam te krimpen...funest voor een bedrijf in de problemen.

Rob gaat nu de dagelijkse gang van zaken managen en Ronald gaat zich inderdaad bezig houden met de toekomst dat kan het
UPD dossier zijn of toch een verkoop.....meer smaken zijn er niet of van Laar moet een konijn uit de hoge hoed toveren, waarbij
de zon weer gaat schijnen.....zoniet dan kan Sandd zomaar omvallen, niet onmogelijk volgens mij........Postnl zal hier garen bij
spinnen...dus die zitten op het vinkentouw......komende maandag komt Postnl met de halfjaarcijfers.....volumedaling houdt aan,
postzegelprijs verder omhoog, waardoor de prijzen in de zakelijke markt laag kunnen blijven, is zeer slechte ontwikkeling voor
Sandd.....dus misschien wat aandelen Postnl aanschaffen ??...voor wie gelooft in bovenstaand scenario zit Postnl in een win-win
situatie en weet van Laar dit ook.....als het Ministerie van Economische Zaken en/of de ACM akkoord gaan tenmminste.

Dan kan onze Ronald of Rob misschien een plekje bemachtigen in de raad van Bestuur van Postnl....en heeft Ronald een mooi prijsje
voor zijn aandelen kunnen beuren.....haast is echter geboden, want het bedrijf wordt met de dag minder waard !!!!!!!

Zouden we voor de Kerst nog iets van hem gaan horen of gaat dit verhaal als een nachtkaars uit...de tijd zal t leren....wordt vervolgd.

Re: Bezorgbedrijf Sandd aast op taken concurrent PostNL

43
Het voorstel wordt steeds ongeloofwaardiger.

Postbedrijf Sandd zegt de wettelijk vastgelegde postvoorziening goedkoper te kunnen uitvoeren dan PostNL. De dienstverlening zou bij toewijzing aan Sandd worden verbeterd, zegt het Apeldoornse bedrijf: naast 8.700 verplichte brievenbussen die dagelijks worden geleegd, komen er 4.350 extra brievenbussen die twee keer per week worden geleegd. Er komt werk voor 5.000 extra postbezorgers.

Dat blijkt uit een notitie van het bedrijf die door demissionair minister Henk Kamp (Economische Zaken, VVD) naar de Tweede Kamer is gestuurd. In de notitie beschrijft Sandd hoe het bedrijf de wettelijke universele postdienst zal uitvoeren, inclusief financiële onderbouwing. Het document uit november 2016 is nu pas openbaar.

Waar denkt Sandd die extra postbezorgers vandaan te halen? Er worden nu al ruim 3.300 nieuwe bezorgers gezocht, waarvan nog maar een gering aantal tijdelijk als vakantiekracht. Alle openstaande wijken in mijn directe omgeving zijn onaantrekkelijk qua verdiensten: de binnenstad, enkele villawijken en veel buitengebied. De vergoedingen moeten flink omhoog, wil je daar nog bezorgers voor krijgen.

Ik verwacht niet dat er veel PostNL-bezorgers zullen overstappen, mocht Sandd de UPD overnemen. Het zou voor hen een flinke achteruitgang in arbeidsvoorwaarden betekenen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/09/01/po ... 8-a1571881

Re: Bezorgbedrijf Sandd aast op taken concurrent PostNL

44
Even schaamteloos gekopieerd van "dat andere forum".

Ondertussen blijft Sandd volhouden dat zij veel goedkoper en effcienter dan PostNL de UPD kan uitvoeren. Ze willen 13000 brievenbussen gaan plaatsen, waarvan er 8700 dagelijks geleegd worden, en de rest 2x per week. Ze willen dan ook ineens 5 dagen per week gaan bezorgen (medische en rouwpost zelfs 6x per week). Ze hebben dan wel nog even 5000 extra bezorgers nodig.

Ik vraag me wel af of Sandd serieus is met dit voorstel, of het alleen maar doet om via de politiek druk uit te oefenen om de postzegelprijs bij PostNL te verlagen. Dat laatste lijkt nog niet erg te lukken, want de ACM heeft al aan PostNL laten weten dat de tarieven volgend jaar met 7,1% omhoog mogen. Of PostNL dit ook gaat doen is vraag 2 (ik denk het wel), maar dat de ACM al op voorhand aangeeft dat het mag is een teken aan de wand.

In elk geval vraag ik me af waar Sandd op stel en sprong 5000 man extra vandaan wil toveren. Vergeet bovendien niet dat veel Sandd-bezorgers voor Sandd hebben gekozen vanwege de grotere vrijheid dan bij PostNL: ze krijgen de post al een dag van tevoren in huis en hebben dus een hele dag om het naar eigen inzicht te sorteren. Maar dat is allemaal 72-uurs post, dus dan kan het makkelijk. De uitvoerder van de UPD moet 24-uurs post verwerken, dus vandaag aangeboden, morgen bezorgd. Dan heeft Sandd ineens veel minder tijd om alles te verwerken, en krijgen de bezorgers het ook niet meer 1 dag van tevoren aangeleverd. Dan staat de chauffeur om 9 uur 's ochtends voor je deur, en moet je alles DEZELFDE dag nog bezorgen en sorteren. Weg is je vrijheid.

