Re: Fictief Tevredenheidsonderzoek

12
Carla41 schreef:@stan ik geloof niet dat Sandd die rapportcijfers zichzelf geeft.
:idea:
Geloof.

Toen ik enkele maanden geleden schreef over de hoogte van het minimumloon 8,96 (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/minimumloon/) schreef je dat het een cent minder was. Dat neem je dan regelrecht over van de loonstrook van Sandd.
In deze gevallen heeft geloof hier niets mee te maken. Het minimumloon is officieel bekend bij de Rijksoverheid en te lezen bij de Rijksoverheid (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/minimumloon/)

Het is algemeen bekend dat bedrijven veelvuldig gebruik maken van de mogelijkheid om rapportcijfers te kopen bij bureaus die "onafhankelijk onderzoek" doen. Daarom alleen al heb ik mijn twijfels. Als vervolgens het onderzoek waarop de rapportcijfers zijn gebaseerd, niet gepubliceerd wordt, is er alle reden voor twijfel. In de motivatie is geschreven o.a. dat bezorgers de open organisatie en de korte lijnen binnen het bedrijf zo weten te waarderen.

Mijn ervaring is dat Sandd een gesloten bolwerk is. Op het ogenblik gebruikt Sandd een minimumloon 9,03 (zie loonstrook) terwijl het minimum 9,04 is. Ik stel daar een vraag over, maar krijg geen antwoord. Ik denk dat het goed is als meer mensen meer vragen aan Sandd stellen en/of lid worden van een vakbond. Overigens vind ik dat je misstanden in eerste instantie bij Sandd hoort te melden, maar als adequaat handelen uitblijft, dan richt je je pijlen op bijvoorbeeld het forum, de bond en in een later stadium de krant of je schrijft er een boek over. Het is één van de redenen dat dit forum is opgericht. Gebruik het forum waar het voor bedoeld is. Het is jammer dat Sandd niet reageert op opmerkingen omtrent het minimumloon. Een open organisatie met korte lijnen zou zo'n fout direct recht zetten. Zolang het minimumloon niet wordt gehanteerd, laat een simpel rekensommetje zien dat elke bezorger daardoor maandelijks ongeveer25,4 cent te weinig ontvangt. Dat lijkt niet veel. Maar voor Sandd met 13000 bezorgers is dat een inkomstenbron van ruim 3302 euro per maand.
Op jaarbasis 39624,00. Dat lijkt niet veel voor een middelgroot bedrijf. Maar je zou op basis daarvan Serious Request wel een bedrag van 10.000 euro kunnen schenken, elke 3 maanden nog wel.

Verder wil ik in het kader van openheid en korte lijnen de Centrale Ondernemers Raad COR onder de loep nemen. De COR moet gefaciliteerd worden door Sandd. Hoe wordt de COR in staat gesteld om verslagen, agenda's etc beschikbaar te hebben?
Ik zou graag willen weten wat er exact wordt besproken tussen de COR en Sandd. Het is belangrijk. Ik wacht al maanden maar nog steeds blijf ik verstoken van de informatie die. Het is toch vreemd dat de COR die beslissingen mag nemen voor de werknemers, geen informatie beschikbaar heeft voor de werknemers. Daarentegen weet de werkgever exact wat er is besproken. Dat wijst er op dat Sandd geen open organisatie is en dat de informatie ongelijk verdeeld wordt.
Het zijn enkele voorbeelden die niet overeenkomen met het rapportcijfer en de motivatie van het onderzoek. En er is nog zo veel meer aan te merken op het rapportcijfer en de motivatie. Ik kan er een boek over schrijven.

Ik kijk nooit weg als er problemen zijn. Dat ondermijnt de vrijheid waarin wij mogen leven. Daar is hard voor gevochten in oorlogen en vele hebben daar voor geleden. En die strijd voor vrijheid moet je niet alleen voeren op 5 mei, maar het hele jaar door.
cron