Re: Bezorgbedrijf Sandd aast op taken concurrent PostNL

52
Carla41 schreef:@ Newman "En juist daarom is het zo eigenaardig dat Sandd beweert straks 6 dagen per week te kunnen bezorgen, en dat ze dan ook met o.a. fulltime bezorgers willen gaan werken. Dat is toch een volstrekt ongeloofwaardig verhaal?"

ik kan het mij ook niet voorstellen Newman.
Ik denk dat het persbericht van vandaag een hoop duidelijk maakt.

http://m.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ar ... jft-vsp-in

En er komt nog meer aan.

Re: Bezorgbedrijf Sandd aast op taken concurrent PostNL

57
@nemrut
je bedoelt niet klanten? :D

Je hebt gelijk! wat 24 uurs post betreft. zal dat wel apart blijven. De niet 24-uurs post van deze 3000 bedrijven zal dan ( als het al niet zo is)
wel eerder door sandd dan door postnl worden bezorgd. dit levert toch weer nieuw volume op. dus vollere kratten hoop ik. :D
Maar ik neem aan dat sandd en van straaten snel de sorteercentra zullen samenvoegen en overbodige af zullen stoten.

zijn alle van straaten bezorgers in loondienst ?
Laatst gewijzigd door Carla41 op 15 sep 2017, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Bezorgbedrijf Sandd aast op taken concurrent PostNL

58
Nemrut schreef:
Carla41 schreef: nou deze post kunnen wij er op dinsdag/ vrijdag zonder veel problemen bij nemen.
Nee de 24-uurs post kan niet met het huidige netwerk van Sandd bezorgd worden.
Als de overname doorgaat, verwacht ik dat er 2 aparte netwerken naast elkaar blijven bestaan.
Bezorgers kunnen dan kiezen voor de 2- of 5-daagse bezorging.
Van de website van Van Straaten Post:
Van Straaten Post is een snel groeiende organisatie. Met onze dienstverlening nemen wij de zorg van het totale post en pakket traject van onze klanten uit handen. Van dagelijkse binnenlandse post tot buitenlandse pakketten, van de verwerking van direct mail tot de verzending. Met bijna 1000 medewerkers zijn wij een interessante werkgever.
Bijna 1000 medewerkers is natuurlijk niks. Bij PostNL werken er zo'n 50.000 (25.000 als je het omrekent naar fte). Dus om even met 1000 man de 24-uurs post te gaan bezorgen in heel Nederland, dat gaat niet lukken. En vergeet niet dat die zogenaamd landelijke dekking van Van Straaten (ik hoor steeds VSP zeggen, maar dat is echt een heel ander bedrijf) niets voorstelt. Met 1000 man (en dat is inclusief sorteerders en kantoorpersoneel) kun je ook niet landelijk dekkend bezorgen. Vandaar dat van Straaten een aanzienlijk deel van hun post vervolgens weer doorschuift naar, jawel, PostNL. En PostNL is nu nog verplicht om dat te bezorgen, want we zijn nu eenmaal concessiehouder. Maar als we dat niet meer zouden zijn, dan hoeven we ook die concurrentiepost niet meer te bezorgen. En zijn we ook niet meer verplicht om post van concurrenten tegen kostprijs (!) uit te sorteren in onze postbussenruimtes.

Re: Bezorgbedrijf Sandd aast op taken concurrent PostNL

59
@Newman
Postnl blijft gewoon marktleider met 70-75 % van de te bezorgen post.
Niet Alle post hoeft naar Sandd hoor Newman. met 3000 zakelijke klanten erbij heeft sandd wel genoeg uitbreiding .

ik las dat van straaten post al bezorgd voor enkele ziekenhuizen . dat kan natuurlijk wel worden uitgebreid als ze zich
aansluiten bij het arsenaal aan bezorgers die al bij sandd werkzaam zijn.

een kwart van de 18.000 sandd bezorgers schijnt wel interesse te hebben in een baantje voor meer dan 2 xper week.
voor zolang het duurt.

Re: Bezorgbedrijf Sandd aast op taken concurrent PostNL

60
@Newman
VSP is gewoon de veelgebruikte afkorting voor Van Straaten Post, niet te verwarren met Netwerk VSP, want dat is inderdaad een heel ander bedrijf.

@Carla41
Ik bedoelde bezorgers hoor! Klanten kunnen uiteraard zelf hun keuze maken hoe snel ze hun post bezorgd willen hebben. In de pilot van de 5-daagse bezorging moest je je eigen wijk(en) opgeven als je voor de 5-daagse bezorging koos.
cron