Maar goed, het feit dat het voorstel al bijna een jaar oud is en dat er door de politiek totaal niet op is gereageerd en er zelf geen ruchtbaarheid aan is gegeven, spreekt al boekdelen. In de brief die minister Kamp uiteindelijk naar aanleiding van kamervragen heeft verstuurd concludeert hij: "Ik kan derhalve nog geen kwalitatief toekomstbestendig oordeel geven over het plan van Sandd. Wel biedt het waardevolle input voor de discussie die over de toekomstige inrichting van de UPD zal gaan plaatsvinden." Een slotsom waar het enthousiasme niet direct afspat.

Gebrek aan ambitie kan Sandd in elk geval niet worden verweten, wel gebrek aan realiteitszin. Ineens willen ze niet alleen in versneld tempo arbeidsovereenkomsten gaan aanbieden (Hoezo, versneld tempo? Ze lopen al 5 maanden en 30% achter op schema), maar ze willen zelfs met fulltime-bezorgers gaan werken. Ook zijn ze er van overtuigd dat de volumedaling vooral komt door gestegen tarieven bij PostNL, en slechts in mindere mate door digitalisering. Ik ontken niet dat de volumes wellicht wat minder hard gedaald zouden zijn als de tarieven wat lager waren gebleven, maar deze stelling is wel erg kort door de bocht. In elk geval denk ik dat het een illusie is om te denken dat een verlaging van de tarieven tot meer post gaat leiden, want wat een keer digitaal is gegaan zal echt niet fysiek meer worden. Ook willen ze nog even een pakketservice uit de grond stampen en noemen ze zich nu al "een grote speler op de brievenbuspakjesmarkt".

Het er wel op uitdraaien dat Sandd met mooie plannen en beloftes komt maar dat ze deze in de praktijk niet gaan naleven (net als die 80% arbeidsovereenkomsten) en dan vervolgens gaan wijzen naar tegenvallende resultaten (lees: volumedaling) om vervolgens de afspraken niet na te komen.

Re: Bezorgbedrijf Sandd aast op taken concurrent PostNL

45
Het lijkt mij heel sterk dat Sandd dit gaat lukken , vooral het werven van bezorgers, in het gebied waar ik bezorg zijn er altijd mensen tekort en veel ook, ik kan standaard 2 of 3 wijken overwerken.
De vrijheid is prima maar het verdient natuurlijk heel weinig, dus als ze 6 dagen in de week willen gaan bezorgen en sorteren zal dat salaris fors omhoog moeten anders vinden ze daar niemand voor want , overwerken wordt veel lastiger als je moet sorteren en bezorgen op 1 dag.

Ambitie is leuk maar of het realistisch is dat is een groot vraagteken

Re: Bezorgbedrijf Sandd aast op taken concurrent PostNL

46
Kunnen ze beter niet doen, momenteel is Sandd een broedplek voor WWers die daarnaast wat bij klussen. Voor een normale vaste baan is het onmogelijk rond te komen met het loon dat Sandd aanbied. Wanneer Sandd marktcomfort gaat betalen is er hoop anders gaat dit een bodemloze put worden met wijken zonder bezetting gezien dat zelfs nu al een extreem probleem is.

Re: Bezorgbedrijf Sandd aast op taken concurrent PostNL

49
Carla41 schreef:Tjaptjoy

vaste normale banen heb je niet(meer) bij de post.
niet bij sandd, niet bij postnl en niet bij alle regionale postbedrijven. het zijn allemaal deeltijdbaantjes (geworden) van een paar uur per week.
met maximaal het minimumloon.

als je meer wil verdienen moet je gaan bijleren . dit is eenvoudig handwerk.
En juist daarom is het zo eigenaardig dat Sandd beweert straks 6 dagen per week te kunnen bezorgen, en dat ze dan ook met o.a. fulltime bezorgers willen gaan werken. Dat is toch een volstrekt ongeloofwaardig verhaal?

Re: Bezorgbedrijf Sandd aast op taken concurrent PostNL

50
Newman schreef:
Carla41 schreef:Tjaptjoy

vaste normale banen heb je niet(meer) bij de post.
niet bij sandd, niet bij postnl en niet bij alle regionale postbedrijven. het zijn allemaal deeltijdbaantjes (geworden) van een paar uur per week.
met maximaal het minimumloon.

als je meer wil verdienen moet je gaan bijleren . dit is eenvoudig handwerk.
En juist daarom is het zo eigenaardig dat Sandd beweert straks 6 dagen per week te kunnen bezorgen, en dat ze dan ook met o.a. fulltime bezorgers willen gaan werken. Dat is toch een volstrekt ongeloofwaardig verhaal?
Inderdaad, zo komt het eerder over als een laatste stuiptrekking van Sandd... alsof dat hele postmarktgedoe niet nodig is geweest.
cron